Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS431 Soğuk Cam Atelye I 927003 4 7 3

Dersin Amacı

Tercih edilen konu başlıklarından hareketle proje oluşturabilme ve yönetme kabiliyeti. Oluşturduğu projeyi gereken planlama ve yöntemlerle sonuç odaklı çalışma prensiplerini kavraması. Edindiği bilgi ve birikimleri bir arada kullanabilme becerisi. Teknik çözümleme konusunda uzmanlaşma.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr.Öğretim Üyesi Tamer Aslan

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

[1] Thamen & Hudson, (2004),Bryan Sentance, Ceramics- A Worlg Guide To Traditional Techniques, , London 2004. [2] Hamlyn , (1968), Robert S. Charleston, World Ceramics,London-New York. [3] David Whitehouse, Glass:A Pocket Dictionary of Terms Commonly Used to Describe Glass and Glassmaking, [4] (1993), Corning Glass Museum, New York. [5] Keith Cummings,(2009), Çağdaş Cam Sanatı,

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Tercih edilen konu başlıkları ile gerçekleştirdiği tasarımı; edindiği bilgi, beceri ve tecrübe eşliğinde malzemeye aktarabilmesi. Tüm bunları yaparken doğru planlama ve teknik çözümler konusunda tartışılması. Tasarım, süreç ve sonucu kapsayan sunum ve dosya teslim edilmesi planlanmaktadır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 13 4 52
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin amacının ve istenilenlerin açıklanması, konu araştırma ödevleri
2 Araştırılan konuların sunumu ve tartışma, konu seçimi ve detaylandırma
3 Detaylandırılan konudan yola çıkarak tasarım oluşturma süreci
4 Tasarımların gözden geçirilmesi
5 Tasarımların gözden geçirilmesi
6 Tasarımların gözden geçirilmesi
7 Tasarımların gözden geçirilmesi, teknik çözümlemeler, detaylandırmalar ve projelendirme
8 Tasarım ve süreç sunumu
9 Ara Sınav
10 Projenin hazırlaması , tasarım odaklı uygulamaya başlanması, denemelerin yapılması
11 Projenin hazırlaması , tasarım odaklı uygulamaya başlanması, denemelerin yapılması
12 Projenin hazırlaması , tasarım odaklı uygulamaya başlanması, denemelerin yapılması
13 Tüm sürecin sunumu, tartışma, analiz
14 Final sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1311054 Soğuk cam alanında tasarım, planlama ve sonuçlandırabilme kabiliyetinin arttırır
2 1311055 Bireysel ve takım çalışmalarıyla sosyal beceri ve iletişimi artar
3 1311056 Tasarım becerisi ve numune gerçekleştirme aşamalarını öğrenir
4 1311057 Farklı ortam ve disiplinlerde çalışma becerisi kazanır
5 1311058 Soğuk cam eğitimini tamamlar

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69150 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 69185 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 69186 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 69151 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 69152 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 69163 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 69156 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 69157 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 69153 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 69160 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 69154 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 69158 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 69155 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 69159 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 69161 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 69162 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1
2
3
4 5
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek