Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS334 Reklam Analizi 927003 3 6 3

Dersin Amacı

Bu ders ile, reklam ajansları ve görsel iletişim tasarımcıları tarafından hedef kitleye sunulmak üzere hem basılı medya hem de dijital ortamlarda hazırlanmış ve farklı iletişim ortamları için üretilmiş olan reklam uygulamalarının yaratıcı pazarlama stratejileri ve yön bilgi doğrultusunda görsel ve işitsel açıdan incelenmesini, analiz edilmesini ve anlam bilimsel (semantik) açıdan kod çözümleme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Abdulkerim TURKAYA

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Aybike SERTTAŞ ERTİKE (2010). “Reklam (Temel Kavramlar, Teknik Bilgiler, Örnekler)”, Detay Yayıncılık (2. Baskı), Ankara. 2) Aslı ÇAYIROĞLU (2010). “Markalaşma ve Reklam”, Etap Yayınevi (1. Baskı), İstanbul. 3) Gülbuğ EROL (2006). “Reklam ve Medya Planlaması”, Beta Yayınları (1. Baskı), İstanbul. 4) Douglas KELLNER (2013). “Medya Gösterisi”, Açılım Kitap (2. Baskı), İstanbul. 5) Jose CAPPO (2005). “Reklamcılığın Geleceği”, MediaCat Kitapları (1. Baskı), İstanbul. 6) F. TOPSÜMER, M. ELDEN, N. YURDAKUL (2009). “Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle”, İletişim Yayınları (5. Baskı), İstanbul. 7) Muazzez BABACAN (2006). “Reklamcılık (Temel Kavramlar)”, Detay Anatolia Akademik Yayıncılık, Ankara. 8) G. A. BÜLENT, B. GÜNERİ (1993). “Reklam Kampanyaları ve Medya Planlaması”, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları NO:2, İzmir. 9) F. KOCABAŞ, M. ELDEN (1997). “Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar”, İletişim Yayınları Cep Üniversitesi, İstanbul. 10) M. KÖKÇÜ, A. GÜNEYSU (2002). “Tanıtma Yöntemleri ve Reklam Tasarımları Temel Ders Kitabı”, MEB Devlet Kitapları, Ankara.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Bu ders; reklam, reklamcılık kavramları, türleri, ortamlarının, reklam analizinde izlenebilecek modellerin tanıtılması reklam analizleri konularını içermektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 8 2 16
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklam nedir? Türleri ve uygulama alanları nelerdir? Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
2 Tercihler üzerinde reklamın önemi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
3 Görsel algı ve görsel kültür. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
4 Kültürel - bireysel farklılıklar ve reklam. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
5 Reklam analizinde kullanılabilecek yöntemler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
6 Göstergebilimin elemanları ve göstergebilimsel analiz. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
7 Reklam ürünleri üzerinden göstergebilimsel çözümlemeler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
8 Reklam ürünleri üzerinden göstergebilimsel çözümlemeler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
9 Ara Sınav
10 Reklam fotoğrafları analiz örneklerinin incelenmesi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
11 Bilinen bir reklamın yeniden kurgulanması, reklam önerisi geliştirilmesi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
12 Global ve glokal reklam anlayışları. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
13 Reklam ve etik kavramı. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
14 Genel değerlendirme. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1310832 Reklam ve reklamcılıkla ilgili kavramları, türlerini ve ortamlarını açıklayabilir.
2 1310833 Sistemli bir şekilde ve ilgili modelleri kullanarak reklam analizi yapar.
3 1310834 Reklam stratejisi, hedefleri belirler ve bu doğrultuda bir reklam ve medya planlaması yapar ve sunar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69113 Sanat ve tasarım kavramlarına dair temel bilgiye sahip olma
2 69146 Tasarımdan üretime tüm aşamalarda teknik bilgi ve donanıma sahip olma
3 69114 Tasarımla ilgili problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4 69115 Seramik ve cam alanına yönelik, tasarım yapma, inceleme, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
5 69116 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanma
6 69121 Sosyal, toplumsal ve evrensel anlamda yaşadığı çevre ile ilgili duyarlılığa sahip, sanat ve tasarım alanında bu duyarlılığı sorunsallaştırabilme becerisi
7 69149 Üretim sürecinde iş organizasyonu, proje ve takibinde birimler arası eş zamanlı çalışma prensiplerini ve zaman yönetimini sağlama
8 69148 Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından izleme, teknolojik ilerlemeyi takip etme, yenilikleri ve teknikleri öğrenme, kullanabilme, değiştirme ve katkıda bulunma yetisi geliştirme
9 69117 Sanatsal üretimlerde özgün tasarımlar ve yaratıcı üslupta uygulamalar yapabilme altyapısına sahip olma
10 69145 Yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci içinde teori ve pratik becerilerini artırma
11 69118 Disiplinler arası ortak çalışma yürütme, bireysel ve ekip çalışması içinde yaratıcı, üretken olma ve uyum sağlayabilme
12 69119 Sosyal ilişkilerinde güçlü, etkin iletişim kurma ve kendini doğru ifade edebilme
13 69120 Nitelikli araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama
14 69147 Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 3
2 5
3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek