Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BLP219 Grafik ve Animasyon-I 927001 2 3 4

Dersin Amacı

Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve animasyonlarını literatürde yaygın kullanıma sahip efekt uygulamaları,resim ve video işleme gibi uygulamaları hedeflemektedir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr.Gör. Cem BAŞ

Ön Koşul Dersleri

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İnternet video dersleri

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

-

Dersin İçeriği

Resim işleme,video efekt hazırlama,banner uygulamaları,animasyon hazırlama gibi web ve masaüstü uygulamalarda materyal olarak kullanılabilecek elementleri hazırlama içeriklerinden oluşmaktadır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
22 Proje Hazırlama 60 1
54 Ev Ödevi 40 1
40 Proje Hazırlama 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 1 14
29 Bireysel Çalışma 14 3 42
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 5 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 5 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 2D ve 3D Grafik-Animasyon programlarını tanıma temel uygulamalar yapma Resimleri dekupe etme,3D elmas modelleme
2 2D ve 3D Grafik-Animasyon programlarını tanıma temel uygulamalar yapma 3D Futbol topu modelleme,kalp modelleme
3 2D ve 3D metin oluşturma,renklendirme,dolgu ve kontur oluşturma efektleri,duvar yıkma animasyonu yapma
4 Filtre ve katman ayarları,gölge oluşturma,Mask işlemleri,futbaol jenerik animasyonu
5 2D ve 3D Button oluşturma,Web sitesi Banner hazırlama
6 Resimlere hareket verme,3D Animasyona giriş,Belgesel Jeneriği hazırlama
7 Videolara Muzzle Flash efekti uygulama ve yeşil perde uygulaması
8 3D Roket modelleme ve animasyonu hazırlama
9 Duman efektleri oluşturma ve uygulamalar yapma
10 ARA SINAV
11 3D Duman efektleri oluşturma ve uygulamalar yapma
12 Patlama ve ateş efektleri uygulamaları hazırlama
13 Özel efektli,ışık efektli,dekupe resimli hareketli web sitesi üst kuşak -banner tasarımı hazırlama
14 Motion Track efekt uygulaması,dışa aktarma, Web Editörünü tanıma

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1204610 Resimleri işlemeyi ve dekupe etmeyi bilir.
2 1204669 3d modelleme ve 2D tasarımları entegre olarak kullanır.
3 1204740 3d ve 2D animasyon tekniklerinin temel uygulamalarını yapar
4 1204810 Web siteleri ve yazılımlar için özgün materyaller hazırlayabilir.
5 1204850 Oyun programlama için özgün materyal ve Game Map hazırlar
6 1204919 Video efekt uygulamalarının temel tekniklerini bilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 65244 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 65246 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
3 65245 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
4 65249 Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
5 65247 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak.
6 65248 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
7 65239 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 65241 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9 65250 Mesleğine yönelik işletmeleri, kurumsal yapılarını tanıyabilme ve bu tür işletmelerde mesleği ile ilgili yöntemlerini kavrar ve girişimci ruha sahip olur.
10 65254 Bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulamayı geliştirir, yazılım planlama ve tasarımda görev alıp takım çalışması yapar.
11 65240 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi, tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
12 65242 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
13 65255 Sözlü ve yazılı iletişim yeteneğini geliştirerek, hayatın her aşamasında ana dilini etkin kullanır.
14 65243 Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
15 65251 Web sayfaları tasarlar, hazırlar, programlar yayınlar, günceller ve bakımlarını yapar.
16 65252 Güncel yazılım dillerini kullanarak temel yazılım algoritmalarını oluşturur ve yazılım geliştirebilir.
17 65253 İşletim sistemlerini ve ağ sistemlerini bilir, veri tabanı kurabilir ve yönetebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Çıktısı
1 5
2 4
3 5
4
5 3
6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek