Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TBFİZ105 Fizik I 927001 2 3 4

Dersin Amacı

Fizik I konuları aktarılır

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Birimler, Vektörler, Doğrusal Hareket, İki Boyutta Hareket, Newton Hareket Yasaları, İş ve Enerji, Potansiyel Enerji, İmpuls, Momentum ve Kütle Merkezi, Katı Cisimlerin Dönme Hareketi, Statik Denge

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 48 48
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 48 48

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Birimler
2 Vektörler
3 Doğrusal Hareket
4 Uygulama 1
5 İki Boyutta Hareket
6 Newton Hareket Yasaları
7 Uygulama 2
8 İş ve Enerji
9 Potansiyel Enerji
10 Arasınav
11 İmpuls
12 Momentum ve Kütle Merkezi
13 Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
14 Statik Denge
15 Uygulama 3
16 Final

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1245371 Birimler, Vektörler
2 1245372 İki Boyutta Hareket, Newton Hareket Yasaları
3 1245373 İş ve Enerji, Potansiyel Enerji
4 1245374 İmpuls, Momentum ve Kütle Merkezi
5 1245375 Katı Cisimlerin Dönme Hareketi, Statik Denge

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 1
2 2
3 4
4 3
5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek