Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TBMAT101 Matematik I 927001 1 1 5

Dersin Amacı

Bu dersin amacı temel matematik bilgilerini öğretmek, problemleri analiz edebilmek için gerekli matematik becerilerini tanıtmaktır. Çok sayıda örnek problemlerle matematiğin pratik kullanılabilirliğine vurgu yapılmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Servet Kütükçü, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yapıcı, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Güler, Dr. Öğr. Üyesi Ergin Bayram, Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Dertli, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Hıra

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. G. Strang; Calculus 2. H. P. Greenspan,H.P. Greenspan & D.j. Benney; Calculus: An Introduction to Applied Mathematics 3. D.Coker, O. Özer,K. Taş, Genel Matematik 4. George B. Thomas; Maurice D. Weir; Joel R. Hass; Çeviri Editörü: Mustafa Bayram ; Thomas Kalkülüs

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Sayılar, diziler, seriler, fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev ve uygulamaları, belirsiz ve belirli integral

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 6 6
2 Final Sınavı 1 7 7
5 Derse Katılım 14 4 56
8 Rehberli Problem Çözümü 14 4 56

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 FONKSİYONLAR 1.1 Reel Sayılar, Mutlak değer 1.2 Doğrular, çemberler ve paraboller MAT 101-103 Ders 1.pdf
2 FONKSİYONLAR 2.1 Fonksiyonlar ve grafikleri 2.2 Fonksiyon çeşitleri ve işlemleri MAT 101-103 Ders 2.pdf
3 FONKSİYONLAR 3.1 Fonksiyon grafikleri, ters fonksiyon 3.2 Trigonometrik fonksiyonlar 3.3 Matematik modeller MAT 101-103 Ders 3.pdf
4 LİMİT VE SÜREKLİLİK 4.1 Değişim oranları ve limitler 4.2 Limit hesabı 4.3 Limit tanımı MAT 101-103 Ders 4.pdf
5 LİMİT VE SÜREKLİLİK 5.1 Tek taraflı limitler ve sonsuzda limit 5.2 Dikey asimptotlar MAT 101-103 Ders 5.pdf
6 LİMİT VE SÜREKLİLİK 6.1 Süreklilik 6.2 Teğetler ve türevler MAT 101-103 Ders 6.pdf
7 TRANSANDANT FONKSİYONLAR 7.1 Doğal logaritma 7.2 Üstel fonksiyonlar 7.3 ax ve logax MAT 101-103 Ders 7.pdf
8 TRANSANDANT FONKSİYONLAR 8.1 Ters trigonometrik fonksiyonlar 8.2 Hiperbolik fonksiyonlar MAT 101-103 Ders 8.pdf
9 9. ARASINAV
10 TÜREV 10.1 Bir fonksiyon olarak türev 10.2 Türev alma kuralları MAT 101-103 Ders 10.pdf
11 TÜREV 11.1 Bir değişim oranı olarak türev 11.2 Zincir kuralı MAT 101-103 Ders 11.pdf
12 TÜREV 12.1 Trigonometrik fonksiyonlarda türev 12.2 Kapalı fonksiyonlarda türev MAT 101-103 Ders 12.pdf
13 TÜREV 13.1 Ters fonksiyonların türevleri 13.2 İlişkili oranlar 13.3 Diferansiyeller MAT 101-103 Ders 13.pdf
14 TÜREV 14.1 Üstel büyüme ve bozunma 14.2 Bağıl büyüme oranları MAT 101-103 Ders 14.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
5772 1231400 Fonksiyonlarda türev kavramını bilebilir.
8872 1231398 Fonksiyonlar, ters fonksiyon, basit eğrilerin grafiklerinin çizimi, grafiklerin kaydırılması. Trigonometrik fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar, logaritmik ve üstel fonksiyonlar kavramlarını bilebilir.
8874 1231399 Türevin çeşitli uygulamalarını yapabilir, mühendislik problemlerine uygulayabilir.
33352 1231401 Fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramını bilebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 64076 Matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme yeteneğini kazanma
2 64077 Deney tasarlayabilme ve gerçekleştirme, elde edilen verileri çözümleyebilme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
3 64078 Bir aygıt,bileşen ya da süreci, gereksinimleri yanıtlamak amacıyla, ekonomik,çevresel,toplumsal,politik,etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve sürdürülebilirlik konularıyla ilşkin gerçel kıstlamaları da gözönüne alınarak tasarlayabilme becerisini kazanma
4 64079 Çok disiplinli ekiplerde işlevsel olarak yer alabilme becerisini kazandırma
5 64080 Mühendislik sorunlarını belrileyebilme, tanımlayabilme ve çözebilme yeteneğini kazanma
6 64081 Mesleki ve etik sorumlulukların bilincine varma
7 64082 Etkin iletişim becerileri kazanma
8 64083 Mühendislik çözümlerinin etkilerini küresel, ekonomik,çevresel ve toplumsal bağlamda değerlendirmeye yararlı olacak kapsamda eğitim alma
9 64084 Yaşam boyu ve meslekiçi eğitimin gerekliliğini kavrayabilme ve uygulayabilme bilinci ve becerisini kazanma
10 64085 Güncel konular üzerinde bilgi edinme ve değerlendirme
11 64086 Mühendislik uygulamalarında gerekli olacak teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını kullanabiklme yeteneğini kazanma
12 64087 Olasılık kuramı ve istatistik yöntemlerine ilişkin olarak, özellikle elektrik-elektronik mühendisliği alanında kullanılmaya yönelik olarak, bilgi birikimi edinmek
13 64088 Diferansiyel ve integral yaklaşımını içeren matematik, temel bilimler, bilgisayar bilimleri ve mühendislik bilimlerine ilişkin bilgi brikimi edinerek,karmaşık ve gelişkin düzeyde elektrik-elektronik aygıtların,donanım ve yazılım içeren sistemler ve bölümlerinin, yazılım sistemlerinin çözümlenebilmesi ve tasarımına temel edinilmesi

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
5772 2
8872 5
8874 4
33352 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek