Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZ710 | Doğaçlama ve Soundpainting-II | 927001 | 1 | 2 | 7 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
2 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
6 | Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
29 | Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
49 | Performans | 14 | 3 | 42 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Dönem planının hazırlanması. | |||
2 | Soundpainting cümle hatlarının belirlenmesi. | |||
3 | Soundpainting hareketlerinden; -Nasıl- sözdizimine ait hareketlerden, ses şiddeti kontrol etme, tempo kontrol etmenin öğrenilmesi. | |||
4 | Soundpainting hareketlerinden; -Kim, Ne ve Nasıl - sözdizimine ait hareketlerle uygulamalar. | |||
5 | Soundpainting hareketlerinden; -Kim, Ne ve Nasıl - sözdizimine ait hareketlerle uygulamalar. | |||
6 | Soundpainting hareketlerinden; -Kim, Ne ve Nasıl - sözdizimine ait hareketlerle uygulamalar. | |||
7 | Soundpainting hareketlerinden; -Ne Zaman- sözdizimine ait hareketlerden çalma, bitiriş, yavaşça giriş, yavaşça çıkış, fikrin sonlandırılmasının öğrenilmesi. | |||
8 | Soundpainting hareketlerinden; -Kim, Ne ve Ne Zaman - sözdizimine ait hareketlerle uygulamalar. | |||
9 | Ara sınav. | |||
10 | Soundpainting hareketlerinden; -Kim, Ne ve Ne Zaman - sözdizimine ait hareketlerle uygulamalar. | |||
11 | Soundpainting hareketlerinden; -Kim, Ne, Nasıl ve Ne Zaman - sözdizimine ait hareketlerle uygulamalar. | |||
12 | Soundpainting hareketlerinden; -Kim, Ne, Nasıl ve Ne Zaman - sözdizimine ait hareketlerle uygulamalar. | |||
13 | Yapılan uygulamalara yönelik analizler/Sınav hazırlığının yapılması. | |||
14 | Final Sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
124209 | 1191951 | Doğaçlama ve Soundpainting konularını teorik olarak açıklayabilir. |
124210 | 1203747 | Soundpainting temel ve orta seviyedeki hareketleri uygulayabilir. |
124211 | 1204061 | Soundpainting hareketleri ve kendi çalgısı arasında ilişki kurabilir. |
124212 | 1190740 | Soundpainting grubu kurup akıcı bir şekilde doğaçlama yapabilir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 68100 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak müzik eğitiminin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
2 | 68101 | Müzik ve müzik eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. |
3 | 68102 | Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik bireysel ve toplu müzik performans etkinliklerini gerçekleştirir |
4 | 68104 | Araştırmaları ile ilgili yayın ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
5 | 68108 | İlgili konularda çalışan sanatçı ve akademisyenlerin, eğitim, araştırma ve danışmanlık potansiyellerini etkin olarak kullanabilecekleri bir ortam sağlar. |
6 | 68110 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. |
7 | 68112 | Türk müziğinin gelişimini ve evrensel dönüşümünü değerlendirir. |
8 | 68113 | Müzik eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir, bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir. |
9 | 68103 | Müzik ve müzik eğitimi ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. |
10 | 68107 | Benzeri programlarla ulusal ve uluslar arası bağlantılar kurarak verilen eğitimin sürekli gelişimini sağlar. |
11 | 68109 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. |
12 | 68111 | Alanı ile ilgili yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır. |
13 | 68106 | Türk müzik kültürünü, dünya müzik kültürü ve müzik eğitimiyle ilişkilendirir. |
14 | 68105 | Müzik eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |