Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS351 Mobilya Tasarımı 927003 3 5 3

Dersin Amacı

Bu dersin içeriği öğrencileri mobilya tasarımı konusunda bilgilendirmenin yanında, mekân, kullanıcı ve mobilya kavramların arasındaki güçlü ilişkiyi çağımızın kullanım alanları çerçevesinde yorumlama becerisini kazandırmayı hedefler. Öğrencilerin mevcut tasarım eğilimleriyle desteklenen tasarım senaryoları üzerinde kritikler desteği ile çalışmalar yapmalarını sağlar. Bu ders, öğrencilere mobilya tasarımıyla ilgili problemlerle başa çıkmaları için teknik ve yapısal beceriler kazandırmayı hedefler.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğretim Üyesi Sadık ŞENER, Dr. Öğretim Üyesi Erkan LİKOS, Dr. Öğretim Üyesi Deniz EKMEKÇİOĞLU

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Dal Fabbro, Mario, 1957, ‘How to build modern Furniture’. New York, USA: F. W. Dodge Coorporation. (1957). New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars Materials for Inspirational Design by Chris Lefteri Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam Furniture in History: 3000 B.C. 2000 A.D (2nd Edition) (Hardcover), Leslie Pina Illustrated History of Furniture: From the Earliest to the Present Time (Paperback), Frederick Litchfield (Author) Design Meets Disability (Hardcover), Graham Pullin The Making of Design: From the First Model to the Final Product (Paperback), Gerrit Terstiege Greenhalgh, Paul. Quatations and Sources on Design and Decorative Arts. Manchester: Manchester University Pres •Sparke, Penny. A Century of Design. New York: Barron’s, 1998. Woodham, Jonathan M. TwentiethCentury Design. Oxford: Oxford University Pres, 1997.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Öğrenme sürecinde yer alan bilgi, kavram, uygulama, analiz, sentez ve yorumlama gibi hiyerarşik bir yapı üzerine kurgulanmış olan bu dersin çıktıları, sınıf içi kritiklerde geliştirilir ve bu sonuçların final tasarım ürün ve sunumlarında görülebilmesi beklenir. Bu ders, öğrencileri çalışan bir prototip üretme sürecine yönlendiren iki ana proje üzerine temellendirilecektir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 13 4 52
6 Uygulama/Pratik 6 1 6
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 1 4

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Derse giriş Okuma
2 ÇALIŞTAY 01 - Çalıştay 01'e giriş / Sunum 1: Mobilya Tasarımında Teknik Görünüşler ve Case Study Sunumu 01 / Ödev 1’in duyurulması Uygulama
3 ALIŞTAY 01 - Ödev 1’in teslimi ve üzerinde tartışma / Stüdyo kritikleri / Sunum 2: Mobilya Tasarımında Teknik Görünüşler / Ödev 2’nin duyurulması Uygulama
4 ÇALIŞTAY 01 - Ödev 2’nin teslimi ve hakkında tartışma / Stüdyo kritikleri / Sunum 3: Mobilya Tasarım Tarihi ve Teorisi Uygulama
5 ÇALIŞTAY 01 - Prototip yapımı ve kritikler Uygulama
6 JURY 01 - ÇALIŞTAY SERGİSİ 01 + Dönem Projesi Sunumu - Ödev 3'ün duyurulması Uygulama
7 ÇALIŞTAY 02 - Çalıştau 02'ye giriş / Ödev 3’ün teslimi ve hakkında tartışma / Stüdyo kritikleri / Ödev 4’ün duyurulması / Sunum 4: Tasarım Metodolojisi Uygulama
8 ÇALIŞTAY 02 - Stüdyo kritikleri ve tasarımların geliştirilmesi Uygulama
9 ÇALIŞTAY 02 - Tasarımın sonlandırılması / Stüdyo kritikleri / Ara jürinin gerekliliklerinin duyurulması / Tasarımların geliştirilmesi ve prototip yapımı
10 ÇALIŞTAY 02 - Stüdyo kritikleri ve prototip yapımı Uygulama
11 ÇALIŞTAY 02 - Ön jüri Uygulama
12 ÇALIŞTAY 02 - Çalıştay ve prototip yapımı / Maket yapımı Uygulama
13 ÇALIŞTAY 02 - Çalıştay ve prototip yapımı / Maket yapımı Uygulama
14 ÇALIŞTAY 02 - Çalıştay ve prototip yapımı / Maket yapımı Uygulama

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1527054 Öğrenci, temel tasarım ilkelerini mobilya tasarım sürecinde kullanabilecektir.
2 1527055 Öğrenci, araştırma sürecinde verileri kolaylıkla belirleyebileyerek tasarımlara uyarlayabilecektir.
3 1527056 Öğrenci, form ile ilgili, işlevsel, detay ve teknik bazı önemli unsurları süreç içerisinde baştan sona özgüvenle kullanabilecektir.
4 1527057 Öğrenci, başlangıç fikir skeçlerinden üretim anına kadar karşılaşılabilecek sorunlara alternatifli çözüm önerilerini getirebilecektir.
5 1527058 Öğrenci, uygun ergonomik ve antropometrik datayı seçerek tasarıma entegre edebilecektir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77027 Çağdaş teknolojinin kullanımı ile işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda yaratıcılıkları, estetik algı düzeyleri vb. gelişerek alanlarında gerekli donanım ve bilgi birikimine sahip yetkin birer sanatçı/tasarımcı olabilirler.
2 77028 Görsel sanatlarla ilgili disiplinler hakkında bilgi sahibi olurlar, Görsel İletişim Tasarımı hakkında detaylı bilgi birikimi edinerek sanatsal/tasarımsal sorunları tanımlayabilirler ve çözümleyebilirler.
3 77029 Tarihsel, kültürel ve yapısal bağlantılar ekseninde farklı sanat disiplinlerine ait ürünleri çözümleyebilirler.
4 77030 Görsel İletişim Tasarımı alanına özgü terminolojiyi, araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilirler, yaratma süreçlerini ve ürünleri tanımlayabilirler.
5 77031 Aldıkları eğitimle sanatçı/tasarımcı kimliği kazanarak alanlarıyla ilgili çalışmalar yapabilirler, formasyon eğitimi almaları durumunda öğrencilerin yaşlarına, hazır bulunuşluk düzeyleri ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir ve sanat eğitimcisi olarak da çalışabilirler.
6 77034 Plastik elemanlar, grafik unsurlar veya tasarım kuramları ile ilintisinde temel sanat ve tasarım yeterlikleri elde ederler
7 77032 Bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek nitelikli sanatçı/tasarımcılar olarak kendilerini etkili biçimde gerçekleştirebilirler
8 77036 Resim sanatında kurgusal yenilikler, buluşlar, keşifler ve alternatif betimleme olanaklarına gerekçe geliştirirler
9 77033 Sanatsal/tasarımsal eleştiri yapabilirler ve probleme dayalı çözümleri amaçlanan durumlar için doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak üretebilirler.
10 77037 Sanatsal sunum olanakları ve dekoratif tasarımları resim sanatının insanlarla temasına imkan tanıyabilecek nitelik ve değerde tasarlayabilirler
11 77038 Resim alan disiplini geliştirmede teknik, anlayış, kavrayış ve ifade yeterliklerinin önemine katkı sunabilecek sanatsal pratikleri tahlil ederek, geleneksel ve çağdaş resim atelye uygulamalarında standartları kavrayarak pekiştirirler
12 77040 Sanatsal anlatım ve görselleştirme teknolojileri ve türleri arasında yeterlikleri birlikte kullanabilirler
13 77035 Sanatın ve dolayısıyla resim sanatının sosyolojik, ontolojik, psikolojik ve felsefi kapsamlar dahilindeki temsil, tasarım ve uzlaşıma dönük etkileşimlerini deneyimleyebilirler
14 77039 Geleneksel ve çağdaş estetik kuramlar ve türler hakkında bilgi sahibi olurlar

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1
2
3 5
4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek