Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
İFS202 Grafik Tasarım Uygulamaları 927003 2 4 4

Dersin Amacı

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi, türleri (kültürel, sosyal ve ticari afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması amaçlanmaktadır.

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Iskın, Ruth E. (201”4).The Poster: Art, Advertising, Desgn and Collecting, Dartmouth College Press. 2) Frost, Malcolm; Lewis, Angharad; Winterburn, Aidan. (2006). The Rise and Fall of The Poster: Street Talk. 3) Lupton, Ellen; Condell, Caitlin; Davidson, Gail. (2015). How Poster Work, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 4) Graffito Books. (2015). Movie Posters Re-Imagined: Alternative Designs for the World's Favorite Cult Films. 5) Foster, John. (2006). New Masters of Poster Design: Poster Design for the Next Century, Rockport Publishing.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi, türleri (kültürel, sosyal ve ticari afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin edinilmesi; afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması gösterilmektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
54 Ev Ödevi 0 0 1
2 Final Sınavı 1 100 1
51 Sözlü Sınav 0 0 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 3 39
6 Uygulama/Pratik 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 6 18

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerine (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ilişkin bilgi verilmesi, örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Literatür hazırlığı
2 Afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerine (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi incelenmesi ve değerlendirilmesi. Sunum hazırlığı
3 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerine karar verilmesi tasarlanmasına başlanması Araştırma, inceleme
4 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması Araştırma, inceleme
5 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması Araştırma, inceleme
6 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
7 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
8 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
9 Ara sınav
10 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
11 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
12 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
13 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
14 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanmasını ulusal ve uluslararası afiş yarışmaları için yapılan tasarımları dönem sonu değerlendirme. Araştırma, inceleme

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1289045 Afiş tasarımını tanımlayabilir, tarihçesini, türlerini (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ve açık hava reklam alanlarındaki (billboard, clp, megalight, board vb.) konumunu açıklayabilir.
2 1289046 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanmasıyla ilgili uygulamalar yapabilir.
3 1289047 Tasarladığı sosyal içerikli afiş tasarımlarıyla toplumu, ülkesi ve dünyası için birey olarak sorumluluk bilincini geliştirebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 68313 Gazetecilikle ilgili meslek pratiklerini edinme.
2 68320 İyi derecede mesleki yabancı dil bilgi ve becerisine sahip olma.
3 68317 Ulusal ve uluslararası güncel gelişmeleri takip edebilme ve yorumlayabilme.
4 68314 Demokrasi ve insan haklarını merkeze alan mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma.
5 68316 Basın işletmelerinin yapısı, özellikleri ve fonksiyonlarını kavrama.
6 68322 Araştırma yöntem ve teknikleri uzmanlık alanında uygulayabilme.
7 68321 Kültürlerarası iletişim konusunda duyarlılığa ve empati yeteneğine sahip olma.
8 68315 Disiplin içi ve disiplinlerarası temel kuramsal bilgilere sahip olma.
9 68318 Bilişim teknolojilerini medyada kullanabilme.
10 68319 Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini meslek alanında uygulayabilme.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Çıktısı
1 1
2 2
3 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek