Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS232 Renk Teorileri 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Renk kavramı felsefi ve algısal yaklaşımlardan bilimsel yöntemlere dayanan teorilere uzanan bir perspektifte etraflı bir şekilde açıklamak. Renk olgusunun oluşumunu, anlamını, fiziksel ve psikolojik etkilerini kavratmak. Edindiği bilgi ve deneyimleri projelerde doğru bir şekilde uygulayabilme yetisi kazandırmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Metin Eker, Dr. Öğr. Üy. Engin GÜNEY

Ön Koşul Dersleri

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• The Elements of Color: A Treatise on the Color System of Johannes Itten Based on His Book the Art of Color, Johannes ITTEN, Library of Congress Catolog, Germany, 1961. • Designer's Color Manual: The Complete Guide to Color Theory and Application, Tom FRASER, Adam BANKS, Chronical Books, Canada, 2004. • Introduction to Color Imaging Science, Hsien Che Lee, Cambridge University Press, Great Britain, 2005 • Understanding Color An Introduction for Designer, Linda HOLTZSCHUE, John Wiley & Sons, Inc., 2012. • Graphic Designer's Color Handbook: Choosing and Using Color from Concept to Final Output, Barb KARG, Rick SUTHERLAND, Rockport Publisher Inc., 2003. • Getting it Right in Print: Digital Pre-press for Graphic Designers, Mark Gatter, Laurence King Publishing, 2005 • Concepts in Architectural Lighting, Egan, M. D. McGraw Hill. Inc., New York, 1983 • Lighting: Interior and Exterior, Architectural Bean, R. Press, Oxford, 2004. • Colour, Laurence King Publishing, Feisner, A. London, 2006. • Color: The Secret Influence, Fehrman, K. R. and Fehrman, C Prentice-Hall. Inc., New Jersey, 2000. • Temel Tasarım , Ail SEYLAN, Baran ofset Ankara, 2005.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Görsel algı fizyolojisi ile renk oluşumu hakkında gerekli bilgiler verilir. Renk kavramı ve renk kapsamında değerlendirilecek kavramlar açıklanır. Renk kuramının temelleri anlatılarak, renk algısı, modelleri ve sistemleri üzerinde durulur. Renk, psikoloji-duygu- tasarım- kültür gibi olgo ve kavramlarla ilişkilendirilir. Rengin tarih içinde, mekan tasarımındaki kullanımı ve rengin psikolojik etkisi irdelenir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
34 Okuma 13 2 26

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin amacı, önemi ve işleyiş sürecinin açıklanması.
2 Görsel algının fizyolojisi ve Binoküler sistem- derinlik algısı
3 Renk duyumu, renge ilişkin genel tanımlar
4 Hue, saturasyon, valör kavramarı
5 Bir anlamlandırma süreci olarak renk, renk algısı
6 Uzayın kavranmasında ışık-gölge ilişkisi
7 Renk teorileri (Young Helmholz teorisi, Münsel sistemi, Chevrul prensipleri)
8 Renk karışım metotları (toplama, çıkarma, bindirme metodları)
9 Kotrast renkler ve renkte görecelik
10 Renk ve tasarım ilişkisi
11 Renk ve psikoloji
12 Renk ve duygu ilişkilendirmeleri
13 Dinsel ve kültürel renk simgeciliği
14 Genel değerlendirme ve örneklemeler üzerinde yorumlama

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1527407 Renk oluşumunu ve temel karakteristiklerini kavramak
2 1527408 Renk teoriler ve renk karışım metodları hakkında bilgi sahibi olmak
3 1527409 Rengin tasarım açısından işlev anlam ve önemini kavramak
4 1527410 Rengi bir görsel anlatım ve iletişim unsuru olarak kullanmak
5 1527411 Edindiği bilgi ve deneyimleri uygulamalarında doğru bir şekilde kullanmak, alternatif renk uygulama fikirleri geliştirmek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76868 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 76903 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 76904 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 76869 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 76870 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 76881 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 76874 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 76875 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 76871 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 76878 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 76872 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 76876 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 76873 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 76877 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 76879 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 76880 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5
2
3
4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek