Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IDR515 | Araştırma Teknikleri | 927003 | 1 | 2 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 50 | 1 | |
27 | Makale Yazma | 1 | 50 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
20 | Rapor Hazırlama | 15 | 6 | 90 |
21 | Rapor Sunma | 14 | 3 | 42 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Bilimle ilgili bazı temel kavramlar | |||
2 | Bilim ve bilimsel yöntem | |||
3 | Bilimsel araştırma yöntemleri: Nicel araştırma yöntemleri | |||
4 | Bilimsel araştırma yöntemleri: Nitel araştırma yöntemleri | |||
5 | Ölçme araçlarında geçerlik ve güvenirlik | |||
6 | Veri toplama teknikleri | |||
7 | Nicel verilerin analizi | |||
8 | Nitel verilerin analizi | |||
9 | İstatistik teknikler | |||
10 | Nonparametrik istatistikler | |||
11 | Ara Sınav veya Araştırma Ödev Sunumu | |||
12 | Bilimsel araştırmaların yazımı | |||
13 | Bilimde etik | |||
14 | Dipnot ve kaynakça gösterimi |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1548308 | Bu dersi alan öğrenci; 1. Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları tanır. 2. Bilimsel araştırmada etik kuralları bilir. 3. Bilimsel araştırma yapabilme becerisini kazanır. 4. Bilisel araştırma verilerini raporlaştırır. 5. Bilimsel araştırma verilerini analiz edebilir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 75892 | Bireysel ve toplumsal düzeyde etkili din hizmeti sunabilmek için gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirme. |
2 | 75885 | Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi kazanma. |
3 | 75890 | Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi kazanma. |
4 | 75888 | Milli ve dini değerler hususunda farkındalık oluşturarak, hurafelerden uzak, toplumsal örf ve adetlerin tanımasını ve yaşatılmasını sağlayabilme. |
5 | 75887 | Toplumsal alandaki gelişme ve sorunlara bağlı olarak yaşam boyu öğrenme felsefesi oluşturma. |
6 | 75886 | Toplumun dezavantajlı grubunu oluşturan (engelliler, mahkûmlar, hasta ve yaşlılar, dul ve yetimler) kişilere yönelik, dini danışmanlık ve rehberlik yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olma. |
7 | 75891 | Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme becerisi kazanma. |
8 | 75889 | Aldığı eğitim ve öğretime paralel olarak, toplum içerisinde mesleğini temsil edebilme duygu ve becerisini kazanma. |