Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS419 Seramik Dekor Uygulamaları I 927003 4 7 3

Dersin Amacı

Bu derste öğrenciye, seramik tasarımında pişirim öncesi kullanılan temel dekor tekniklerine dair teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Fidan Tonza

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• SEVİM, Sıdıka Sibel (2007)Seramik Dekor ve Uygulamaları", Yorum Sanat ve Yayıncılık • CONNELL Jo (2002)The Potter’s Guide to Ceramic Surfaces, Krause Publications, • TURNER Anderson Surface Decoration: Finishing Techniques (Ceramic Arts Handbook), 2008, • LANE Peter (1998)Ceramic Form: Design & Decoration Hardcover • DOLORS Ros Frigola (2002) Dekoratif Teknikler / Seramik, İnkılap Kitapevi

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Seramik yüzeylerde uygulanan dekor tekniklerinin öğrenilmesi, yapılan örneklerin incelenmesi ve uygulanması.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
29 Bireysel Çalışma 13 6 78

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Seramik dekorları hakkında genel bilgi
2 Sıraltı, sırüstü, sıriçi dekorlarının öğretilmesi ve tasarımların yapılması.
3 Dekor yöntemleri anlatımı ve tasarımların devamı.
4 Tasarımların değerlendirilmesi
5 Tasarımlarla ilgili denemelerin yapılması
6 Uygulama
7 Uygulama
8 Ara Sınav
9 Pişirim
10 Pişirim
11 Renkli çalışmaların başlangıcı ve konu ile ilgili tasarımların yapılması
12 Tasarımların değerlendirilmesi
13 Renkli denemelerin yapılması ve uygulamaların başlangıçı
14 Pişirim

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1310589 Temel seramik teknik dekor yöntemlerini ayırt edebilecek ve uygulayabilecektir.
2 1310590 Tasarladığı desenleri tanımlanan tekniklerle seramik yüzeylere aktarır.
3 1310591 Tasarladığı desenleri yüzey-biçim ilişkisini kurgulayarak, bünyeye hangi teknikle aktaracağını sorgulayabilecek ve en uygun şekilde kullanabilecektir.
4 1310592 Uygun sırlama ve pişirim teknikleriyle çalışmasını tamamlar.
5 1310593 Uygulayacağı desenlerin denemelerini yaparak teknik becerisini geliştirir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69113 Sanat ve tasarım kavramlarına dair temel bilgiye sahip olma
2 69146 Tasarımdan üretime tüm aşamalarda teknik bilgi ve donanıma sahip olma
3 69114 Tasarımla ilgili problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4 69115 Seramik ve cam alanına yönelik, tasarım yapma, inceleme, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
5 69116 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanma
6 69121 Sosyal, toplumsal ve evrensel anlamda yaşadığı çevre ile ilgili duyarlılığa sahip, sanat ve tasarım alanında bu duyarlılığı sorunsallaştırabilme becerisi
7 69149 Üretim sürecinde iş organizasyonu, proje ve takibinde birimler arası eş zamanlı çalışma prensiplerini ve zaman yönetimini sağlama
8 69148 Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından izleme, teknolojik ilerlemeyi takip etme, yenilikleri ve teknikleri öğrenme, kullanabilme, değiştirme ve katkıda bulunma yetisi geliştirme
9 69117 Sanatsal üretimlerde özgün tasarımlar ve yaratıcı üslupta uygulamalar yapabilme altyapısına sahip olma
10 69145 Yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci içinde teori ve pratik becerilerini artırma
11 69118 Disiplinler arası ortak çalışma yürütme, bireysel ve ekip çalışması içinde yaratıcı, üretken olma ve uyum sağlayabilme
12 69119 Sosyal ilişkilerinde güçlü, etkin iletişim kurma ve kendini doğru ifade edebilme
13 69120 Nitelikli araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama
14 69147 Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1
2
3 5
4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek