Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
YDİ101 İngilizce I 927003 1 1 2

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin; "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediklerini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduğunu anlamaları, - Kendini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Instructors of English at School of Foreign Languages

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Big Picture Elementary

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası; ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları; İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 13 1 13
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 ONE WORLD Present Simple: to be This, that, these, those Countries, Nationalities Personal Possessions
2 ONE WORLD Position of adjectives Possessive adjectives READING: Comments on holiday photos
3 MY LIFE Present Simple: have Possessive 's Family Members
4 MY LIFE Present Simple: I, You, We, They Wh- questions Common verb collocations READING: Online Forum
5 DAYS TO REMEMBER Frequency adverbs Present Simple: 3rd person singular Activities Daily Routines
6 DAYS TO REMEMBER Like, love, hate + -ing Telling the time Collocations with go, get, have READING: Blog about lazy son's habit
7 HOME LIFE There is/There are + a/an, some, any Talking about homes
8 HOME LIFE Prepositions of Place Urban Places READING: Review of hotel rooms
9 Ara Sınav
10 A REAL ACHIEVEMENT Can/Can't for ability, permission and possibility Sports & pastimes Collocations
11 A REAL ACHIEVEMENT Imperatives Parts of the body Verbs of Movement
12 A REAL ACHIEVEMENT -ly adverbs READING: They look alike, but ....
13 SHOPPING AROUND Present Continuous Shops & amenities Colours
14 SHOPPING AROUND Present Continuous & Present Simple READING: A mall with a difference

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1474297 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur
2 1474299 Kısa net iletileri kavrar
3 1474298 Kısa, günlük metinleri kavrar
4 1474300 Basit, günlük sohbetlere katılır
5 1474301 Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur
6 1474296 Kısa, basit notlar ve iletiler yazar

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71399 Matematik alanında yeterli bilgiye sahip olma ve uygulama alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, analiz etme ve çözüm yöntemleri geliştirebilme becerisi,
2 71400 Matematik alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve bu konulara ilişkin çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
3 71401 Bireysel ve grup olarak alanı ile ilgili çalışmaları disiplinli ve gerektiğinde sorumluluk alarak etkin yürütebilme,
4 71402 İlgi duyduğu alanda kendini geliştirebilme.
5 71403 Matematik ve uygulama alanlarındaki problemleri çözmek için bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilme,
6 77474 Alanı ile ilgili bilgiye ulaşabilecek ve problemleri çözebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi öğrenebilme,.
7 77475 Sosyal ve toplumsal problemleri fark etme ve çözüm geliştirebilme,
8 71404 Matematik ile ilgili araştırmalarda ve faaliyetlerde bilimsel, kültürel, toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun hareket etme becerisi,

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Çıktısı
1 2 2 4 5 3 3
2 2 2 4 5 3 3
3 2 2 4 5 3 3
4 2 2 4 5 3 3
5 2 2 4 5 3 3
6 2 2 4 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek