Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TBMAT103 Matematik I 927001 1 1 5

Dersin Amacı

1) Temel Matematik bilgisini vermek. 2) Matematik alanında karşılaştığı problemleri analiz edebilmek ve problem çözme yeteneğini kazandırmak. 3) Analitik düşünme, tartışma ve değerlendirme özelliğini kazandırmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç.dr. Ayhan Tutar

Ön Koşul Dersleri

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Calculus: A Complete Course, Robert A. Adams, Fifth Edition, Addison Wesley Longman Toronto 2003.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Sayılar, diziler, seriler, fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev ve uygulamaları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 40 1
5 Derse Katılım 5 10 1
9 Problem Çözümü 5 10 1
31 Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 10 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 1
48 Sözlü Sınav 3 10 1
54 Ev Ödevi 5 10 1
2 Final Sınavı 1 80 1
45 Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 5 5
2 Final Sınavı 1 8 8
5 Derse Katılım 14 4 56
8 Rehberli Problem Çözümü 14 4 56

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 FONKSİYONLAR 1.1 Reel Sayılar, Mutlak değer 1.2 Doğrular, çemberler ve paraboller
2 FONKSİYONLAR 2.1 Fonksiyonlar ve grafikleri 2.2 Fonksiyon çeşitleri ve işlemleri
3 FONKSİYONLAR 3.1 Fonksiyon grafikleri, ters fonksiyon 3.2 Trigonometrik fonksiyonlar 3.3 Matematik modeller
4 LİMİT VE SÜREKLİLİK 4.1 Değişim oranları ve limitler 4.2 Limit hesabı 4.3 Limit tanımı
5 LİMİT VE SÜREKLİLİK 5.1 Tek taraflı limitler ve sonsuzda limit 5.2 Dikey asimptotlar
6 LİMİT VE SÜREKLİLİK 6.1 Süreklilik 6.2 Teğetler ve türevler
7 TRANSANDANT FONKSİYONLAR 7.1 Doğal logaritma 7.2 Üstel fonksiyonlar 7.3 ax ve logax
8 TRANSANDANT FONKSİYONLAR 8.1 Ters trigonometrik fonksiyonlar 8.2 Hiperbolik fonksiyonlar
9 9. ARASINAV
10 TÜREV 10.1 Bir fonksiyon olarak türev 10.2 Türev alma kuralları
11 TÜREV 11.1 Bir değişim oranı olarak türev 11.2 Zincir kuralı
12 TÜREV 12.1 Trigonometrik fonksiyonlarda türev 12.2 Kapalı fonksiyonlarda türev
13 TÜREV 13.1 Ters fonksiyonların türevleri 13.2 İlişkili oranlar 13.3 Diferansiyeller
14 TÜREV 14.1 Üstel büyüme ve bozunma 14.2 Bağıl büyüme oranları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
11270 1245022 İkinci Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler, Doğrunun ve Çemberin Analitik İncelenmesi kavramlarını tanımak
11271 1245023 Türev kavramını tanımak
22802 1245021 Kümeler, Sayılar, Karmaşık Sayılar kavramlarını tanımak
25887 1245024 Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik kavramlarını tanımak

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69535 Kimya konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri Kimya eğitimine uygulama becerisi kazanmak
2 69536 Kimya eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek
3 69537 Kimya eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
4 69538 Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma.
5 69539 Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak.
6 69540 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
7 69541 Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak
8 69542 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak.
9 69543 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak.
10 69544 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak.
11 69545 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak.
12 69546 Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
13 69547 Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek.
14 69548 Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak.
15 69549 Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak.
16 69550 Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak.
17 69551 Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak