Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS210 Sanat Eğitimi Kuramları 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Sanat eğitiminin tarihsel gelişimi içinde belirginleşen genel eğitim kuramları ile sanat eğitimi kuramlarının müşterekleri, geleneksel sanat eğitimi ile çağdaş sanat eğitimini ayrımlayan kuramsal yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerini besleyen kuramlar, paradigmalar ve tartışmaların incelenmesi, bu dersin amacını ortaya koymaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Engin GÜNEY, Dr. Öğr. Üyesi Tarık YAZAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Edt. Matthev Kieran-Dominic Mciverlopes, Knowing Art, Springer, New York 2006. • Edt. Charles Harrison-Paul Wood, Art in Theory 1900-1990, Blackwell Publishers, Oxford 1992. • William Deasmond, Art, Origins, Otherness, State University of New York Press, Abany 2003. • HOLINGSWORTH, M.; Dünya Sanat Tarihi, 2010 • SÖZEN, M. ve U.TANYELİ, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, 2011 • STRÖKER, E.; Bilim Kuramına Giriş, 2005

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Sanat Eğitimi Kuramları dersi, sanat tarihi içinde çeşitli sanat eğitimi anlayışlarını biçimlendiren kuramsal yaklaşımların incelenmesi, sanat eğitiminin modernist kuramları, sanat eğitiminde postmodernist yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerinin sanat kuramlarıyla ilişkisi, belirli sanat eğitbilimcilerin incelenmesi, gelecekçi sanat eğitimi modellerine ilişkin güncel kuramsal ele alışlar, gibi içeriklere sahiptir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 60 1
22 Proje Hazırlama 1 40 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sanat eğitimini tanımlayabilme Literatür hazırlığı, sunum, anlatım
2 Genel eğitim tarihi ile sanat eğitim tarihini ayrımlayabilme Anlatım-Tartışma
3 Modernizm ve sanat eğitimi temellendirmeleri Anlatım-Tartışma
4 Bauhaus, De Stijl, Jugendstil, Artneweau gibi zanaat temellendirmeleri ile sanat eğitimi arasındaki ilişkiler Anlatım-Tartışma
5 John Dewey ve sanat eğitimi Anlatım-Tartışma
6 Disiplin Temelli Sanat Eğitimi modeline etki eden kuramlar Anlatım-Tartışma
7 Eleştirel sanat pedagojisine etki eden kuramlar Anlatım-Tartışma
8 Kültür endüstrisi ve Frankfurt Okulu kuramları Anlatım-Tartışma
9 Ara sınav
10 Neoliberal sanat eğitimi yaklaşımları Anlatım-Tartışma
11 Postmodern sanat eğitimi ve çoklu pedagojik yapılanmalar Anlatım-Tartışma
12 Okulsuz sanat eğitimi Anlatım-Tartışma
13 Çağdaş estetik tahayyüller ve sanat eğitimine yansıma doğrultuları Anlatım-Tartışma
14 Gelecekçi sanat eğitimi modellerine yansıyacak güncel yaklaşımlar Anlatım-Tartışma
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1269676 Modernist sanat eğitimi kuramlarını bilme
2 1269677 Modern sanat eğitiminde bilimsel ve sanatsal müşterekler hakkında bilgi verme
3 1269678 Postmodern sanat eğitimi kuramlarını söyleme
4 1269679 Disiplin temelli sanat eğitimin biçimlendiren kuramları hatırlama
5 1269680 Eleştirel sanat pedagojisi hakkında bilgi verme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69150 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 69185 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 69186 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 69151 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 69152 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 69163 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 69156 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 69157 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 69153 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 69160 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 69154 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 69158 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 69155 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 69159 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 69161 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 69162 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.