Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ711 | Müzik Edebiyatı-I | 927001 | 1 | 1 | 7 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
29 | Bireysel Çalışma | 13 | 14 | 182 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Barok Dönem Çalgı müziği, Konçerto ve Konçerto Grosso, Ritornello formu | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
2 | Vivaldi, Barok Çeşitleme (varyasyon) formu : Basso Ostinato | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
3 | J.S.Bach, Barndenburg Konçertoları, Kadans, Konçerto Grosso, Ritornello formu | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
4 | Füg formu, Dans Süiti, Barok Dans Formu, Fransız Üvertürü | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
5 | Barok Vokal Müziği, Opera çeşitleri, Haendel, Oratoryo, Kilise Kantatı, Org Eşlikli Koro | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
6 | Müzik ve Aydınlanma, Klasik Döneme Giriş | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
7 | Klasik Müziğe ait tarz özellikleri, Klasik formlar, Senfoni, Sonat, Rondo, Menuet, Tema ve Çeşitlemeler, F.J.Haydn | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
8 | W.A. Mozart, Senfonik eserleri, operaları ve oda müziği eserleri | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
9 | Ara Sınav | |||
10 | Ondokuzuncu Yüzyıl, L.v. Beethoven Müzik Stili, Senfonik Eserleri ve Oda Müziği Eserleri | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
11 | Romantik Döneme ait müziğin tarz özellikleri, Toplum ve Bireysel Hissediş arasındaki ilişki, Müzik ve diğer sanatların etkileşimi | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
12 | Romantik dönem senfonik müzik, oda müziği, koral müzik formları | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
13 | F.Schubert, Liedleri ve Enstrumental Müziği , Şarkı dizisi ve R.Schumann, F.Chopin | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme | ||
14 | F.List, F.Mendelsshon ve Romantik dönemin ilk programlı müzikleri, H.Berlioz | Anlatılanların tekrarı ve gelecek konuya ilişkin tavsiyeleri araştırma-okuma-dinleme |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1206641 | Klasik müziği dönem özellikleriyle bağdaştırarak dinleyebilecektir.. |
2 | 1209403 | Karşılaşacaği klasik müzik türlerini ve dönemlerini tanıyabilecektir.. |
3 | 1218444 | Dinlediği müziği müzikal form açısından değerlendirebilecektir.. |
4 | 1230341 | Bu dersle aldığı bilgileri hem akademik amaçla hem de entellektüel amaçla aktarabilecektir. |
5 | 1247572 | Bu dersle aldığı bilgileri hem akademik amaçla hem de entelektüel amaçla aktarabilecektir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 68100 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak müzik eğitiminin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
2 | 68101 | Müzik ve müzik eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. |
3 | 68102 | Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik bireysel ve toplu müzik performans etkinliklerini gerçekleştirir |
4 | 68104 | Araştırmaları ile ilgili yayın ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
5 | 68108 | İlgili konularda çalışan sanatçı ve akademisyenlerin, eğitim, araştırma ve danışmanlık potansiyellerini etkin olarak kullanabilecekleri bir ortam sağlar. |
6 | 68110 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. |
7 | 68112 | Türk müziğinin gelişimini ve evrensel dönüşümünü değerlendirir. |
8 | 68113 | Müzik eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir, bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir. |
9 | 68103 | Müzik ve müzik eğitimi ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. |
10 | 68107 | Benzeri programlarla ulusal ve uluslar arası bağlantılar kurarak verilen eğitimin sürekli gelişimini sağlar. |
11 | 68109 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. |
12 | 68111 | Alanı ile ilgili yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır. |
13 | 68106 | Türk müzik kültürünü, dünya müzik kültürü ve müzik eğitimiyle ilişkilendirir. |
14 | 68105 | Müzik eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
Program Çıktısı | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Çıktısı |
1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |