Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FDB640 | İslam Filozoflarında Siyasi Felsefe | 927003 | 1 | 2 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
17 | Alan Çalışması | 0 | 40 | 1 | |
27 | Makale Yazma | 0 | 60 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 0 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
17 | Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 |
27 | Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
29 | Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Sokrat, Platon ve Aristo’da siyaset felsefeleri | |||
2 | Platon’da devlet ve metafizik | |||
3 | Aristo’da siyaset ve şehir | |||
4 | Farabi’de siyaset | |||
5 | Farabi’de siyasetin metafiziği | |||
6 | Farabi’de metafiziğin siyaseti | |||
7 | Farabi’de siyaset-şehir ilişkisi | |||
8 | Farabi siyasetinde yerleşiklik ve sürgün ilişkisi | |||
9 | İbn Sina’da ontoloji-siyaset ilişkisi | |||
10 | İbn Sina’da din ve siyaset | |||
11 | VİZE VEYA ARAŞTIRMA ÖDEV SUNUMU | |||
12 | İbn Bacce’de siyaset | |||
13 | İbn Tufeyl’de siyaset-ontoloji ilişkisi | |||
14 | GENEL DEĞERLENDİRME |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1395652 | İslam felsefesinde temel siyaset felsefeleri hakkında genel bilgi sahibi olacaklardır |
2 | 1399394 | İslam siyaset felsefesinin karakterini genel hatlarıyla bileceklerdir. |
3 | 1380209 | İslam filozoflarının siyaset görüşünün temel sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklardır |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 75363 | Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayalı olarak, FDB alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. |
2 | 75374 | Din bilimlerine ilişkin araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların bireysel, toplumsal ve küresel etkilerini neden-sonuç ilişkisi içerisinde kavrayarak sonuç elde etmek. |
3 | 75364 | Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki konu, olay ve sorunları tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme yeteneği elde etmek. |
4 | 75375 | Din bilimlerine ait bilgileri, fert ve toplum lehine kullanabilme becerisine sahip olmak. |
5 | 75376 | Din bilimlerine ilişkin kendi başına özgün bir çalışma becerisi kazanmak. |
6 | 75373 | Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, olayları ve düşünceleri bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilmek. |
7 | 75366 | Örgün ve yaygın din eğitimi kurumlarında etkili bir şekilde görev yapabilme ve olumlu iletişim kurabilme yeteneği kazanmak. |
8 | 75365 | Din bilimlerine ilişkin araştırmalarda konunun tespitinden, araştırmanın sonuçlandırılmasına ve kamuoyuna sunulmasına kadar geçen süreç içerisinde, mesleki etik kurallarına uyarak, bireysel ve toplumsal sorumluluk bilinci içinde hareket etme becerisi elde etmek. |
9 | 75368 | Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikiminin ötesinde, alanıyla ilgili güncel bilgileri izleme ve ülkemiz şartlarına adapte edebilme yeteneğini geliştirmek. |
10 | 75367 | Din bilimlerinin fert ve toplum hayatındaki önemini kavrayarak, yaşam boyu öğrenme felsefesinin oluşturulmasına ve geliştirmesine katkı sağlamak. |
11 | 75369 | Din bilimlerine yönelik sorunlarda, disiplinler arası bir çalışma alışkanlığı kazanmak. |
12 | 75372 | Din bilimleri konularında projeler ve sosyal etkinlikler düzenleyerek, fert ve toplumu din bilimleri konusunda bilinçlendirmek. |
13 | 75371 | Din bilimleri konusunda elde edilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, yapılan araştırmaların sonuçlarını analiz edebilmek. |
14 | 75370 | Din bilimleri için gerekli olan dil becerilerini geliştirerek, en azından bir yabancı dilde, bilimsel çalışma yapabilme yeteneğini kazanmak. |