Kuruluş
Kazanılan Derece
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 73107 | Bitki yetiştirme ortam ve sistemleri hakkında bilgi sahibi olması |
2 | 73097 | Bir peyzaj alanını inceleyip, ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanabilme |
3 | 73098 | Projelere uygulanabilir ve esnek yaklaşımlar sergileyebilme |
4 | 73099 | Peyzaj ve süs bitkilerinda hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri |
5 | 73100 | Peyzaj planlamada arazinin düzenlenmesi, yapısal materyalin estetik ve uygulamalarında bilgi ve beceri sahibi olma |
6 | 73101 | Peyzaj çalışmalarında uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme ve sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma |
7 | 73102 | Diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma |
8 | 73103 | Peyzaj ve süs bitkileri ile ilgili temel bilgilere sahip olma ve iç ve dış mekan süs bitkilerini tanıma ve yetiştirme tekniklerine hakim olma becerisi |
9 | 73104 | Bitki besleme yöntem ve teknikleri hakkında bilgisahibi olması |
10 | 73105 | Bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği |
11 | 73106 | Kendini ifade edebilecek ve aynı zamanda temel ve mesleki gereksinimlerini karşılayacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. Atatürk İlke ve İnkılaplarını bilip özümser ve hayatın her aşamasında ana dilini etkin kullanır. |
12 | 73092 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile mesleki ve etik sorumluluk anlayışı. |
13 | 73093 | Bağımsız çalışma ve insiyatif kullanma becerisi |
14 | 73094 | Kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği ve alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, işverene anlatabilme, ekip çalışma becerisi |
15 | 73095 | Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma ve mesleki teknolojik gelişmeleri izleme |
16 | 73096 | Problem çözmede yaratıcılık ve yeni durumlara uyarlanabilme becerisi |
- 1.
- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
- 1.
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- 2.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- 3.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
- 1.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- 2.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- 3.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
- 1.
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
- 4.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- 2.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
- 2.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
TYYÇ | Program Çıktıları | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
BİLGİ | 1 | ||||||||||||||||
BECERİ | 1 | ||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||
2 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
ATİ101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
PSB-01 | Seçmeli Dersler-I | SDG | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 |
PSB103 | Genel Botanik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
PSB105 | Süs Bitkileri Ekolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PSB107 | Bitki Fizyolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
PSB117 | Peyzaj Çizim Tekniği | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
TDİ101 | Türk Dili I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
YD101 | Yabancı Dil I | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
ATİ102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
PSB-02 | Seçmeli Dersler-II | SDG | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 |
PSB102 | Süs Bitkileri Çoğaltma Teknikleri | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
PSB108 | Örtüaltı Sistemleri | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
PSB120 | Süs Bitkileri Islahı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
PSB122 | Rekreasyon Planlama İlkeleri | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
STJ102 | Staj | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 |
TDİ102 | Türk Dili II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
YD102 | Yabancı Dil II | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
PSB-03 | Seçmeli Dersler-III | SDG | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 |
PSB201 | Peyzajda Bilgisayarlı Tasarım | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
PSB203 | İç Mekan Süs Bitkileri Yetiştiriciliği | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
PSB207 | Süs Bitkilerinde Ambalaj ve Muhafaza | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
PSB209 | Park Bahçe Bakım ve Onarım Teknikleri | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
PSB221 | Süs Bitkileri Hastalık ve Zararları | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
SSD | Serbest Seçmeli Ders | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
PSB-04 | Seçmeli Dersler-IV | SDG | 0 | 0 | 0 | 1 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
PSB109 | Mesleki Matematik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PSB111 | Bilg.Paket Prog.Kull. | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
PSB125 | İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
YDA101 | Almanca I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
YDİ101 | İngilizce I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
PSB110 | Ölçme Bilgisi | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
PSB114 | Süs Bitkileri Besleme Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
PSB126 | Çevre Sorunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
YDİ102 | İngilizce II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
PSB211 | Süs Bitkileri Sulama Tekniği | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
PSB215 | İstatistik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PSB223 | İşçi Sağlığı ve Güvenliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
PSB227 | Girişimcilik ve Yenilikçilik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
PSB202 | Dış Mekan Süs Bitkileri Yetiştiriciliği | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
PSB208 | Çiçek Düzenleme Sanatı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
PSB210 | Kesme Çiçek Yetiştiriciliği | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
PSB212 | Proje Hazırlama Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
PSB214 | Bitki Yetiştirme Ortamları ve Hidrop | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
PSB216 | Mesleki Uygulama | 0 | 4 | 0 | 2 | 2 | |
PSB220 | Çimlendirme ve Çevre Düzenleme Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
PSB230 | İş Yeri Eğitimi | 8 | 8 | 0 | 12 | 16 | |
PSB232 | İş Yeri Uygulaması | 4 | 8 | 0 | 8 | 14 |