Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS334 Reklam Analizi 927003 3 6 3

Dersin Amacı

Bu ders ile, reklam ajansları ve görsel iletişim tasarımcıları tarafından hedef kitleye sunulmak üzere hem basılı medya hem de dijital ortamlarda hazırlanmış ve farklı iletişim ortamları için üretilmiş olan reklam uygulamalarının yaratıcı pazarlama stratejileri ve yön bilgi doğrultusunda görsel ve işitsel açıdan incelenmesini, analiz edilmesini ve anlam bilimsel (semantik) açıdan kod çözümleme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Abdulkerim TURKAYA

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Aybike SERTTAŞ ERTİKE (2010). “Reklam (Temel Kavramlar, Teknik Bilgiler, Örnekler)”, Detay Yayıncılık (2. Baskı), Ankara. 2) Aslı ÇAYIROĞLU (2010). “Markalaşma ve Reklam”, Etap Yayınevi (1. Baskı), İstanbul. 3) Gülbuğ EROL (2006). “Reklam ve Medya Planlaması”, Beta Yayınları (1. Baskı), İstanbul. 4) Douglas KELLNER (2013). “Medya Gösterisi”, Açılım Kitap (2. Baskı), İstanbul. 5) Jose CAPPO (2005). “Reklamcılığın Geleceği”, MediaCat Kitapları (1. Baskı), İstanbul. 6) F. TOPSÜMER, M. ELDEN, N. YURDAKUL (2009). “Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle”, İletişim Yayınları (5. Baskı), İstanbul. 7) Muazzez BABACAN (2006). “Reklamcılık (Temel Kavramlar)”, Detay Anatolia Akademik Yayıncılık, Ankara. 8) G. A. BÜLENT, B. GÜNERİ (1993). “Reklam Kampanyaları ve Medya Planlaması”, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları NO:2, İzmir. 9) F. KOCABAŞ, M. ELDEN (1997). “Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar”, İletişim Yayınları Cep Üniversitesi, İstanbul. 10) M. KÖKÇÜ, A. GÜNEYSU (2002). “Tanıtma Yöntemleri ve Reklam Tasarımları Temel Ders Kitabı”, MEB Devlet Kitapları, Ankara.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Bu ders; reklam, reklamcılık kavramları, türleri, ortamlarının, reklam analizinde izlenebilecek modellerin tanıtılması reklam analizleri konularını içermektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 8 2 16
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklam nedir? Türleri ve uygulama alanları nelerdir? Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
2 Tercihler üzerinde reklamın önemi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
3 Görsel algı ve görsel kültür. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
4 Kültürel - bireysel farklılıklar ve reklam. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
5 Reklam analizinde kullanılabilecek yöntemler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
6 Göstergebilimin elemanları ve göstergebilimsel analiz. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
7 Reklam ürünleri üzerinden göstergebilimsel çözümlemeler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
8 Reklam ürünleri üzerinden göstergebilimsel çözümlemeler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
9 Ara Sınav
10 Reklam fotoğrafları analiz örneklerinin incelenmesi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
11 Bilinen bir reklamın yeniden kurgulanması, reklam önerisi geliştirilmesi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
12 Global ve glokal reklam anlayışları. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
13 Reklam ve etik kavramı. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
14 Genel değerlendirme. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1525448 Reklam ve reklamcılıkla ilgili kavramları, türlerini ve ortamlarını açıklayabilir.
2 1525450 Sistemli bir şekilde ve ilgili modelleri kullanarak reklam analizi yapar.
3 1525451 Reklam stratejisi, hedefleri belirler ve bu doğrultuda bir reklam ve medya planlaması yapar ve sunar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77027 Çağdaş teknolojinin kullanımı ile işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda yaratıcılıkları, estetik algı düzeyleri vb. gelişerek alanlarında gerekli donanım ve bilgi birikimine sahip yetkin birer sanatçı/tasarımcı olabilirler.
2 77028 Görsel sanatlarla ilgili disiplinler hakkında bilgi sahibi olurlar, Görsel İletişim Tasarımı hakkında detaylı bilgi birikimi edinerek sanatsal/tasarımsal sorunları tanımlayabilirler ve çözümleyebilirler.
3 77029 Tarihsel, kültürel ve yapısal bağlantılar ekseninde farklı sanat disiplinlerine ait ürünleri çözümleyebilirler.
4 77030 Görsel İletişim Tasarımı alanına özgü terminolojiyi, araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilirler, yaratma süreçlerini ve ürünleri tanımlayabilirler.
5 77031 Aldıkları eğitimle sanatçı/tasarımcı kimliği kazanarak alanlarıyla ilgili çalışmalar yapabilirler, formasyon eğitimi almaları durumunda öğrencilerin yaşlarına, hazır bulunuşluk düzeyleri ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir ve sanat eğitimcisi olarak da çalışabilirler.
6 77034 Plastik elemanlar, grafik unsurlar veya tasarım kuramları ile ilintisinde temel sanat ve tasarım yeterlikleri elde ederler
7 77032 Bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek nitelikli sanatçı/tasarımcılar olarak kendilerini etkili biçimde gerçekleştirebilirler
8 77036 Resim sanatında kurgusal yenilikler, buluşlar, keşifler ve alternatif betimleme olanaklarına gerekçe geliştirirler
9 77033 Sanatsal/tasarımsal eleştiri yapabilirler ve probleme dayalı çözümleri amaçlanan durumlar için doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak üretebilirler.
10 77037 Sanatsal sunum olanakları ve dekoratif tasarımları resim sanatının insanlarla temasına imkan tanıyabilecek nitelik ve değerde tasarlayabilirler
11 77038 Resim alan disiplini geliştirmede teknik, anlayış, kavrayış ve ifade yeterliklerinin önemine katkı sunabilecek sanatsal pratikleri tahlil ederek, geleneksel ve çağdaş resim atelye uygulamalarında standartları kavrayarak pekiştirirler
12 77040 Sanatsal anlatım ve görselleştirme teknolojileri ve türleri arasında yeterlikleri birlikte kullanabilirler
13 77035 Sanatın ve dolayısıyla resim sanatının sosyolojik, ontolojik, psikolojik ve felsefi kapsamlar dahilindeki temsil, tasarım ve uzlaşıma dönük etkileşimlerini deneyimleyebilirler
14 77039 Geleneksel ve çağdaş estetik kuramlar ve türler hakkında bilgi sahibi olurlar

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 4
2 5
3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek