Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS312 Endüstri Ürünleri Tasarım Atölye Uygulamaları 927003 3 6 3

Dersin Amacı

Ders, ürün tasarım süreci ve tekniklerinde giriş seviyesinde problem tanımlanmalarını ve bu tanımların değerlendirilmesini, yaratıcı problem çözme, çeşitli stüdyo projeleri ile analiz ve sentez yapma girişimlerini amaçlamaktadır. Temalar arasında tasarım düşüncesi, konsept geliştirme, senaryo oluşturma, üretilebilirlik, materyaller, kullanılabilirlik ve kullanıcı etkileşimi, sürdürülebilir tasarım yer alır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Dr. Öğretim Üyesi Sadık ŞENER, Dr. Öğretim Üyesi Deniz Ekmekçioğlu

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Haller, Lynn and Cheryl Dangel Cullen (2001) Design Secrets: Products 1 and 2: 50 RealLife Product Design Projects Uncovered edited by Industrial Designers Society of America. Massachusetts: Rockport Publishers. 2. Buxton, B. (2007). Sketching User Experiences, Morgan Kaufmann 3. Cuffaro, D. et al. (2006). Process, Materials and Measurements, All the Details Industrial Designers Need to Know But Can Never Find, Gloucester, Rockport Publishers. 4. Ashby, M. And Johnson, K. (2002). Materials and Design, The Art and Science of Material Selection in Product Design, Butterworth Heinemann. 5. Sanders, M. and McCormick, S. (1993). Human Factors in Engineering and Design, 7th Ed., New York, McGraw Hill.Lawson,D., 1992, How Designers Think, London: The Architectural Press..

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Yenilik, biçim, yeniden tasarım ve insan-ürün etkileşimi konuları. Tasarım kriterlerine giriş. Bir ürünün fiziksel ve fonksiyonel gereksinimlerine odaklanan tasarım problemleri. Sistematik düşünceye giriş ve kullanım senaryo oluşturma. Kavramsal bir yaklaşımla üretilebilir ve kullanılabilir tasarım çözümleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 4 52
29 Bireysel Çalışma 10 2 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje konusunun duyurulması ve tartışılması Literatür hazırlığı
2 Kavramlar beyin fırtınası Sunum hazırlığı
3 Konsept araştırma ve beyin fırtınası Araştırma, inceleme
4 Konsept alternatiflerinin sunulması Araştırma, inceleme
5 Konuların belirlenmesi ve konsept kararının alınması Araştırma, inceleme
6 Fikir Üretme ve Ürün Konseptleri Yaratma 2D/3D eskizler Araştırma, inceleme
7 Fikir Üretme ve Ürün Konseptleri Yaratma 2D/3D eskizler Araştırma, inceleme
8 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
9 Dönem İçi Sınav: Eskiz Sınavı
10 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
11 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
12 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak geliştirilmesi Araştırma, inceleme
13 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak geliştirilmesi Araştırma, inceleme
14 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak sonuçlandırılması Araştırma, inceleme

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1310711 Ürünlerin fiziksel, fonksiyonel ve kullanılabilirlik gereksinimlerine odaklanan tasarım konseptleri geliştirmek.
2 1310712 Tasarım sürecini bütünsel bir yaklaşımla kavramak.
3 1310713 Araştırma, analiz ve arıtma yoluyla fikir üretme ve bu fikirleri belirli bir kitleye sunma becerisine sahip olmak.
4 1310714 Belirli bir zaman aralığı içerisinde verilen tasarım briflerini sonuçlandırmak.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69113 Sanat ve tasarım kavramlarına dair temel bilgiye sahip olma
2 69146 Tasarımdan üretime tüm aşamalarda teknik bilgi ve donanıma sahip olma
3 69114 Tasarımla ilgili problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4 69115 Seramik ve cam alanına yönelik, tasarım yapma, inceleme, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
5 69116 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanma
6 69121 Sosyal, toplumsal ve evrensel anlamda yaşadığı çevre ile ilgili duyarlılığa sahip, sanat ve tasarım alanında bu duyarlılığı sorunsallaştırabilme becerisi
7 69149 Üretim sürecinde iş organizasyonu, proje ve takibinde birimler arası eş zamanlı çalışma prensiplerini ve zaman yönetimini sağlama
8 69148 Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından izleme, teknolojik ilerlemeyi takip etme, yenilikleri ve teknikleri öğrenme, kullanabilme, değiştirme ve katkıda bulunma yetisi geliştirme
9 69117 Sanatsal üretimlerde özgün tasarımlar ve yaratıcı üslupta uygulamalar yapabilme altyapısına sahip olma
10 69145 Yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci içinde teori ve pratik becerilerini artırma
11 69118 Disiplinler arası ortak çalışma yürütme, bireysel ve ekip çalışması içinde yaratıcı, üretken olma ve uyum sağlayabilme
12 69119 Sosyal ilişkilerinde güçlü, etkin iletişim kurma ve kendini doğru ifade edebilme
13 69120 Nitelikli araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama
14 69147 Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1
2
3
4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek