Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FEL601 | Klasik Dönem Felsefe Metinleri -I: Platon Felsefesi | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 50 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 2 | 50 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
27 | Makale Yazma | 3 | 10 | 30 |
29 | Bireysel Çalışma | 15 | 7 | 105 |
54 | Ev Ödevi | 1 | 7 | 7 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Platon’un Hayatı ve Eserleri | |||
2 | Platon’un Devlet Adlı eserinin incelenmesine Giriş Doğruluk kavramı ve Platon Düşüncesindeki yeri Düzenli bir toplumun doğuşu ve şekillenişi | |||
3 | İş bölümü Bekçiler Filozof Devlet başkanı ve Eğitimi Devlet Başkanının Bilmesi gerekenler (bilgelik, yiğitlik, ölçülülük doğrulur) | |||
4 | Filozof Devlet Başkanının Eğitimi (sayı, geometri, astronomi, armoni, diyalektik) | |||
5 | Mağara benzetmesi ve felsefesi | |||
6 | Bozuk Devlet Düzenleri Ruh ve Ruhun Ölmezliği Meselesi | |||
7 | Sokrates’in Savunması | |||
8 | Gorgias, Menon, Symposium | |||
9 | Menon, Theitetos | |||
10 | Kratylo, İon, Şölen | |||
11 | VİZE VEYA ARAŞTIRMA ÖDEV SUNUMU | |||
12 | Protogoras, Sofist | |||
13 | Timaios | |||
14 | GENEL DEĞERLENDİRME |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
54989 | 1451569 | Platon felsefesinin derinlemesine öğrenmesi ve kavranması. Kavramlar analizini yapmak, analitik düşüncenin oluşturulmasına ve geliştirmesine katkı sağlamak. |
54990 | 1451584 | Felsefeye ilişkin tarihi bilgi birikiminin ötesinde, alanıyla ilgili güncel bilgileri izleme ve günümüz felsefi düşüncesine adapte edebilme yeteneğini geliştirmek. |
54991 | 1451588 | Platonla alakalı derste edindikleri bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve elde ettikleri verileri yorumlayıp değerlendirebileceklerdir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 75328 | Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayalı olarak, Felsefe alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. |
2 | 75329 | Felsefeye ait bilgileri, fert ve toplum lehine kullanabilme becerisine sahip olmak. |
3 | 75330 | Felsefeye ait bilgileri, fert ve toplum lehine kullanabilme becerisine sahip olmak. |
4 | 75331 | Örgün ve yaygın felsefe eğitiminin verildiği kurumlarda etkili bir şekilde görev yapabilme ve olumlu iletişim kurabilme yeteneği kazanmak |
5 | 75327 | Felsefe konularında projeler ve sosyal etkinlikler düzenleyerek, fert ve toplumu felsefî alanda bilinçlendirmek. |
6 | 75333 | Felsefeye yönelik sorunlarda, disiplinler arası bir çalışma alışkanlığı kazanmak. |
7 | 75332 | Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki konu, olay ve sorunları tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme yeteneği elde etmek. |
8 | 75336 | Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, olayları ve düşünceleri bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilmek |
9 | 75335 | Felsefenin fert ve toplum hayatındaki önemini kavrayarak, analitik düşüncenin oluşturulmasına ve geliştirmesine katkı sağlamak. |
10 | 75334 | Felsefe için gerekli olan dil becerilerini geliştirerek, en azından bir yabancı dilde, bilimsel çalışma yapabilme yeteneğini kazanmak. |
11 | 75337 | Felsefe alanında elde edilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, yapılan araştırmaların sonuçlarını analiz edebilmek |
12 | 75338 | Felsefe ve toplum bilimlerine ilişkin araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların bireysel, toplumsal ve küresel etkilerini neden-sonuç ilişkisi içerisinde kavrayarak sonuç elde etmek. |