Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SBESEMYL Seminer 927001 1 2 0

Dersin Amacı

Bu ders, lisansüstü öğrencilerinin tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlar.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Selçuk ÇIKLA

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Seminer konusunun gerektirdiği alanın kaynak eserlerine başvurulacaktır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı kredisiz bir derstir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
20 Rapor Hazırlama 1 100 1
41 Proje Sunma 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
2 Final Sınavı 1 1 1
24 Seminer 1 1 1
29 Bireysel Çalışma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğrencilerin seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftası seminer çalışması ile ilgili literatür taraması yapması.
2 Seminer konusunun seminer dersini veren öğretim üyesi ile birlikte belirlenmesi.
3 Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi.
4 Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi.
5 Seminer konusunun belirlenme sürecince konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi.
6 Seminer döneminin altıncı haftasında, seminer konusu ile ilgili yapılan çalışmanın öğrenci tarafından öğretim üyesine sunulması.
7 Öğretim üyesinin, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik etmesi.
8 Öğretim üyesinin, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik etmesi.
9 Seminer için ayrılan sürenin en az 30 dakika olacak şekilde planlanması ve soru-cevap bölümü ile birlikte seminerin en fazla 50 dakikada bitirilmesinin önerilmesi.
10 Sunum planında, giriş bölümü, ana bölüm, sonuç ve tartışma bölümlerine yer verilmesinin önerilmesi.
11 Giriş bölümünde seminer konusunun amacı, önemi, kapsamı hakkında kısa bilgiler verilerek, dinleyicilerin konu hakkında ön bilgilerinin oluşmasının amaçlanması, dinleyicilerin dikkatinin konu üzerine yoğunlaşmasının sağlanması.
12 Ana bölümde konunun esas itibariyle sunulması, araştırmacının konuyu tüm yönleriyle bir bütünlük içerisinde suması, sunumun teknolojik araçlar kullanılarak izleyicinin dikkatini konuya yönlendirecek şekilde gerçekleştirilmesi.
13 Sonuç bölümünde konunun ana hatlarıyla özetlenerek elde edilen sonuçların sunulması, konunun öneminin vurgulanması, varsa araştırmacının önerilerinin sunulması, tartışma bölümünde izleyicilerden gelen soruların cevaplanması, açıklamaya ihtiyaç duyulan yerler açıklanarak, konunun izleyiciler ile birlikte tartışılmasının sağlanması.
14 Bir yarıyıl için hazırlanan seminer proğramının ilgili Anabilim/Bilim Dalı Başkanlığı'nca ilan edilerek dinleyicilere açık olarak gerçekleştirilmesi.

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1344202 Seminer çalışmasını bilimsel araştırma yöntemlerine uygun biçimde hazırlayıp sunabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 67596 Lisans döneminde elde ettiği bilgilere dayalı olarak, Felsefe alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirmek.
2 67597 Felsefeye ait bilgileri, fert ve toplum lehine kullanabilme becerisine sahip olmak.
3 67598 Felsefeye ait bilgileri, fert ve toplum lehine kullanabilme becerisine sahip olmak.
4 67599 Örgün ve yaygın felsefe eğitiminin verildiği kurumlarda etkili bir şekilde görev yapabilme ve olumlu iletişim kurabilme yeteneği kazanmak
5 67595 Felsefe konularında projeler ve sosyal etkinlikler düzenleyerek, fert ve toplumu felsefî alanda bilinçlendirmek.
6 67601 Felsefeye yönelik sorunlarda, disiplinler arası bir çalışma alışkanlığı kazanmak.
7 67600 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki konu, olay ve sorunları tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme yeteneği elde etmek.
8 67604 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, olayları ve düşünceleri bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilmek
9 67603 Felsefenin fert ve toplum hayatındaki önemini kavrayarak, analitik düşüncenin oluşturulmasına ve geliştirmesine katkı sağlamak.
10 67602 Felsefe için gerekli olan dil becerilerini geliştirerek, en azından bir yabancı dilde, bilimsel çalışma yapabilme yeteneğini kazanmak.
11 67605 Felsefe alanında elde edilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, yapılan araştırmaların sonuçlarını analiz edebilmek
12 67606 Felsefe ve toplum bilimlerine ilişkin araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların bireysel, toplumsal ve küresel etkilerini neden-sonuç ilişkisi içerisinde kavrayarak sonuç elde etmek.