Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MIM414 | Çağdaş Kentsel Tasarım Yaklaşımları ve Uygulamaları | 927003 | 4 | 8 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 0 | 70 | 1 | |
20 | Rapor Hazırlama | 0 | 30 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 0 | 70 | 1 | |
39 | Rapor Sunma | 0 | 30 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
20 | Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
31 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Kent, mekân ve kentsel tasarım kavramları |
hAFTA 1_2_.pdf |
||
2 | Kentsel planlama ve kentsel tasarım bütünlüğü/ilişkisi |
hAFTA 1_2_.pdf |
||
3 | Kentsel planlama ve kentsel tasarım bütünlüğü/ilişkisi ödev 1 teslimi (Makale değerlendirme) |
Hafta 3-4_.pdf |
||
4 | Modernizm: Modern dönem kent algısı ve kentsel tasarım (mekansallaştırma) etkileri ödev 2 teslimi (makale değerlendirme) |
Hafta 3-4_.pdf |
||
5 | 21. yy. kentleri ve sürdürülebilir gelişim odaklı kentsel tasarım yaklaşımları, Makro-mikro ölçek-yeşil kuşaklar Sürdürülebilir odaklı kentsel tasarım ilkeleri |
Hafta 5_6_7_.pdf |
||
6 | Ekolojik kentsel tasarım yaklaşımı ve ilkeleri |
Hafta 5_6_7_.pdf |
||
7 | 21. yy. kentleri ve sürdürülebilir gelişim odaklı kentsel tasarım yaklaşımları |
Hafta 5_6_7_.pdf |
||
8 | Compact/Derişik Şehir-Ekolojik Şehir ve Tasarımı |
Hafta 8-.pdf |
||
9 | ARA SINAV/ Güncel program-Sürdürülebilir Kentsel Tasarım İlkeleri ve değerlendirmeleri 8. Hafta Ödev 3 Teslimi |
hafta 10_11_12.pdf |
||
10 | Sürdürülebilir Kentsel Tasarım İlkeleri ve değerlendirmeleri |
hafta 10_11_12.pdf |
||
11 | Dönem içi Ödev kritikleri | |||
12 | Uygulama Örnekleri: Kamusal mekan tasarımı/ kullanımı |
hafta 13.pdf |
||
13 | Final Ödev çalışmaları ve kritikleri | |||
14 | Final Ödev Teslimleri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1346362 | Öğrencinin kenti oluşturan (fiziksel, sosyo-kültürel, ekonomik, ekolojik) bileşenler ve etkileşimlerinin farkına vararak, kentsel tasarımın rolünü ve önemini anlaması |
2 | 1346363 | Kent planlama ve kentsel tasarım arasında var olan birbirini tamamlayan sürecin farkına vararak, mimari ve kentsel tasarım projelerinde bütüncül bakış açısının kazanılması |
3 | 1346364 | Öğrencinin kentsel tasarımı makro ve mikro ölçeği/etkileri ile birlikte düşünme becerisi kazanması |
4 | 1346365 | Kentin kamusal mekânlarının yeniden üretiminde veya yapılandırılmasında kentsel tasarımın gerekliliği, rolünün anlaşılması, çözüm oluşturma becerisinin kazanılması |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 77623 | Uygun sunumlar yapmak için el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade eder. |
2 | 77624 | Mimari ve kentsel tasarım süreçlerinde görsel ve yazılı bilgileri elde ederek sınıflandırır, değerlendirir, projelerin oluşturulması ve geliştirilmesinde kullanır. |
3 | 77627 | İki ve üç boyutlu mimari ve kentsel tasarımda görsel algıyı öğrenir ve düzenleme ilkelerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlar. |
4 | 77628 | Yeni Ulusal ve bölgesel mimarlık ve kentsel tasarımda tarihi çevrenin etki ve önemini anlar. |
5 | 77629 | Yeni Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanarak tarihi yapıları belgelemek, rölöve ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrar. |
6 | 77630 | Çevre-insan-kültür etkileşimini, farklı davranış kalıpları, sosyal ve mekânsal örüntüleri anlar, kullanıcı gereksinimlerini bulma, çözümleme sorumluluğunu kavrar. |
7 | 77633 | Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarındaki önemine bağlı olarak, doğal ve yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşmelerin oluşturulmasındaki önemini kavrar. |
8 | 77634 | Temel mimari tasarım ilkelerini öğrenerek, bina, iç mekân ve yerleşim düzeyinde tasarım kararı verme becerisine sahip olur. |
9 | 77635 | Tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, yangın koruma ve yaşam güvenliği sistemlerinin oluşturduğu bina servis sistemleri tasarımının temel ilkelerini anlar. |
10 | 77625 | Farklı düzeylerde araştırma becerisi kazanır |
11 | 77626 | Özgün bir fikirden yola çıkarak sonuca varma becerisi kazanır |
12 | 77636 | Teoriden yararlanarak somut bir proje üretme becerisi kazanır |
13 | 77651 | Teknolojiden yararlanma becerisi kazanır |
14 | 77631 | Araştırma yetkinliği kazanır |
15 | 77632 | Araştırma bulgularını mesleki uygulamalarda kullanma yetkinliği kazanır |
16 | 77637 | Araştırma yetkinliği kazanır |
17 | 77638 | Araştırma bulgularını mesleki uygulamalarda kullanmayı öğrenir |
18 | 77645 | Farklı meslek alanlarındaki çalışma sistemlerini öğrenir |
19 | 77646 | Yeni Program Çıktısı |
20 | 77639 | Disiplinlerarası çalışma yetkinliği kazanır |
21 | 77640 | Uluslararası ortamda iletişim kurma deneyimi kazanır |
22 | 77647 | Topluluğa sunum yapma yetkinliği kazanır |
23 | 77650 | Yerel toplum ve kullanıcılarla iletişim kurma yetkinliği kazanır |
24 | 77641 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak ifade etme yetkinliği kazanır |
25 | 77642 | Kent ve yer bağlamında mimari tasarım yapma yetkinliğini kazanır |
26 | 77643 | Bilgisayar ortamında tasarım ve çizim becerisi kazanır |
27 | 77644 | Uluslararası ve ulusal mimarlık dünyasındaki gelişmeleri izleme ve yenilikleri kullanma yetkinliği kazanır |
28 | 77648 | Sürdürülebilir mimarlık ilkeleri doğrultusunda çalışma yetkinliği kazanır |
29 | 77649 | Profesyonel mimarlarla (eğitim ve seminerler ortamında karşı karşıya gelerek) diyalog kurma ve çağdaş uygulamaları yorumlama yetkinliği kazanır |