Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS222 Çağdaş Sanat Estetiği 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, estetiğin sanatın geleneksel ve çağdaş ayrımları üzerindeki rolü, sanatsal dönüşümler ve organik bağların varlığı, güncel sanatın yeni estetik kapsamı, meta estetik, veri estetiği, kitcsh gibi yeni estetik tiplerin araştırılmasıdır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof.Dr.Metin EKER

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Mitchell, W.J.T. (1980). The language of images. Chicago-London: The University of Chicago Press. 2. Schroeder, J.E. (2002). Visual consumption. London-New York: Routledge. 3. Schirato, T. and Webb,J. (2004). Reading the visual. Australia: Allen and Unwin. 4. Jonathan E. Schroeder, VISUAL CONSUMPTION, Routledge, London-New York 2002. 5. Tony Schirato-Jen Webb, READING THE VISUAL, Allen and Unwin, Australia 2004. 6. Kagan, M. (2008). Estetik ve sanat notlar. (A. Çalışlar, çev.). İzmir: Karakalem Kitabevi. 7. Tunalı, İ. (1989). Estetik. İstanbul: Remzi Kitabevi. 8. Croce, B. (1989). Estetik (İfade bilimi ve genel linguistik olarak). İstanbul: Remzi Kitabevi.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Çağdaş sanat estetiği ve sanatın yeni ilgi alanları ve iştirakçileri bağlamında, günlük hayattaki parsellerde estetik konum, yeni etik, mantıksal ve pragmatik estetik içerikler, tüketim estetiği, kentsel yaşam ve kent estetiği gibi dersler bu derste gösterilebilir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
34 Okuma 13 2 26

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çağdaş ve Çağdaş Sanat kavramlarının irdelenmesi ağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 1.docx
2 Post modern kültür ve Dijital Kültür ağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 2.docx
3 Post-modern Sanat ve Yeni Medya Sanatı ağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 3.docx
4 Post Modern sanat ve genel özellikleri ağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 4.docx
5 Post Modern sanat ve genel özellikleri ağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 5.docx
6 Teknoloji Sanat İlişkisinde Yeni Medya ağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 6.docx
7 Yeni Medya sanatının genel özellikleri çağdaş sanat estetiği (seç) Bahar 7.docx
8 Yeni Medya sanatının genel özellikleri çağdaş sanat estetiği (seç) Bahar 8.docx
9 Ara sınav. çağdaş sanat estetiği (seç) Bahar 9.docx
10 Çağdaş sanat kapsamında değerlendirilen çalışmalar çağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 10.docx
11 Çağdaş sanat eserlerini tarif ve tasnif etmek. çağdaş sanat estetiği (seç) Bahar 11.docx
12 Çağdaş sanat eserinin ontolojik gerekçeleri. çağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 12.docx
13 Yapıt epistemolojileri çağdaş sanat estetiği (seç.) Bahar 13.docx
14 Yapıt epistemolojileri çağdaş sanat estetiği (seç) Bahar 14.docx

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526894 Sanat ve estetiği tanımlar.
2 1526895 Geleneksel ve çağdaş sanat ve estetik özelliklerinde farklılıkları tanır.
3 1526896 Çağdaş sanatın endüstriyel nitelikleri hakkında öğrenciler bulgular edinir.
4 1526897 Çağdaş estetik, kimlik kavramları hakkında değerlendirmeler yapar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77027 Çağdaş teknolojinin kullanımı ile işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda yaratıcılıkları, estetik algı düzeyleri vb. gelişerek alanlarında gerekli donanım ve bilgi birikimine sahip yetkin birer sanatçı/tasarımcı olabilirler.
2 77028 Görsel sanatlarla ilgili disiplinler hakkında bilgi sahibi olurlar, Görsel İletişim Tasarımı hakkında detaylı bilgi birikimi edinerek sanatsal/tasarımsal sorunları tanımlayabilirler ve çözümleyebilirler.
3 77029 Tarihsel, kültürel ve yapısal bağlantılar ekseninde farklı sanat disiplinlerine ait ürünleri çözümleyebilirler.
4 77030 Görsel İletişim Tasarımı alanına özgü terminolojiyi, araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilirler, yaratma süreçlerini ve ürünleri tanımlayabilirler.
5 77031 Aldıkları eğitimle sanatçı/tasarımcı kimliği kazanarak alanlarıyla ilgili çalışmalar yapabilirler, formasyon eğitimi almaları durumunda öğrencilerin yaşlarına, hazır bulunuşluk düzeyleri ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir ve sanat eğitimcisi olarak da çalışabilirler.
6 77034 Plastik elemanlar, grafik unsurlar veya tasarım kuramları ile ilintisinde temel sanat ve tasarım yeterlikleri elde ederler
7 77032 Bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek nitelikli sanatçı/tasarımcılar olarak kendilerini etkili biçimde gerçekleştirebilirler
8 77036 Resim sanatında kurgusal yenilikler, buluşlar, keşifler ve alternatif betimleme olanaklarına gerekçe geliştirirler
9 77033 Sanatsal/tasarımsal eleştiri yapabilirler ve probleme dayalı çözümleri amaçlanan durumlar için doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak üretebilirler.
10 77037 Sanatsal sunum olanakları ve dekoratif tasarımları resim sanatının insanlarla temasına imkan tanıyabilecek nitelik ve değerde tasarlayabilirler
11 77038 Resim alan disiplini geliştirmede teknik, anlayış, kavrayış ve ifade yeterliklerinin önemine katkı sunabilecek sanatsal pratikleri tahlil ederek, geleneksel ve çağdaş resim atelye uygulamalarında standartları kavrayarak pekiştirirler
12 77040 Sanatsal anlatım ve görselleştirme teknolojileri ve türleri arasında yeterlikleri birlikte kullanabilirler
13 77035 Sanatın ve dolayısıyla resim sanatının sosyolojik, ontolojik, psikolojik ve felsefi kapsamlar dahilindeki temsil, tasarım ve uzlaşıma dönük etkileşimlerini deneyimleyebilirler
14 77039 Geleneksel ve çağdaş estetik kuramlar ve türler hakkında bilgi sahibi olurlar

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 5
2
3
4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek