Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TBMAT103 Matematik I 927001 1 1 5

Dersin Amacı

1) Temel Matematik bilgisini vermek. 2) Matematik alanında karşılaştığı problemleri analiz edebilmek ve problem çözme yeteneğini kazandırmak. 3) Analitik düşünme, tartışma ve değerlendirme özelliğini kazandırmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Servet Kütükçü, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yapıcı, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Güler, Dr. Öğr. Üyesi Ergin Bayram, Dr. Öğr. Üyesi Abdullah Dertli, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Hıra

Ön Koşul Dersleri

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Calculus: A Complete Course, Robert A. Adams, Fifth Edition, Addison Wesley Longman Toronto 2003.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Sayılar, diziler, seriler, fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev ve uygulamaları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 40 1
5 Derse Katılım 5 10 1
9 Problem Çözümü 5 10 1
31 Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 10 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 1
48 Sözlü Sınav 3 10 1
54 Ev Ödevi 5 10 1
2 Final Sınavı 1 80 1
45 Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 5 5
2 Final Sınavı 1 8 8
5 Derse Katılım 14 4 56
8 Rehberli Problem Çözümü 14 4 56

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 FONKSİYONLAR 1.1 Reel Sayılar, Mutlak değer 1.2 Doğrular, çemberler ve paraboller MAT 101-103 Ders 1.pdf
2 FONKSİYONLAR 2.1 Fonksiyonlar ve grafikleri 2.2 Fonksiyon çeşitleri ve işlemleri MAT 101-103 Ders 2.pdf
3 FONKSİYONLAR 3.1 Fonksiyon grafikleri, ters fonksiyon 3.2 Trigonometrik fonksiyonlar 3.3 Matematik modeller MAT 101-103 Ders 3.pdf
4 LİMİT VE SÜREKLİLİK 4.1 Değişim oranları ve limitler 4.2 Limit hesabı 4.3 Limit tanımı MAT 101-103 Ders 4.pdf
5 LİMİT VE SÜREKLİLİK 5.1 Tek taraflı limitler ve sonsuzda limit 5.2 Dikey asimptotlar MAT 101-103 Ders 5.pdf
6 LİMİT VE SÜREKLİLİK 6.1 Süreklilik 6.2 Teğetler ve türevler MAT 101-103 Ders 6.pdf
7 TRANSANDANT FONKSİYONLAR 7.1 Doğal logaritma 7.2 Üstel fonksiyonlar 7.3 ax ve logax MAT 101-103 Ders 7.pdf
8 TRANSANDANT FONKSİYONLAR 8.1 Ters trigonometrik fonksiyonlar 8.2 Hiperbolik fonksiyonlar MAT 101-103 Ders 8.pdf
9 9. ARASINAV
10 TÜREV 10.1 Bir fonksiyon olarak türev 10.2 Türev alma kuralları MAT 101-103 Ders 10.pdf
11 TÜREV 11.1 Bir değişim oranı olarak türev 11.2 Zincir kuralı MAT 101-103 Ders 11.pdf
12 TÜREV 12.1 Trigonometrik fonksiyonlarda türev 12.2 Kapalı fonksiyonlarda türev MAT 101-103 Ders 12.pdf
13 TÜREV 13.1 Ters fonksiyonların türevleri 13.2 İlişkili oranlar 13.3 Diferansiyeller MAT 101-103 Ders 13.pdf
14 TÜREV 14.1 Üstel büyüme ve bozunma 14.2 Bağıl büyüme oranları MAT 101-103 Ders 14.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
11270 1245014 İkinci Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler, Doğrunun ve Çemberin Analitik İncelenmesi kavramlarını tanımak
11271 1245015 Türev kavramını tanımak
22802 1245013 Kümeler, Sayılar, Karmaşık Sayılar kavramlarını tanımak
25887 1245016 Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik kavramlarını tanımak

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70286 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kimya mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi.
2 64178 Kimya mühendisliği ve ilgili alanlardaki mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi.
3 64179 Bir sistemi, sistem parçasını yada prosesi tanımlama, analiz etme ve gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4 64180 Karmaşık mühendislik uygulamalarının, evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
5 64181 Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 64182 Kimya mühendisliği uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak karmaşık problemleri çözebilme becerisi.
7 64183 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi.
8 64184 Proje geliştirme, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık
9 64185 Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirebilme becerisi.
10 64186 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetkinliğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisi.
11 64187 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
12 64188 Çağın sorunları hakkında bilgi.
13 64189 Kalite konularında bilinç sahibi olabilme.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
11270 1
11271 3
22802 3
25887 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek