Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS210 Sanat Eğitimi Kuramları 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Sanat eğitiminin tarihsel gelişimi içinde belirginleşen genel eğitim kuramları ile sanat eğitimi kuramlarının müşterekleri, geleneksel sanat eğitimi ile çağdaş sanat eğitimini ayrımlayan kuramsal yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerini besleyen kuramlar, paradigmalar ve tartışmaların incelenmesi, bu dersin amacını ortaya koymaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Metin EKER, Engin GÜNEY, Dr.Öğr.Üyesi Tarık YAZAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Edt. Matthev Kieran-Dominic Mciverlopes, Knowing Art, Springer, New York 2006. • Edt. Charles Harrison-Paul Wood, Art in Theory 1900-1990, Blackwell Publishers, Oxford 1992. • William Deasmond, Art, Origins, Otherness, State University of New York Press, Abany 2003. • HOLINGSWORTH, M.; Dünya Sanat Tarihi, 2010 • SÖZEN, M. ve U.TANYELİ, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, 2011 • STRÖKER, E.; Bilim Kuramına Giriş, 2005

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Sanat Eğitimi Kuramları dersi, sanat tarihi içinde çeşitli sanat eğitimi anlayışlarını biçimlendiren kuramsal yaklaşımların incelenmesi, sanat eğitiminin modernist kuramları, sanat eğitiminde postmodernist yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerinin sanat kuramlarıyla ilişkisi, belirli sanat eğitbilimcilerin incelenmesi, gelecekçi sanat eğitimi modellerine ilişkin güncel kuramsal ele alışlar, gibi içeriklere sahiptir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 20 1
48 Sözlü Sınav 1 50 1
54 Ev Ödevi 3 30 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 10 2 20
29 Bireysel Çalışma 10 2 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sanat eğitimini tanımlayabilme
2 Genel eğitim tarihi ile sanat eğitim tarihini ayrımlayabilme
3 Modernizm ve sanat eğitimi temellendirmeleri
4 Bauhaus, De Stijl, Jugendstil, Artneweau gibi zanaat temellendirmeleri ile sanat eğitimi arasındaki ilişkiler
5 John Dewey ve sanat eğitimi
6 Disiplin Temelli Sanat Eğitimi modeline etki eden kuramlar
7 Eleştirel sanat pedagojisine etki eden kuramlar
8 Kültür endüstrisi ve Frankfurt Okulu kuramları
9 Ara sınav
10 Neoliberal sanat eğitimi yaklaşımları
11 Postmodern sanat eğitimi ve çoklu pedagojik yapılanmalar
12 Okulsuz sanat eğitimi
13 Çağdaş estetik tahayyüller ve sanat eğitimine yansıma doğrultuları
14 Gelecekçi sanat eğitimi modellerine yansıyacak güncel yaklaşımlar

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526906 Modernist sanat eğitimi kuramlarını bilme
2 1526907 Modern sanat eğitiminde bilimsel ve sanatsal müşterekler hakkında bilgi verme
3 1526908 Postmodern sanat eğitimi kuramlarını söyleme
4 1526909 Disiplin temelli sanat eğitimin biçimlendiren kuramları hatırlama
5 1526910 Eleştirel sanat pedagojisi hakkında bilgi verme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76868 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 76903 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 76904 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 76869 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 76870 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 76881 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 76874 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 76875 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 76871 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 76878 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 76872 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 76876 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 76873 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 76877 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 76879 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 76880 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5
2
3
4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek