Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS335 Seramik Ürün Tasarımı 927003 3 5 3

Dersin Amacı

Dersin Amacı Öğrencilerin bazı yeni tekniklerle tanıştırılarak, yaratıcı gücünü ifade edebilmesini ve özgün seramik ürünlerin ortaya çıkmasını sağlamaktır. Dersin Kısa İçeriği Öğrencilerin bazı yeni tekniklerle tanıştırılarak, yaratıcı gücünü ifade edebilmesini ve özgün seramik ürünlerin ortaya çıkmasını sağlamaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Fidan Tonza

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Fisher, M. P.; Zelanski, P. (1996). Design Principles and Problems. New York: Harcourt Brace College Publishers. • Tasarım, John Heskett, Kültür Kitaplığı, 2013 • Yaratıcılık, Mıchel-Louıs Rouquette, Kültür Kitaplığı,2007. • Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemler, Müçteba Kundul • FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998 • MARTIN, Andrew; The Essential Guide to Mold Making & Slip Casting , Lark Books-2007 • YILMAZER, Yunis ; Alçı Şekillendirme, Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri Apa Pazarlama- 2008

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Seramik çamurları ile ilgili temel bilgiye sahip olarak, çamur tasarımını gerçekleştirme doğrultusunda, seramik çamurlarının ve hammaddelerinin tanıtılması, çeşitlerinin belirtilmesi, Öğrencinin belirlediği çamur üzerine teorik ve uygulamalı araştırma yapması ve elde edilen ürüne testlerin yapılması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 30 1
48 Sözlü Sınav 1 70 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 13 4 52
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Geleneksel seramik formlarından hareketle çağdaş yorum, tasarım ve uygulama çalışması. Literatür Taraması, Kaynak Oluşturma
2 Konunun araştırılması ve eskiz çalışması. Kaynak oluşturma, Proje Konusu belirleme
3 Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi. Malzeme listesinin yapılması, Değerlendirme için zaman kontrolü
4 Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması. Uygulama için gerekli malzemelerin temini
5 Bisküvi ve sırlı pişirim. Uygulama için gerekli malzemelerin temini
6 Bisküvi ve sırlı pişirim. Fırın rejimi hesaplama Proje Konusu belirleme
7 Tasarım ve Eskizlerin değerlendirilmesi Değerlendirme için zaman yönetimi
8 Ara Sınav
9 Çağdaş seramik ürün tasarımı ve Eskizlerin değerlendirilmesi ve kabulü ve gerekli malzemelerin temini Değerlendirme için zaman yönetimi Malzeme listesi oluşturma
10 Uygulamanın yapılması. Uygulama için hazırlık
11 Uygulamanın yapılması. Uygulama için hazırlık
12 Uygulamanın yapılması. Uygulama için hazırlık
13 Bisküvi ve sırlı pişirim. Uygulama için hazırlık
14 Uygulamaların değerlendirilmesi. Uygulama için hazırlık

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1527472 Seramik tasarımı konusunda temel bilgiye sahip olabilmesi
2 1527473 Seramik malzemesini tanıma ve teknik bilgiye sahip olabilmesi
3 1527474 Estetik ve teknik öğeleri tasarıma uygulama becerisi kazanma
4 1527475 Ürün pişirimi hakkında bilgi sahibi olması
5 1527476 Mesleki terminoloji ve kavramları konusunda bilgi sahibi olması

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77027 Çağdaş teknolojinin kullanımı ile işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda yaratıcılıkları, estetik algı düzeyleri vb. gelişerek alanlarında gerekli donanım ve bilgi birikimine sahip yetkin birer sanatçı/tasarımcı olabilirler.
2 77028 Görsel sanatlarla ilgili disiplinler hakkında bilgi sahibi olurlar, Görsel İletişim Tasarımı hakkında detaylı bilgi birikimi edinerek sanatsal/tasarımsal sorunları tanımlayabilirler ve çözümleyebilirler.
3 77029 Tarihsel, kültürel ve yapısal bağlantılar ekseninde farklı sanat disiplinlerine ait ürünleri çözümleyebilirler.
4 77030 Görsel İletişim Tasarımı alanına özgü terminolojiyi, araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilirler, yaratma süreçlerini ve ürünleri tanımlayabilirler.
5 77031 Aldıkları eğitimle sanatçı/tasarımcı kimliği kazanarak alanlarıyla ilgili çalışmalar yapabilirler, formasyon eğitimi almaları durumunda öğrencilerin yaşlarına, hazır bulunuşluk düzeyleri ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir ve sanat eğitimcisi olarak da çalışabilirler.
6 77034 Plastik elemanlar, grafik unsurlar veya tasarım kuramları ile ilintisinde temel sanat ve tasarım yeterlikleri elde ederler
7 77032 Bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek nitelikli sanatçı/tasarımcılar olarak kendilerini etkili biçimde gerçekleştirebilirler
8 77036 Resim sanatında kurgusal yenilikler, buluşlar, keşifler ve alternatif betimleme olanaklarına gerekçe geliştirirler
9 77033 Sanatsal/tasarımsal eleştiri yapabilirler ve probleme dayalı çözümleri amaçlanan durumlar için doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak üretebilirler.
10 77037 Sanatsal sunum olanakları ve dekoratif tasarımları resim sanatının insanlarla temasına imkan tanıyabilecek nitelik ve değerde tasarlayabilirler
11 77038 Resim alan disiplini geliştirmede teknik, anlayış, kavrayış ve ifade yeterliklerinin önemine katkı sunabilecek sanatsal pratikleri tahlil ederek, geleneksel ve çağdaş resim atelye uygulamalarında standartları kavrayarak pekiştirirler
12 77040 Sanatsal anlatım ve görselleştirme teknolojileri ve türleri arasında yeterlikleri birlikte kullanabilirler
13 77035 Sanatın ve dolayısıyla resim sanatının sosyolojik, ontolojik, psikolojik ve felsefi kapsamlar dahilindeki temsil, tasarım ve uzlaşıma dönük etkileşimlerini deneyimleyebilirler
14 77039 Geleneksel ve çağdaş estetik kuramlar ve türler hakkında bilgi sahibi olurlar

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 4
2 5
3 5
4 4
5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek