Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS312 Endüstri Ürünleri Tasarım Atölye Uygulamaları 927003 3 6 3

Dersin Amacı

Ders, ürün tasarım süreci ve tekniklerinde giriş seviyesinde problem tanımlanmalarını ve bu tanımların değerlendirilmesini, yaratıcı problem çözme, çeşitli stüdyo projeleri ile analiz ve sentez yapma girişimlerini amaçlamaktadır. Temalar arasında tasarım düşüncesi, konsept geliştirme, senaryo oluşturma, üretilebilirlik, materyaller, kullanılabilirlik ve kullanıcı etkileşimi, sürdürülebilir tasarım yer alır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Dr. Öğretim Üyesi Sadık ŞENER, Dr. Öğretim Üyesi Deniz Ekmekçioğlu

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Haller, Lynn and Cheryl Dangel Cullen (2001) Design Secrets: Products 1 and 2: 50 RealLife Product Design Projects Uncovered edited by Industrial Designers Society of America. Massachusetts: Rockport Publishers. 2. Buxton, B. (2007). Sketching User Experiences, Morgan Kaufmann 3. Cuffaro, D. et al. (2006). Process, Materials and Measurements, All the Details Industrial Designers Need to Know But Can Never Find, Gloucester, Rockport Publishers. 4. Ashby, M. And Johnson, K. (2002). Materials and Design, The Art and Science of Material Selection in Product Design, Butterworth Heinemann. 5. Sanders, M. and McCormick, S. (1993). Human Factors in Engineering and Design, 7th Ed., New York, McGraw Hill.Lawson,D., 1992, How Designers Think, London: The Architectural Press..

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Yenilik, biçim, yeniden tasarım ve insan-ürün etkileşimi konuları. Tasarım kriterlerine giriş. Bir ürünün fiziksel ve fonksiyonel gereksinimlerine odaklanan tasarım problemleri. Sistematik düşünceye giriş ve kullanım senaryo oluşturma. Kavramsal bir yaklaşımla üretilebilir ve kullanılabilir tasarım çözümleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 4 52
29 Bireysel Çalışma 10 2 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje konusunun duyurulması ve tartışılması Literatür hazırlığı
2 Kavramlar beyin fırtınası Sunum hazırlığı
3 Konsept araştırma ve beyin fırtınası Araştırma, inceleme
4 Konsept alternatiflerinin sunulması Araştırma, inceleme
5 Konuların belirlenmesi ve konsept kararının alınması Araştırma, inceleme
6 Fikir Üretme ve Ürün Konseptleri Yaratma 2D/3D eskizler Araştırma, inceleme
7 Fikir Üretme ve Ürün Konseptleri Yaratma 2D/3D eskizler Araştırma, inceleme
8 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
9 Dönem İçi Sınav: Eskiz Sınavı
10 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
11 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
12 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak geliştirilmesi Araştırma, inceleme
13 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak geliştirilmesi Araştırma, inceleme
14 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak sonuçlandırılması Araştırma, inceleme

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1525103 Ürünlerin fiziksel, fonksiyonel ve kullanılabilirlik gereksinimlerine odaklanan tasarım konseptleri geliştirmek.
2 1525104 Tasarım sürecini bütünsel bir yaklaşımla kavramak.
3 1525105 Araştırma, analiz ve arıtma yoluyla fikir üretme ve bu fikirleri belirli bir kitleye sunma becerisine sahip olmak.
4 1525106 Belirli bir zaman aralığı içerisinde verilen tasarım briflerini sonuçlandırmak.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77027 Çağdaş teknolojinin kullanımı ile işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda yaratıcılıkları, estetik algı düzeyleri vb. gelişerek alanlarında gerekli donanım ve bilgi birikimine sahip yetkin birer sanatçı/tasarımcı olabilirler.
2 77028 Görsel sanatlarla ilgili disiplinler hakkında bilgi sahibi olurlar, Görsel İletişim Tasarımı hakkında detaylı bilgi birikimi edinerek sanatsal/tasarımsal sorunları tanımlayabilirler ve çözümleyebilirler.
3 77029 Tarihsel, kültürel ve yapısal bağlantılar ekseninde farklı sanat disiplinlerine ait ürünleri çözümleyebilirler.
4 77030 Görsel İletişim Tasarımı alanına özgü terminolojiyi, araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilirler, yaratma süreçlerini ve ürünleri tanımlayabilirler.
5 77031 Aldıkları eğitimle sanatçı/tasarımcı kimliği kazanarak alanlarıyla ilgili çalışmalar yapabilirler, formasyon eğitimi almaları durumunda öğrencilerin yaşlarına, hazır bulunuşluk düzeyleri ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir ve sanat eğitimcisi olarak da çalışabilirler.
6 77034 Plastik elemanlar, grafik unsurlar veya tasarım kuramları ile ilintisinde temel sanat ve tasarım yeterlikleri elde ederler
7 77032 Bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek nitelikli sanatçı/tasarımcılar olarak kendilerini etkili biçimde gerçekleştirebilirler
8 77036 Resim sanatında kurgusal yenilikler, buluşlar, keşifler ve alternatif betimleme olanaklarına gerekçe geliştirirler
9 77033 Sanatsal/tasarımsal eleştiri yapabilirler ve probleme dayalı çözümleri amaçlanan durumlar için doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak üretebilirler.
10 77037 Sanatsal sunum olanakları ve dekoratif tasarımları resim sanatının insanlarla temasına imkan tanıyabilecek nitelik ve değerde tasarlayabilirler
11 77038 Resim alan disiplini geliştirmede teknik, anlayış, kavrayış ve ifade yeterliklerinin önemine katkı sunabilecek sanatsal pratikleri tahlil ederek, geleneksel ve çağdaş resim atelye uygulamalarında standartları kavrayarak pekiştirirler
12 77040 Sanatsal anlatım ve görselleştirme teknolojileri ve türleri arasında yeterlikleri birlikte kullanabilirler
13 77035 Sanatın ve dolayısıyla resim sanatının sosyolojik, ontolojik, psikolojik ve felsefi kapsamlar dahilindeki temsil, tasarım ve uzlaşıma dönük etkileşimlerini deneyimleyebilirler
14 77039 Geleneksel ve çağdaş estetik kuramlar ve türler hakkında bilgi sahibi olurlar

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 5
2 5
3 3
4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek