Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS331 Seramik Heykel Tasarım I 927003 3 5 3

Dersin Amacı

Öğrencilerin simge ve kavramla ilişki kurarak anlamlandırma yapabilmesini ve bu düşünsel yaratım sürecini plastiğe geçirebilmesini amaçlar.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Fidan Tonza

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• PETERSON, Susan, PETERSON Jan (2009)Seramik Yapıyoruz, Karakalem Kitabevi Yayınları • IRVİNE Alex, Ceramic Sculpture: Making Faces: A Guide to Modeling the Head and Face with Clay Paperback – July 1, 2014 • Acero Raúl(2001) Making Ceramic Sculpture: Techniques, Projects, Inspirations, New York : Lark Books • LUCCHESİ Bruno, Modeling the Figure in Clay, A Sculptor’s Guide to Anatomy,Crown publishing Group, United States.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Düşünsel sürecin imgeye dönüşme aşamaları kazandırılır, mekanla ilişkilendirilir ve yaratma sürecinin forma geçiş aşamaları içeriklendirilir. Form, malzeme ve mekan ilişkisi seçilmiş örnekler üzerinden çözümlenir. Bu çözümlemelerin proje haline getirilmeleri ve malzemeye uygulanabilirlikleri ile bu oluşumun yapıta dönüştürülebilmesinin yolları kurulur.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 30 1
54 Ev Ödevi 1 70 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 13 4 52
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 1 6
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 1 6

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Seramiğin tanıtılması, yapılmış seramik heykel örneklerinin incelenmesi. Literatür Taraması, Kaynak Oluşturma
2 Seramik heykel yapımı teknik ve yöntemleri hakkında bilgilendirme. Kaynak oluşturma, Proje Konusu belirleme
3 Seramik heykel tasarımı, değerlendirme ve yapılacak çalışmanın seçimi. Malzeme listesinin yapılması, Değerlendirme için zaman kontrolü
4 Malzemenin hazırlanması, yapım tekniğinin belirlenmesi ve uygulama. Uygulama için gerekli malzemelerin temini
5 Uygulamanın devamı. Seramik çamurunun doğal karakterinin ortaya çıkarılması Uygulama için gerekli malzemelerin temini
6 Üretim yönteminin belirlenmesi ve seri üretim yöntemleri hakkında bilgilendirme. Proje Konusu belirleme
7 Kurutma yöntemleri ve bisküvi pişirimi Fırın rejimi hesaplama
8 Ara Sınav
9 Sırlı pişirim veya oksitleme çalışmalarının değerlendirilmesi Değerlendirme için zaman yönetimi Malzeme listesi oluşturma
10 Diğer seramik heykel yapım yöntemlerinin tanıtılması. Uygulama için hazırlık
11 Yeni çalışmanın tasarlanması Yapım yönteminin seçilmesi. Uygulama için hazırlık
12 Heykel üzerinde doku araştırması ve yapay doku. Uygulama için hazırlık
13 Pişirim ve patina çalışması. Uygulama için hazırlık
14 Yapılan işlerin dönem sonu değerlendirilmesi. Uygulama için hazırlık

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1527231 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazandırır.
2 1527232 Yaşam boyu keşfetme davranışı kazandırır.
3 1527233 Sanatsal uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri kullanma becerisi kazandırır.
4 1527234 Teknik ve estetik ögeleri yapıta uygulama becerisi kazandırır.
5 1527235 Sanatsal yaratım sürecinde tanımlanmış bir hedef doğrultusunda konuyu kavrama, kavramsallaştırma, tasarlama, projelendirme becerisi kazandırır.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77027 Çağdaş teknolojinin kullanımı ile işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda yaratıcılıkları, estetik algı düzeyleri vb. gelişerek alanlarında gerekli donanım ve bilgi birikimine sahip yetkin birer sanatçı/tasarımcı olabilirler.
2 77028 Görsel sanatlarla ilgili disiplinler hakkında bilgi sahibi olurlar, Görsel İletişim Tasarımı hakkında detaylı bilgi birikimi edinerek sanatsal/tasarımsal sorunları tanımlayabilirler ve çözümleyebilirler.
3 77029 Tarihsel, kültürel ve yapısal bağlantılar ekseninde farklı sanat disiplinlerine ait ürünleri çözümleyebilirler.
4 77030 Görsel İletişim Tasarımı alanına özgü terminolojiyi, araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilirler, yaratma süreçlerini ve ürünleri tanımlayabilirler.
5 77031 Aldıkları eğitimle sanatçı/tasarımcı kimliği kazanarak alanlarıyla ilgili çalışmalar yapabilirler, formasyon eğitimi almaları durumunda öğrencilerin yaşlarına, hazır bulunuşluk düzeyleri ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir ve sanat eğitimcisi olarak da çalışabilirler.
6 77034 Plastik elemanlar, grafik unsurlar veya tasarım kuramları ile ilintisinde temel sanat ve tasarım yeterlikleri elde ederler
7 77032 Bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek nitelikli sanatçı/tasarımcılar olarak kendilerini etkili biçimde gerçekleştirebilirler
8 77036 Resim sanatında kurgusal yenilikler, buluşlar, keşifler ve alternatif betimleme olanaklarına gerekçe geliştirirler
9 77033 Sanatsal/tasarımsal eleştiri yapabilirler ve probleme dayalı çözümleri amaçlanan durumlar için doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak üretebilirler.
10 77037 Sanatsal sunum olanakları ve dekoratif tasarımları resim sanatının insanlarla temasına imkan tanıyabilecek nitelik ve değerde tasarlayabilirler
11 77038 Resim alan disiplini geliştirmede teknik, anlayış, kavrayış ve ifade yeterliklerinin önemine katkı sunabilecek sanatsal pratikleri tahlil ederek, geleneksel ve çağdaş resim atelye uygulamalarında standartları kavrayarak pekiştirirler
12 77040 Sanatsal anlatım ve görselleştirme teknolojileri ve türleri arasında yeterlikleri birlikte kullanabilirler
13 77035 Sanatın ve dolayısıyla resim sanatının sosyolojik, ontolojik, psikolojik ve felsefi kapsamlar dahilindeki temsil, tasarım ve uzlaşıma dönük etkileşimlerini deneyimleyebilirler
14 77039 Geleneksel ve çağdaş estetik kuramlar ve türler hakkında bilgi sahibi olurlar

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 4
2 5
3 4
4 5
5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek