Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BOTE618 Öğretim İletileri Tasarımı 927003 1 2 8

Dersin Amacı

Öğretim iletilerinin etkili tasarımı için gerekli teori ve prensipleri gösterip uygulatma.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Yrd. Doç. Dr. Emine Şendurur

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Clark, C., Nguyen, F., & Sweller, J. (2006). Efficiency in Learning: Evidence-based guidelines to manage cognitive load. San Francisco, CA: Pfeiffer. Mayer, R.E. (Ed), the Cambridge Handvook of Multimedia Learning, Cambridge, UK: New York: Cambridge University Press, (2005). Flemming, M. & Levie, W.H. (Eds.), Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences, (2nd ed.). NJ: Educational Technology Publications, (1993).

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Öğrenme ilke ve yaklaşımları, motivasyon teorileri, bilişsel yük teorisi,çoklu ortam prensipleri, görsel okur-yazarlık.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
18 Örnek Vaka İncelemesi 10 80 1
25 Proje Tasarımı /Yönetimi 1 20 1
40 Proje Hazırlama 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
6 Uygulama/Pratik 13 2 26
10 Tartışma 14 2 28
18 Örnek Vaka İncelemesi 13 2 26
20 Rapor Hazırlama 13 2 26
21 Rapor Sunma 13 1 13
27 Makale Yazma 1 40 40
28 Makale Kritik Etme 3 5 15
34 Okuma 13 1 13

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma. Öğrenme prensipleri ve yaklaşımlar
2 Motivasyon teorileri
3 Bilişsel yük ve etkili öğrenme
4 Çoklu ortam prensipleri
5 Bölünmüş dikkat, yöntem (modality) ve fazlalık prensipleri
6 Çoklu ortam öğrenmesindeki temel süreçlerin yönetimi, bölünmesi, ön eğitimi ve yöntemi prensipleri
7 Bölme, sıralama ve öğrenme basamaklandırma 4 öğreli öğretim tasarımı modeli
8 Sınav
9 İkincil yükü azaltmak için prensipler Sosyal ipuçları
10 Çalışan örnek prensipleri İlgili yük (Germane load)
11 Kılavuzlandırılmış keşfetme prensipleri ve işbirliği
12 Öz açıklama prensibi ve animasyon ve etkileşim prensipleri
13 Navisayon prensipleri ve site haritası prensibi Metin tasarımı
14 Önceki bilgi prensibi ve bilişsel yaşlanma prensibi Öğrenme deneyimlerindeki farklılıklar Görsel okur-yazarlık
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1259269 Bilişsel yük teorisinin ilkelerini kullanarak öğretimsel medya değerlendirmeleri yapabilme.
2 1259270 Motivasyon prensiplerini öğretim materyal ve medyasına uygulayabilme.
3 1259271 Bilişsel yükün yanlış kullanım durumlarını tespit edebilme.
4 1259272 Öğrenmeyi nasıl etkili hale getirebileceğini bilme.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 68675 Temel araştırma yöntemlerini bilme.
2 68676 Eğitim teknolojileri alanyazını bilme
3 68677 Eğitsel yazılım geliştirebilme.
4 68678 Proje oluşturma yürütme ve değerlendirme.
5 68679 Eğitim teknolojileri uygulamalarına hakim olma.
6 68680 Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır.
7 68681 Eğitim teknolojileri projelerini bir grup ile birlikte yürütebilme.
8 68682 Eğitim teknolojileri alanında uzmanlık düzeyinde bilgi birikimine sahip olur.