Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
PAZ203 Pazarlama Araştırması 927001 2 3 3

Dersin Amacı

Öğrencinin, problemi açık bir şekilde ortaya koyabilmesini ve pazarlama araştırma amacını belirleyebilmesini, problemin özelliği ve araştırmanın niteliğine göre pazarlama araştırması için veri kaynaklarını ve veri toplama yöntemlerini belirleyebilmesini, problemin özelliğine göre, pazarlama araştırmasında örnek kitleyi belirleyebilmesini ve örnekleme sürecini yerine getirebilmesini, verileri toplayıp analiz ederek, raporlayabilmesini sağlamaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Caner KORKMAZ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları, İstanblu, Beta Yayınları, 2011

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Problemi açık bir şekilde ortaya koymak, Pazarlama araştırma amacını belirlemek,Pazarlama araştırması için veri kaynaklarını belirlemek ve veri toplama yöntemlerini belirlemek, Pazarlama araştırmasında örnek kitleyi belirlemek ve örnekleme sürecini yerine getirmek, Verileri toplayıp analiz etmek ve Verileri raporlamak konuları anlatılmaktadır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 70 1
5 Derse Katılım 1 15 1
11 Soru-Yanıt 1 15 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 3 42
20 Rapor Hazırlama 1 10 10
21 Rapor Sunma 1 1 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Problemi açık bir şekilde ortaya koymak Bölüm1.pptx
2 Pazarlama araştırma amacını belirlemek Bölüm2.pptx
3 Pazarlama araştırma amacını belirlemek Pazarlama araştırması için veri kaynaklarını belirlemek Bölüm3.pptx
Bölüm4.pptx
4 Pazarlama araştırması için veri kaynaklarını belirlemek Bölüm5.pptx
5 Pazarlama araştırması için veri kaynaklarını belirlemek Pazarlama araştırması için veri toplama yöntemlerini belirlemek Bölüm6.pptx
6 Pazarlama araştırması için veri toplama yöntemlerini belirlemek Bölüm7.pptx
7 Pazarlama araştırması için veri toplama yöntemlerini belirlemek Bölüm8.pptx
8 Pazarlama araştırması için veri toplama yöntemlerini belirlemek Bölüm9.pptx
9 Pazarlama araştırması için veri toplama yöntemlerini belirlemek Bölüm10.pptx
10 ara sınav
11 Pazarlama araştırması için veri toplama yöntemlerini belirlemek Pazarlama araştırmasında örnek kitleyi belirlemek ve örnekleme sürecini yerine getirmek Bölüm11.pptx
12 Pazarlama araştırmasında örnek kitleyi belirlemek ve örnekleme sürecini yerine getirmek Bölüm12.pptx
13 Pazarlama araştırmasında örnek kitleyi belirlemek ve örnekleme sürecini yerine getirmek Verileri toplayıp analiz etmek Bölüm13.pptx
Bölüm14.pptx
14 Verileri toplayıp analiz etmek ve Verileri raporlamak Bölüm15.pptx
Bölüm16.pptx

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
125214 1202682 Pazarlama araştırması raporu hazırlamak.
125215 1202824 Pazarlama araştırmasında veri analizi yapmak.
125216 1203301 Pazarlama araştırması tasarımını yapmak ve uygulamak
125217 1204799 Pazarlama araştırmasında problem ve amacı tespit etmek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 65732 Ekonomi, işletme yönetimi ve temel finans bilgilerini bilir ve pazarlama alanında uygular.
2 65733 İşletme yönetimi, işletme psikolojisi ve insan kaynakları yönetimini ve süreçlerini bilir.
3 65734 Temel hukuk, ticaret hukuku ve pazarlama mevzuatını bilir ve ulusal ve uluslararası pazarlamada uygular.
4 65735 Genel matematik, bilgisayar, istatistik bilir ve istatistiksel araştırma yöntemlerinde kullanır.
5 65736 Tüketici davranışlarını analiz edip, müşteri ile olan ilişkileri global ve yerel pazarlarda düzenler.
6 65737 Pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahiptir ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
7 65738 Pazarlama araştırma sürecini ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayıp, pazarlama stratejisinin geliştirilmesine yardımcı olur.
8 65739 Satış yönetimini, satış tekniklerini ve mağaza yönetimini bilir ve perakendecilik sektöründe uygulayabilir.
9 65740 Tedarik zinciri yönetimini bilir ve elektronik ortamda, ulusal ve uluslararası pazarlama alanında ve ithalat/ihracat işlemlerinde, pazarlamanın temel ilkelerine göre uygulayabilir.
10 65741 Pazarlama ve satış stratejilerini geliştirip, elektronik ortamda uygulayabilir.
11 65742 Perakendecilik sektöründe, ithalat ve ihracat işlemlerinde, mağaza içi ve mağaza dışı satış noktalarında mesleki İngilizce konuşabilir, anlayabilir ve gerekli yazışmaları yapabilir.
12 65743 Çevresel pazarlamanın ilkelerini bilir, çevresel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine ve tüketici bilinci oluşturacak, reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları çalışmalarına destek olur.
13 65744 Perakendecilik sektöründe, mağaza yönetimi, insan kaynakları yönetimi ve iş psikolojisi bilgilerine sahiptir ve uygulanmasına katkıda bulunur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
125214 1 4 4 5 1
125215 1 4 4 5 1
125216 1 4 4 5 1
125217 1 4 4 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek