Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
ENNT720 Purıfıcatıon Technıques Of Bıomolecules 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; biyomoleküllerin izolasyon ve saflaştırılmasında kullanılan tekniklerin öğrencilerine kazandırılmasıdır

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof.Dr. Müberra ANDAÇ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Ayırma ve saflaştırma Teknikleri, Ekstraksiyon (katı faz, sıvı-sıvı faz), Yeniden kristallendirme, Kromatografik yöntemler,,Adsorbsiyon kromatografisi,, Partisyon kromatografisi, Jel geçirgenlik kromatografisi ,Kolon kromatografisi, Gaz kromatografisi, Sıvı kromatografisi, Kapiler elektroforez

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ayırma ve saflaştırma Teknikleri
2 Ekstraksiyon (katı faz, sıvı-sıvı faz)
3 Yeniden kristallendirme
4 Kromatografik yöntemler
5 Adsorbsiyon kromatografisi,
6 Partisyon kromatografisi,
7 İyon değiştirme kromatografisi,
8 Jel geçirgenlik kromatografisi
9 Kolon kromatografisi,
10 Gaz kromatografisi
11 Sıvı kromatografisi
12 Kapiler elektroforez
13 Amino asitlerin isolasyon teknikleri
14 Basit peptitlerin, isolasyon teknikleri
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 78069 Nanoteknoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2 78547 Nanobilim ve nanoteknoloji alanının ilişkili olduğu kimya, fizik, malzeme bilimleri, moleküler biyoloji, farmokoloji alanlarında disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme ve özgün sonuçlara ulaşabilme.
3 78546 Nanobilim ve nanoteknoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme
4 78548 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme
5 78549 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
6 78550 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma
7 78551 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme
8 78552 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
9 78553 Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
10 78554 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme süreçlerini kullanarak nanobilim ve nanoteknoloji alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
11 78555 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
12 78556 Uzman kişiler ile nanobilim ve nanoteknoloji alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
13 78557 İngilizce dilinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
14 78558 Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
15 78559 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
16 78560 Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.