Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BYO205 Bitki Anatomisi ve Morfolojisi 927001 2 3 3

Dersin Amacı

Bitkisel organizmaların iç ve dış yapılarının anlaşılmasını sağlamaktır.Tohumlu bitkilerde hayat devresi; bitki dokularının sınıflandırılması; meristemler ve meristematik dokular; yetkin(sürekli) vegatatif dokular; vegetatif organların anatomik ve morfolojik yapısı; üreme organlarının anatomik ve morfolojik yapısı

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Fergan KARAER

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bozkurt YA. (1992). Odun Anatomisi, İstanbul Üniversitesi Yayın No: 3652 Fakülte Yayın No: 415 ISBN 975-404-230-6, Coşkunçelebi K. Makbul S. Beyazoğlu. O. (2017). Bitki anatomisi ve Morfolojisi, Trabzon Evert RF. (2006). Esau’s Plant Anatomy. Wiley and Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, Canada, Stahl-Biskup E. Reichling J. (1998). Anatomie und Histologie der Samenpflanzen. Deutscher Apotheker Verlag Stuttgart, . Vardar Y. Gemici Y. Tort N. Gemici, M. (2006). Bitki Anatomisi Dersleri “Yüksek Bitkilerin Genel Yapısı” -I- Hücre ve Dokular, Ege Üniv. Basımevi, Bornova-İzmir, Yentür S.(1995). Bitki Anatomisi İ. Ü. Yayınları Sayı: 3808, ISBN: 975-404-351-5.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bitkisel hücre, hücre çeperinin yapısı, meristemler, temel doku, koruyucu, destek, iletim ve salgı dokusu, bitki organlarının primer ve sekonder yapısı

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
1 Ara Sınav 1 24 1
5 Derse Katılım 12 4 1
9 Problem Çözümü 2 2 1
10 Tartışma 2 5 1
11 Soru-Yanıt 2 5 1
14 Gözlem 2 5 1
19 Beyin Fırtınası 2 5 1
20 Rapor Hazırlama 1 10 1
21 Rapor Sunma 1 10 1
22 Proje Hazırlama 1 10 1
23 Proje Sunma 1 10 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 1
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 12 2 24
9 Problem Çözümü 2 2 4
10 Tartışma 2 2 4
11 Soru-Yanıt 2 2 4
14 Gözlem 2 2 4
19 Beyin Fırtınası 2 2 4
20 Rapor Hazırlama 1 6 6
21 Rapor Sunma 1 6 6
22 Proje Hazırlama 1 6 6
23 Proje Sunma 1 6 6
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bitki hücresinin özellikleri ve yapısı (sitoplazmik organeller, vakuol ve protoplazmik olmayan yapılar)
2 Hücre çeperi(çeper tabakaları, orta lamel primer ve sekonder çeper, geçitler ve plazmodesmata)
3 Meristemler (apikal ve lateral meristemler vejetatif sürgün ucu ve kök ucu meristemlerinin yapısı, vasküler kambiyum)
4 Parankima
5 Koruyucu doku, stoma ve tüyler, Destek doku (Kollenkima ve sklerenkima)
6 İletim Doku. Floem (primer ve sekonder floem Angiosperm ve Gymnosperm floemi)
7 İletim doku : Ksilem (trake ve trakeid primer ve sekonder ksilem, Angiosperm ve Gymnosperm odunu)
8 Salgı Doku
9 Kök : primer ve sekonder kök yapısı
10 Ara Sınav
11 Gövdenin morfolojik ve anatomik yapısı
12 Yaprağın morfolojik ve anatomik yapısı
13 Çiçeğin morfolojik ve anatomik yapısı
14 Meyva ve tohumun anatomik ve morfolojik yapısı
15 Dönem sonu sınavı
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1254544 Bitkilerin anatomik ve morfolojik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.Botanikle ilgili terminolojiye hakim olur.
2 1254545 Damarlı bitkilerin anatomik yapısını incelemek için kesit alma yöntemlerini öğrenir.
3 1254546 Bitki hücre doku ve organları arasında ilişki kurulmasını sağlayabilme Farklı bitki gruplarını anatomik ve morfolojik olarak irdeleyebilme
4 1254547 Bitki Anatomisi ve morfolojisi kapsamındaki konuları güncel hayata uyarlayabilme, Farklı habitatlara adaptasyonu olan bitkileri anatomik ve morfolojik yönden yorumlayabilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69553 Bilimsel süreç ve bilimin doğası çerçevesinde Biyoloji konularını sorgulayarak öğrenmek ve bu bilgileri Biyoloji eğitimine uygulama becerisine sahip olmak
2 69554 Biyoloji eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek
3 69555 Biyoloji eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
4 69556 Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma.
5 69557 Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak.
6 69558 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
7 69559 Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak.
8 69560 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak.
9 69561 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak.
10 69562 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak.
11 69563 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak.
12 69564 Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
13 69565 Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek.
14 69566 Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak.
15 69567 Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak.
16 69568 Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak.
17 69569 Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak
18 69570 Sağlıklı yaşam, ilkyardım ve beslenme konularında bilgi sahibi olmak ve gerekli önlemleri almak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5 5 4 5 5 5 4 4 4 5 5 5 4 4 5 5
2 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 4 4 4 5 5
3 4 4 4 4 4 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 4 4
4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek