Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS337 Tasarım Felsefesi 927003 3 5 3

Dersin Amacı

Bu derste görsel iletişim tasarım disiplini ile felsefe, ekonomi, teknoloji ve diğer bilim dalları arasında ilişki kurulabilmesini sağlamak; 21. yüzyıl boyunca gelişen tasarım felsefelerini irdelemek, öğrencinin tasarım ürününe ilişkin estetik ve işlevsel özelliklerini, onun yapım yöntemlerini, ilkelerini ve süreci sorgulamasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğrt. Üyesi Erkan LİKOS

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Bu ders görsel iletişim tasarım disiplini ile felsefe, ekonomi, teknoloji ve diğer bilim dalları ile arasında ilişki kurubilmeyi; 21. yüzyıl boyunca gelişen tasarım felsefelerini irdelemeyi, öğrencinin tasarım ürününe ilişkin estetik ve işlevsel özelliklerini, onun yapım yöntemlerini, ilkelerini ve süreci sorgulamasını içermektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 2 12
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
34 Okuma 3 2 6

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tasarım ve felsefe arasındaki ilişkinin tanımlanması. Literatür hazırlığı
2 Tasarım ve felsefe arasındaki ilişkinin tanımlanması. Sunum hazırlığı
3 Tasarım ve yaratma süreci arasındaki bağıntının açıklanması Araştırma, inceleme
4 Tasarım ve yaratma süreci arasındaki bağıntının açıklanması Araştırma, inceleme
5 Tasarım ürününde estetik değer ve estetik algının açıklanması Araştırma, inceleme
6 Tasarım ürünü içeriği ile biçimi arasındaki bağıntının tanımlanması Araştırma, inceleme
7 Tasarım ürünü ile moda, popüler kavramları arasındaki bağıntının tanımlanması Araştırma, inceleme
8 Tasarım ürünü ile empati arasındaki bağıntının oluşturulması Araştırma, inceleme
9 Ara sınav
10 Modern tasarım ilkelerinin tasarım ürününde var olma gerekliliği Araştırma, inceleme
11 Modern tasarım ilkelerinin tasarım ürününde var olma gerekliliği Araştırma, inceleme
12 Tasarım ürününün işlevsel / iletişimsel olma özelliği ve göstergebilimsel yönü Araştırma, inceleme
13 Tasarım ürününün işlevsel / iletişimsel olma özelliği ve göstergebilimsel yönü Araştırma, inceleme
14 Dönem sonu değerlendirmesi

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1527501 Tasarımın değişik biçimlerinin ve felsefelerinin farkına varır.
2 1527502 Son yüzyıl tasarımları, tasarımcılar ve tasarım felsefeleri ile tanışır.
3 1527503 Yorum güçlerini ve kendilerini ifade etme yönlerini geliştirir.
4 1527504 Tasarım felsefesini tartışabilmek üzere tasarım ürünleri üzerinde yoğunlaşır.
5 1527505 Tasarım ve Yaratma sürecini eleştirir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77027 Çağdaş teknolojinin kullanımı ile işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda yaratıcılıkları, estetik algı düzeyleri vb. gelişerek alanlarında gerekli donanım ve bilgi birikimine sahip yetkin birer sanatçı/tasarımcı olabilirler.
2 77028 Görsel sanatlarla ilgili disiplinler hakkında bilgi sahibi olurlar, Görsel İletişim Tasarımı hakkında detaylı bilgi birikimi edinerek sanatsal/tasarımsal sorunları tanımlayabilirler ve çözümleyebilirler.
3 77029 Tarihsel, kültürel ve yapısal bağlantılar ekseninde farklı sanat disiplinlerine ait ürünleri çözümleyebilirler.
4 77030 Görsel İletişim Tasarımı alanına özgü terminolojiyi, araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilirler, yaratma süreçlerini ve ürünleri tanımlayabilirler.
5 77031 Aldıkları eğitimle sanatçı/tasarımcı kimliği kazanarak alanlarıyla ilgili çalışmalar yapabilirler, formasyon eğitimi almaları durumunda öğrencilerin yaşlarına, hazır bulunuşluk düzeyleri ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir ve sanat eğitimcisi olarak da çalışabilirler.
6 77034 Plastik elemanlar, grafik unsurlar veya tasarım kuramları ile ilintisinde temel sanat ve tasarım yeterlikleri elde ederler
7 77032 Bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek nitelikli sanatçı/tasarımcılar olarak kendilerini etkili biçimde gerçekleştirebilirler
8 77036 Resim sanatında kurgusal yenilikler, buluşlar, keşifler ve alternatif betimleme olanaklarına gerekçe geliştirirler
9 77033 Sanatsal/tasarımsal eleştiri yapabilirler ve probleme dayalı çözümleri amaçlanan durumlar için doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak üretebilirler.
10 77037 Sanatsal sunum olanakları ve dekoratif tasarımları resim sanatının insanlarla temasına imkan tanıyabilecek nitelik ve değerde tasarlayabilirler
11 77038 Resim alan disiplini geliştirmede teknik, anlayış, kavrayış ve ifade yeterliklerinin önemine katkı sunabilecek sanatsal pratikleri tahlil ederek, geleneksel ve çağdaş resim atelye uygulamalarında standartları kavrayarak pekiştirirler
12 77040 Sanatsal anlatım ve görselleştirme teknolojileri ve türleri arasında yeterlikleri birlikte kullanabilirler
13 77035 Sanatın ve dolayısıyla resim sanatının sosyolojik, ontolojik, psikolojik ve felsefi kapsamlar dahilindeki temsil, tasarım ve uzlaşıma dönük etkileşimlerini deneyimleyebilirler
14 77039 Geleneksel ve çağdaş estetik kuramlar ve türler hakkında bilgi sahibi olurlar

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 4
2 5
3 4
4 5
5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek