Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BTÖ408 A Seçmeli IV (E-Oyun Tabanlı Öğrenme) 927003 4 8 6

Dersin Amacı

Dersin amacı, eğitim teknolojileri alanında son zamanlarda popüler hale gelen ciddi oyunlar (serious games) ve oyun tabanlı öğrenme konularında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamaktır. Hem pedagojik hem de yetişkin eğitimine entegre edilebilen ciddi oyunlar ile ilgili teori ve uygulamalara aşinalık kazanmalarını sağlamak dersin diğer amaçlarından biridir. Ayrıca oyun tabanlı öğrenme için oyun seçme, tasarlama ve üretme ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak da amaçlanmıştır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Yrd. Doç. Dr. Emine Şendurur

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dondi, C. (2004). Guidelines for Game-Based Learning. Kapp, K.M (2012). Gamification of Learning and Instruction: Game-based methods and strategies for training and education

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Oyun-tabanlı öğrenme teorileri eğitsel oyunlar

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 30 30
2 Final Sınavı 1 60 60
34 Okuma 10 2 20
49 Performans 14 2 28
54 Ev Ödevi 6 2 12

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma. Oyun Nedir? Oyunun özellikleri Nelerdir? Eğitsel oyun ne demektir?
2 Oyun tabanlı öğrenme nedir? Kısa tarihi ve oyun tabanlı öğrenme teorileri.
3 Dünya ve Türkiye’de oyun tabanlı öğrenme ile ilgili örnekler?
4 Ciddi oyun ne demektir? Oyun ve simülasyonların karşılaştırılması.
5 Sanal öğrenme ortamlarında oyunun entegre edilmesi.
6 Second Life ve Virtual Worlds gibi ortamlardaki öğrenme deneyimleri.
7 Oyun tasarımı ilkeleri nelerdir? Eğitsel oyun tasarım modelleri (EFM, FIDGE, Deneyimsel, Oyun
8 Nesnesi, Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme-Öğretme Modeli). Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterleri
9 Ara Sınav
10 Schank’in “Hedef-Tabanlı Senaryo” teorisi: teori ve pratik
11 Oyun Tasarımı Aşama 1: Eğitsel oyun senaryosu nasıl yazılır? Bileşenleri tanıma.
12 Oyun Tasarımı Aşama 2: Kağıt üzerinde senaryoyu çizime dökme (storyboard oluşturma)
13 Oyun Tasarımı Aşama 3: Prototip oluşturma ve hedef kitle ile iletişime geçme
14 Oyun Tasarımı Aşama 4: İlk değerlendirme sonucuna göre prototipi geliştirme ve tekrar hedef kitle ile iletişime geçme.
15 Oyun Tasarımı Aşama 5: Oyunu tekrar gözden geçirme ve son ürünü oluşturma.
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1207682 Geleneksel oyunlar, simülasyon ve eğitsel oyunlar arasında ayrım yapar
2 1208576 Oyun temelli kuramları bilir
3 1208696 Oyun temelli örnekleri yorumlar
4 1208931 Öğrenme teorilerine dayalı oyunlar tasarlar
5 1209496 Oyun tabanlı öğrenme modellerinden faydalanır

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 3 2 5 5 3
2 5 3 2 5 5 3
3 5 3 2 5 4 3
4 5 3 2 5 5 3
5 5 3 2 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek