Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EAD506 Ailede İletişim ve Yaşam 927001 1 1 6

Dersin Amacı

İletişim süreç ve işlevleri, iletişim modelleri, İletişim türleri, aile yapısı ve aile yaşam döngüsü, kişilerarası iletişim, evlilik ve eşler arası iletişim, aile içi iletişim, aile içi iletişim çatışmaları, eşler arası iletişim ve çatışma, ebeveyn ve çocuklar arasındaki iletişim ve kişilerarası iletişim engelleri hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Bozkurt KOÇ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Danziger, K. (1976). Interpersonal communication. New York: Pergamon Press. DeVito, J. A. (2009). The interpersonal communication book. (12th ed.). Boston, MA : Pearson/Allyn and Bacon. Hartley, P. (1999). Interpersonal Communication. (Second ed.). USA: Routledge. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. (2011). Alim Kaya (Ed.). (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Gürüz, D. ve Eğinli, A. T., (2011). Kişilerarası İletişim: Bilgiler, Etkiler, Engeller (2. Basım). Ankara: Nobel. Dökmen, Ü. (1997). İletişim Çatışmaları ve Empati (5. Baskı). İstanbul: Sistem. Güngör, N. (2011). İletişim: Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal. Genel İletişim. (2009). Uğur Demiray (Ed.). (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Etkili İletişim. (2010). Uğur Demiray (Ed.). (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Cüceloğlu, D. (2003). İletişim Donanımları (15. Basım). İstanbul: Remzi. Kılıçaslan, E. (2011). İletişim Kurma Becerileri. İstanbul: Kriter. Navarro, J. & Karlins, M. (2012). Beden Dili (6. Basım). Taylan Taftaf(Çev.). İstanbul: Alfa. Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2009). Bedenin Dili (44. Basım). İstanbul: Remzi. McMillan, S. (1998). Daha İyi Nasıl… İletişim Kurma. Ali Çimen (Çev.). İstanbul: Timaş. Dalkılıç, A. (2004). İletişimde İletişim. İstanbul: Elma. Rosenberg, M. B. (2004). Şiddetsiz İletişim. Gülden Şen ve Mahmut Tuna (Çev.). İstanbul: Sistem. Konularla ilgili ulusal ve uluslararası dergilerdeki makaleler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

İletişim süreç ve işlevleri, iletişim modelleri, İletişim türleri, aile yapısı ve aile yaşam döngüsü, kişilerarası iletişim, evlilik ve eşler arası iletişim, aile içi iletişim ve iletişim çatışmaları, eşler arası iletişim ve çatışma, ebeveyn ve çocuklar arasındaki iletişim ve kişilerarası iletişim engelleri

Değerlendirme

# Etkinlikler Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
1 Ara Sınav 100 1
2 Final Sınavı 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 10 10
5 Derse Katılım 14 3 42
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 5 70
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
34 Okuma 14 1 14

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İletişimin tanımı, iletişim süreç ve işlevleri
2 İletişim modelleri
3 İletişim türleri, sözlü ve sözsüz iletişim
4 Aile yapısı ve aile yaşam döngüsü
5 Kişilerarası iletişim
6 Kişilerarası iletişim engelleri
7 Ara sınav
8 Aile içi iletişim
9 Aile içi iletişim çatışmaları
10 Eşler arası iletişim
11 Eşler arası iletişim ve çatışma
12 Ebeveyn ve çocuklar arasındaki iletişim
13 Ailede kuşak çatışması
14 Evlilik ve eşler arası iletişim

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1226554 Aile olgusunu kavramak, aile sistemini tanımak
2 1226556 Aile içi iletişim ve ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
3 1226559 Aile içi Çatışmalar ve kaynaklarını tanımak
4 1226560 Aile ve kültür kavramlarının iç içe değerlendirilmesi
5 1226562 Örnek vakalar ile nasıl çalışılacağını bilmek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 68700 Evlilik ve aile danışmanlığı kuramları çerçevesinde danışan sorunlarını kavramlaştırarak uygun psikolojik danışma becerilerini, müdahalelerini ve stratejilerini uygulayabilme.
2 68701 Evlilik ve aile danışmanlığının uzmanlık alanlarına ilişkin bir anlayışa sahip olabilme
3 68707 Evlilik ve aile danışmanlığına ait kuramlarına ve modellerine ilişkin kapsamlı bir anlayışa sahip olabilme
4 68708 Çalışmalarında bilimsel yöntem ve bakış açısını ön planda tutmaya özen gösterebilme
5 68706 Kendine özgü bir psikolojik danışma tarzı geliştirmeye isteklilik
6 68705 Evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları izleyebilme
7 68703 Meslek kimliğine uygun davranmaya kararlı oluş
8 68702 Evlilik ve aile danışmanlığı hizmetlerini etik ilke, kural ve yasalara uygun biçimde sunmada kararlı oluş
9 68704 Evlilik ve aile danışmanlığı alanında bilimsel araştırmalar yürütebilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 4 5 5 5 5 5 5 5 5
2 4 5 5 5 5 5 5 5 5
3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek