Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
İFS202 Grafik Tasarım Uygulamaları 927003 2 4 4

Dersin Amacı

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi, türleri (kültürel, sosyal ve ticari afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Ali SEYLAN, Prof. Dr. Ali TOMAK, Dr. Öğr. Üyesi Tarık YAZAR, Öğr. Gör. Abdulkerim TURKAYA

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Iskın, Ruth E. (201”4).The Poster: Art, Advertising, Desgn and Collecting, Dartmouth College Press. 2) Frost, Malcolm; Lewis, Angharad; Winterburn, Aidan. (2006). The Rise and Fall of The Poster: Street Talk. 3) Lupton, Ellen; Condell, Caitlin; Davidson, Gail. (2015). How Poster Work, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 4) Graffito Books. (2015). Movie Posters Re-Imagined: Alternative Designs for the World's Favorite Cult Films. 5) Foster, John. (2006). New Masters of Poster Design: Poster Design for the Next Century, Rockport Publishing.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi, türleri (kültürel, sosyal ve ticari afişler), afişin açık hava reklam alanlarında (billboard, clp, megalight, board vb.) konumu ve kullanımına ilişkin edinilmesi; afiş türlerine ilişkin uygulamalar yapılması ve onların billboard ya da megalight reklam alanlarına uyarlanması gösterilmektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
54 Ev Ödevi 0 0 1
2 Final Sınavı 1 100 1
51 Sözlü Sınav 0 0 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 3 39
6 Uygulama/Pratik 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 6 18

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerine (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ilişkin bilgi verilmesi, örneklerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Literatür hazırlığı
2 Afiş tasarımının tanımı, tarihçesi ve türlerine (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ilişkin bilgi verilmesi, afiş türlerine ilişkin ulusal ve uluslararası örneklerin analitik olarak incelenmesi incelenmesi ve değerlendirilmesi. Sunum hazırlığı
3 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerine karar verilmesi tasarlanmasına başlanması Araştırma, inceleme
4 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması Araştırma, inceleme
5 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması Araştırma, inceleme
6 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
7 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
8 Kültürel, sosyal ve ticari afiş türlerinin tasarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
9 Ara sınav
10 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
11 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
12 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
13 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanması, ulusal ve uluslararası afiş yarışmalarına katılım Araştırma, inceleme
14 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanmasını ulusal ve uluslararası afiş yarışmaları için yapılan tasarımları dönem sonu değerlendirme. Araştırma, inceleme

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1288998 Afiş tasarımını tanımlayabilir, tarihçesini, türlerini (kültürel, sosyal ve ticari afişler) ve açık hava reklam alanlarındaki (billboard, clp, megalight, board vb.) konumunu açıklayabilir.
2 1288999 Afiş türlerinin diğer açık hava reklam alanlarına (billboard, megalight vb.) format olarak uyarlanmasıyla ilgili uygulamalar yapabilir.
3 1289000 Tasarladığı sosyal içerikli afiş tasarımlarıyla toplumu, ülkesi ve dünyası için birey olarak sorumluluk bilincini geliştirebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 68970 Radyo, televizyon ve sinemanın üretim süreçlerini ve bu süreçte kullanılan teknik ekipmanları ve yaratıcı yaklaşımları bilir.
2 68971 Uluslararası alanda gelişmeleri ve fikirleri takip edecek düzeyde İngilizce terminolojiyi kullanır.
3 68974 Kitle iletişim araçlarının ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini tarihsel bir seyir içinde analiz eder.
4 69144 İletişim bilimlerinin temel kavramlarını, kuramlarını, yaklaşımlarını ve çalışma alanını, analitik ve eleştirel bir perspektifle yorumlar.
5 68965 Medya profesyonellerinin gözetmeleri gereken ulusal ve uluslararası hukuk kurallarını meslek etik ilkeleri ile bütünleştirerek sorumlu yayıncılık anlayışı geliştirir.
6 68967 Çağdaş dünyada görsel sanatlar ve tasarımdaki gelişmeleri takip eder; yeni projeler geliştirir.
7 68973 İletişim bilimlerinde, radyo, televizyon ve sinema alanlarında özgün yaklaşımlar geliştiren araştırmalar yapar.
8 68972 Pratik ve teorik derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanır.
9 69143 Radyo, televizyon ve sinema alanında, ölçme ve karar alma süreçlerinin işleyişini, program formatlarını ve programların tarihsel-kültürel gelişimini ve sosyo-politik etkilerini analiz eder.
10 68968 Kuramsal bilgiler çerçevesinde uygulamadaki sorunları belirleyerek medyanın toplumsal düzeyde daha etkin kullanılmasında rol oynar.
11 68966 Radyo, televizyon ve sinema alanında bir projeyi tasarım, çekim ve çekim sonrası aşamalarını takip ederek gerçekleştirir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Çıktısı
1 5 2
2 4 2 2 5 2
3 4 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek