Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ701 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
2 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
29 | Bireysel Çalışma | 14 | 13 | 182 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Program geliştirmeye giriş | |||
2 | Eğitim programı, genel yaklaşımlar | |||
3 | Öğretim programı genel yaklaşımlar | |||
4 | Öğretim programı felsefeleri | |||
5 | Öğretim program türleri ve yaklaşımlar | |||
6 | Müzik öğretim programın öğeleri ve aralarındaki ilişkiler | |||
7 | Müzik öğretim programın öğeleri – hedefler | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Müzik öğretim programın öğeleri – hedef davranışlar | |||
10 | Müzik öğretim programın öğeleri – eğitim durumları | |||
11 | Müzik öğretim programın öğeleri – sınama/ölçme durumları | |||
12 | MEB GSL Müzik Bölümü programları üzerine yorumlar | |||
13 | MEB Müzik Dersi Öğretim programları üzerine yorumlar | |||
14 | Final Sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1433459 | Müzik dersleri için hedef ifadeleri yazabilir |
2 | 1412208 | Müzik dersleri için öğrenme-öğretmen durumları hazırlayabilir |
3 | 1433709 | Müzik dersleri için sınama-ölçme durumları hazırlayabilir |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 75832 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak müzik eğitiminin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
2 | 75833 | Müzik ve müzik eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. |
3 | 75834 | Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik bireysel ve toplu müzik performans etkinliklerini gerçekleştirir |
4 | 75845 | Müzik eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir, bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir. |
5 | 75836 | Araştırmaları ile ilgili yayın ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
6 | 75835 | Müzik ve müzik eğitimi ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. |
7 | 75840 | İlgili konularda çalışan sanatçı ve akademisyenlerin, eğitim, araştırma ve danışmanlık potansiyellerini etkin olarak kullanabilecekleri bir ortam sağlar. |
8 | 75839 | Benzeri programlarla ulusal ve uluslar arası bağlantılar kurarak verilen eğitimin sürekli gelişimini sağlar. |
9 | 75838 | Türk müzik kültürünü, dünya müzik kültürü ve müzik eğitimiyle ilişkilendirir. |
10 | 75837 | Müzik eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
11 | 75842 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. |
12 | 75841 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. |
13 | 75844 | Türk müziğinin gelişimini ve evrensel dönüşümünü değerlendirir. |
14 | 75843 | Alanı ile ilgili yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır. |