Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
CĞE623 Coğrafya Eğitiminde Akademik Okuma 927003 1 1 6

Dersin Amacı

Eleştirel okuma ve düşünme, her öğretim seviyesinde öğrenci başarısının arttırılmasında önem taşıyan iki önemli beceridir. Bu ders ile, öğrencilere bütünsel ve objektif okuma yaklaşımlarının kazandırılması hedeflenmektedir. Bu derste kazanacakları beceriler ve öğrenecekleri stratejiler, coğrafya eğitimine ilişkin pek çok dersle ilgili olan akademik düzeydeki makale ve araştırmaları en etkili şekilde okumaları ve içselleştirmeleri bağlamında öğrencilere önemli katkılar sağlayacaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Cevdet Yılmaz

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Henderson, E. 2008. The Active Reader: Strategies for Academic Writing and Reading, Oxford University Press. 2 McWhorter, K. T. 2009. Guide to College Reading, Pearson Longman.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders, coğrafi araştırma ve raporların incelenmesi, analizi ve değerlendirilmesi uygulamalarını içermektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 60 1
28 Makale Kritik Etme 1 40 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 20 20
2 Final Sınavı 1 30 30
28 Makale Kritik Etme 4 10 40
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Aktif öğrenme ve eleştirel okuma ilkeleri.
2 Yazılı metin incelemeleri ve yöntemler.
3 Yöntemler: Eşli okuma, eşli özetleme.
4 Yöntemler: Soru panosu, soru arayışı, BBB tablosu.
5 Yazılı metni anlama: Beklenti oluşturma, bilgi inşa etme, birleştirme.
6 Yöntemler: Yönlendirilmiş okuma çalışması (YOÇ), yönlendirilmiş okuma- düşünme aktivitesi (YODA).
7 Yöntemler: Metni kodlayarak dikkatli okuma.
8 Yöntemler: Okuma ve sorgulama.
9 Yöntemler: Yazma, sorma ve araştırma.
10 Yöntemler: Savların anlaşılması.
11 Yöntemler: Makale metinlerini kritik etme.
12 Yöntemler: Göz gezdir, oku, anlat, tekrarla (GSOAT).
13 Tartışma metinlerinin kritiği.
14 Tartışma metinlerinin kritiği.
15 -
16 -

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
104128 1181016 Bütünsel ve objektif okuma yaklaşımını kullanabilme.
104129 1206311 Akademik düzeydeki makale ve araştırmaları etkin okuma stratejileri ile değerlendirebilme.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 68287 Coğrafya eğitimi ile ilgili uluslararası ve ulusal düzeyde literatüre sahip olur.
2 68288 Coğrafya alanına ilişkin kuramsal bilgilere sahip olur.
3 68289 Coğrafya alanına ilişkin uygulamalı bilgilere sahip olur.
4 68290 Eğitim teknolojilerini sınıf ortamında kullanıp coğrafya öğretimine uyarlayabilir.
5 68291 Coğrafya eğitimi alanına yönelik veri toplama aracı geliştirebilir.
6 68292 Coğrafya eğitimine katkı sunacak bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun biçimde hazırlayabilir.
7 68295 Bütünsel ve objektif okuma yaklaşımını kullanabilir.
8 68296 Coğrafya eğitimine katkı sunacak bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun biçimde sunabilir.
9 68298 Görsel tasarım ve materyal geliştirme ilkelerini coğrafya öğretimine uygulayabilir.
10 68299 Coğrafya eğitimi alanında uzmanlaşarak, evrensel ölçekte proje üretebilir.
11 68294 Bilimsel araştırma raporu düzenleyebilir.
12 68297 Coğrafya eğitimi alanında, metodolojisi, modeli, parametreleri, performans kriterleri ve süresi belirli bir akademik çalışma sürecini gerçekleştirebilir.
13 68293 Etkili akademik yazma yaklaşımlarını kullanabilir.