Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GİTY618 2 B Dijital Animasyon 927003 1 2 8

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin 2 Boyutlu dijital animasyonu projelerinde animasyon prensiplerini uygulayabilmeleri, takım veya bireysel olarak animasyon üretimi sürecini organize edebilme yetisi gösterebilmeleri ve geliştirilen animasyonları yazılım uygulamalarını kullanarak canlandırılma yapabilmeleridir

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Özlem AYVAZ TUNÇ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere 2 boyutlu bilgisayar animasyonu sürecini keşfetme fırsatını verir. Öğrenciler, 2 boyutlu bilgisayar animasyonu dijital üretim süreci adına farklı teknik ve uygulamalar öğrenirler. Bu dersin sonunda, öğrenciler kavramsal ve storyboard gelişimlerini kısa animasyon üretiminde kullanırlar.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
6 Uygulama/Pratik 14 2 28
10 Tartışma 14 2 28
19 Beyin Fırtınası 14 3 42
29 Bireysel Çalışma 14 2 35
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 3 31
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 2B Dijital animasyona hakkında genel bilgilendirme Literatür hazırlığı
2 Dijital ortamda renklendirme tekniklerinin uygulanması. Uygulama
3 Cut out yöntemiyle karakter oluşturulması. Uygulama
4 Animasyon (canlandırma) programı arayüz tanıtımı. Uygulama
5 Animasyon (canlandırma) programında Karakter peg ve deform ayarları. Uygulama
6 Animasyon (canlandırma) programında karakter saç ve gözlerdeki hiyerarşi ayarları. Uygulama
7 Animasyon (canlandırma) programında karakter rigleme ve canlandırma. Uygulama
8 Karakter Rigleme ve canlandırmaya devam edilmesi. Uygulama
9 Ara Sınav
10 Karakter Rigleme ve canlandırmaya devam edilmesi. Uygulama
11 Karakter diyalog animasyonu ve ses eşleme yapılması. Uygulama
12 Animasyon (canlandırma) programında geri plan (Layout) tasarımı. Sunum hazırlığı
13 Animasyon (canlandırma) programında kamera – birleştirme – sahne çıktısı. Sunum hazırlığı
14
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1267148 Animasyon üretimine yönelik tasarım ve animasyon ilkelerini tanımlayabilir.
2 1267149 2 boyutlu bilgisayar animasyon tekniklerini uygulaya yönelik renk, şekil, hareket, efekt, ses ve eş zamanlamayı açıklar.2 boyutlu bilgisayar animasyon tarzlarını açıklar. Sorunları çözümleyebilir.
3 1267150 Gerçekleştirdiği uygulamayı yayınlayabilmek için gerekli düzenlemeleri yapabilir. Bilgisayar veya video ortamında sunabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69410 Görsel iletişim tasarımında problemler belirleyerek özgün, işlevsel ve yaratıcı çözümleme yeterliği kazanırlar.
2 69454 Disiplinler arası bir bakış açısıyla, alana ilişkin birikim ve deneyimlerini problemlerin çözümü için kullanabilirler.
3 69411 Akademik çalışmalarda yeniliklere açık olarak kendini geliştirebilir, sorumluluklarının bilincinde davranış özellikleri sergileyebilir.
4 69455 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanabilir.
5 69412 Tasarım felsefesi bağlamında nitelikli çalışmalar üretebilir.
6 69413 Alanındaki lisansüstü yeterlilikleriyle güncel bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve özgün sonuçlara ulaşabilir.
7 69414 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.
8 69415 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 70026 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili çalışmalara yorum yapabilir, bilgi sınırlarını geliştirebilir ve yeni sentezlere ulaşabilir.
10 69416 Akademik alanda bilgi ve birikimlerini sistemli ve etkin biçimde kullanabilecek etkileşimli ortamlar oluşturabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4 5 5 5 5 5 5 4
2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek