Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
HİT232 Reklamcılığın Tarihsel Aktörleri 927003 2 4 4

Dersin Amacı

Reklamcılığı şekillendiren kişileri ve alana katkılarını örneklerle incelemek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Recep YILMAZ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-Müge Elden ve Uğur Bakır (2014). Reklam Ustaları. Ankara: Detay Yayıncılık.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Reklam ekolleri, Albert Lasker, Claude C. Hopkins, Rosser Reeves, Marion Harper, Raymond Rubicam, Alex Osborn, Vance Packard, Leo Burnett, William (Bill) Bernbach, Paul Rand, Howard Gossage, David Ogilvy, Jacques Séguéla, John Hegarty, Oliviero Toscani, Bruno Aveillan, Alex Bogusky.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
10 Tartışma 10 2 20
11 Soru-Yanıt 10 2 20
29 Bireysel Çalışma 10 1 10
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
34 Okuma 1 5 5

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklamcılık nasıl şekillenir? Reklamcılıkta Yaratıcığın Şekillenişi.ppt
2 Temel reklam ekolleri Ülkeler ve Reklam Ekolleri.ppt
3 Leo Burnett LEO BURNETT.pptx
4 William (Bill) Bernbach Bernbach, Seguela, Toscani.ppt
5 Jacques Séguéla Bernbach, Seguela, Toscani.ppt
6 Oliviero Toscani Bernbach, Seguela, Toscani.ppt
7 David Ogilvy David Ogilvy
8 Ara sınav
9 Claude C. Hopkins ve Rosser Reeves C. HOPKINS.pptx
Rosser Reeves.pptx
10 Raymond Rubicam ve Alex Osborn Alex Osborn.pptx
Raymond Rubicam.pptx
11 Albert Lasker ve Marion Harper Marion Harper.pptx
ALBERT LASKER.pptx
12 Vance Packard ve Paul Rand Vance Packard.pptx
Paul Rand.pptx
13 Howard Gossage ve John Hegarty https://ashley-pollak.squarespace.com/
14 Bruno Aveillan ve Alex Bogusky Bruno Aveillan.pptx
A. Bogusky.pptx

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1238534 Reklamcılık tarihini şekillendiren isimleri sıralar.
2 1238535 Reklam ekollerinin karakteristik özelliklerini bilir.
3 1238536 Toplumsal dokunuş kavramını tanımlar.
4 1238537 Bilimsel araştırmanın reklamcılıktaki önemini tartışır.
5 1238538 Reklamcılık tarihindeki önemli metinleri sıralar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 68323 Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarını kavrama ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilme.
2 68324 Halkla ilişkiler ve tanıtım disiplini ile ilgili süreçleri araştırabilme, planlayabilme, uygulayabilme ve denetleyebilme.
3 68332 Kurumsal iletişim, itibar, değer, sosyal sorumluluk, algılama, vb. Kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme.
4 68330 Demokrasi ve insan haklarını merkeze alan Mesleki ve Etik Sorumluluk Bilincine Sahip Olma.
5 68325 Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilme.
6 68326 Araştırma yöntem ve teknikleri uzmanlık alanında uygulayabilme.
7 68333 Kültürlerarası iletişim konusunda duyarlılığa ve empati yeteneğine sahip olma.
8 68329 Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini meslek alanında uygulayabilme.
9 68334 Halkla ilişkiler ve ilgili alanlara ilişkin stratejik düşünebilme ve stratejiler oluşturabilme.
10 68331 Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunabilme.
11 68328 Halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmaları ortamlarına yönelik teknik bilgi, beceri ve deneyim kazanma.
12 68327 Halkla ilişkiler çalışmalarının temel basamaklarına ilişkin araştırma, ölçme-değerlendirme süreçlerini oluşturabilme.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 5 3 4 4 4 1 2 2 3 3 2 2
2 5 3 4 4 4 1 2 2 3 3 2 2
3 5 3 4 4 4 1 2 2 3 3 2 2
4 5 3 4 4 4 1 2 2 3 3 2 2
5 5 3 4 4 4 1 2 2 3 3 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek