Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EBUT617 Türkiye Eğitim Sisteminde Güncel Konular 927003 1 1 6

Dersin Amacı

Okul-çevre ilişkilerini tanıyıp analiz etme.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç.Dr.Yücel ÖKSÜZ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Birol Yiğit Mehmet Bayraktar (2006).Okul Çevre İlişkileri. Pegem A Yayıncılık.Açıkalın, A. (1998).Okul Yöneticiliği. (4. basım), Ankara: Pegem. Çelik, V. (1997). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem. Erdoğan, İ. Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Güçlü, N. (1999). "Öğrenen Örgütler," G.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 7(2), 117-126. Güçlü, N. (2000). "Okula Dayalı Yönetim," G.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 8(1), 65-78. Güçlü, N. ve S. Özden. (2000). "Etkili Okullar ve Öğretim Liderliği," G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,.20(1), 67-78. Herman, J.J. ve Herman, J. L. (1992). "Educational Administration: School Based Management", The Clearing House, 65(5), 261-263. James, J. (1997). Gelecek Zamanda Düşünmek.(Çev.Zülfü Dicleli). İstanbul: Boyner Yayınları. Lane, J. ve Walberg, H. J. (1989). "Site-Managed School". Organizing for Learning: Toward the 21 Century, Edited by John J. lane ve Herbert J. Walberg Virginia: NAASP Curriculum Council. Lezotte, W. L. (1992). Creating the Total Quality Effective School. Michigan: Ef

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Çevre ve okul çevresi, okul- çevre arasinda iletişimin kurulmasi, çevrenin eğitimle ilgili ihtiyacinin belirlenmesi ve giderilmesi, okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katilma, baski gruplarinin-gönüllü kişi ev kuruluşlarin etkisi, çevrenin eğitimi desteklemeye özendirilmesi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 75 75
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 75 75

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çevre ve okul çevresi
2 Çevre kalkınması
3 Okul- çevre arasında iletişimin kurulması
4 Çevrenin eğitimle ilgili ihtiyacının belirlenmesi ve giderilmesi
5 Okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katılma
6 Okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katılma
7 Baskı gruplarının-gönüllü kişi ev kuruluşların etkisi
8 Baskı gruplarının-gönüllü kişi ev kuruluşların etkisi
9 Ara Sınav
10 Çevrenin eğitimi desteklemeye özendirilmesi
11 Okul çevre ilişkilerinde eğitici çalışmaların önemi
12 Okulların çevre ile olumlu ilişki kurabilmelerini engelleyen etkenler
13 Okulların çevre ile olumlu ilişki kurabilmelerini engelleyen etkenler
14 Genel Değerlendirme

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
127635 1210149 Çevre ve okul çevresini açıklar
127636 1214074 Okul-aile ilişkileri ve eğitimde karara katılmayı analiz eder
127637 1214564 Baskı gruplarının-gönüllü kişi ev kuruluşların etkisini açıklar
127638 1218897 Okulların çevre ile olumlu ilişki kurabilmelerini engelleyen etkenleri söyler

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 68128 Liderlik becerilerini etkili olarak geliştirme yollarını bilir
2 68129 Grup dinamiği ve örgütleri etkileme yollarını bilir
3 68130 Eğitimde insan kaynaklarını etkili kullanma yollarını bilir
4 68131 Eğitim sisteminde stratejik planlama becerisine sahiptir
5 68132 Eğitimi ve kurumlarını denetleyebilme becerisini geliştirebilir
6 68133 Temel araştırma becerilerini eğitim yönetimine uygulayabilir
7 68134 Temel istatistik becerilerini eğitimi yönetiminde kullanabilir
8 68138 Hukuk devletinin özelliklerini eğitime uygulayabilir
9 68140 Eğitim yönetimini tarihsel perspektifle değerlendirebilir
10 68141 Kaliteli eğitim hizmeti sunma duyarlılığı geliştirebilir
11 68137 Eğitimle ilgili çağdaş teorileri eğitim yönetimde kullanabilir
12 68139 Eğitimi ekonomik boyutuyla değerlendirebilir
13 68136 Eğitim yönetiminde etik kavramları dikkatle uygulayabilir
14 68135 Yönetim süreçlerini etkili olarak bir okula uygulayabilir