Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
İŞN511 Marka Yönetimi 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Marka olmak, içinde bulunduğumuz yüzyılın işletmecilik dünyasının önem verdiği veya yoğunlaştığı bir alan olmuştur. İşletmeler bir dönemler daha çok üretmeye veya daha çok pazarlamaya odaklanmışken bugün belkide marka olmaya yönelmeleri kaçınılmaz olmaktadır. Son zamanlarda özellikle pazarlamacıların yoğunlukla ilgilendikleri konulardan biri üretilen mal ve hizmetlerin pazarda markalaşma süreci ile kazanacakları ilave değerlerdir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

yrd.doç.dr. yetkin bulut

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

marka olmak, t. sabri erdil ve yeşim uzun, beta yayınları,istanbul,2010

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

marka olmak marka konumlandırma marka kişiliği ve imajı marka iletişimi marka denkliği marka yayma global marka

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 3 42
17 Alan Çalışması 1 7 7
29 Bireysel Çalışma 3 10 30
54 Ev Ödevi 15 7 105

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 marka olmak
2 marka konumlandırma
3 marka kişiliği ve imajı
4 marka iletişimi I
5 marka iletişimi II
6 marka denkliği (değeri)
7 marka yayma
8 ara sınav
9 global marka
10 örnek olay incelemesi I
11 örnek olay incelemesi II
12 örnek olay incelemesi III
13 örnek olay incelemesi IV
14 örnek olay incelemesi V
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1436160 marka kavramını bilir
2 1436169 markanın nasıl konumlandırlacağını bilir
3 1436180 marka kişiliği ve imajı konusunda bilgi sahibi olur
4 1436199 markanın hedef kitlesi ile nasıl iletişim kuracağını ve söz konusu iletişimi kurarken kullanacağı mecraları bilir
5 1436208 markanın değerinin nasıl artıralacağını, markayı geniş kitleleere nasıl yayacağını ve global markanın nasıl olunacağını bilir.