Kuruluş
Kazanılan Derece
Kabul ve Kayıt Koşulları
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 73122 | 0-6 yaş çocuklar ile eğitim veren kurumlar için, çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleri ile ilgili bilgi ve beceri sahibi bireyler yetiştirmek |
2 | 73123 | Çocuklara ve ailelerine karşı sabırla, şefkatle, onların kişilik özelliklerini dikkate alarak onları yaşama hazırlayan personel yetirtirmek |
3 | 73124 | Çocukların eğitim ve öğretimdeki davranışlarına ilişkin gözlemler, beceri geliştirici etkinlikler düzenler. Gelişme ile ilgili temel kavramları bilir. |
4 | 73125 | Çocuklarla birlikte iyi alışkanlıklar edinerek, kötü davranışlar önleyici tedbirler almak için rehberlik eder. |
5 | 73126 | Okul öncesinde normal eğitim ve özel eğitim kurumlarında bulunan çocuklar için, drama, sanat, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verme konusunda uzmandır. |
6 | 73131 | Gelişimin temel kavramalarının yanında, görme engelli çocuklar, dil gelişimi ve iletişim bozukluğu olan hasta çocuklar, türleri, nedenleri, gelişim özellikleri ve eğitim ilkelerini kavrayacak temel kavramları bilir. |
7 | 73127 | Mesleğe ilişkin sağlık ve güvenlik önlemlerini dikkate alarak, istisnai durumlarda, uygunluğu korumak ve ilk yardımları uygulamak. |
8 | 73128 | Çocuklarla ilgili tüm eğitim kurumlarının yönetimi ve referans terimlerinin işleyişini bilir. |
9 | 73130 | Okul öncesi oyun e-kurslarının rolünü ve önemini anlar, sosyal ve kültürel anlamda bilinçli farkındalık kurar, bireysel gelişim gösterebilir |
10 | 73132 | Üniversite öğrencilerinin çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerdeki kavramlarını düzenli olarak ve katılımlarını sağlamak amacıyla tespit ederek üniversite yaşamına uyumun kolaylaştırılmasına yardımcı olur |
11 | 73133 | Temel değerler, etik kurallar, çevre, bireysel olaylar ve araştırılması ve incelenmesi gereken dersler, üretken, rasyonel, sorgulama, yaratıcı, eleştirel düşünme, öğrenme, problem çözme, sevgi dolu, bağımsız ve ortaklaşa çalışabilir, planlama yapabilir ve karar verme becerileri kazanmanın bireysel özelliklerini gösterir. |
12 | 73129 | Temel matematik bilgisine sahip olmak için matematik alanı mesleği ile ilgilidir, yaratıcılık ve yaratıcı düşünceyi geliştirir. |
13 | 73134 | Atatürk ilke ve inkılaplarına, ülkesine ve milletine, Türkiye Cumhuriyet'ine bağlı bireyler yetiştirmek. |
14 | 73121 | Türkçe'nin yapısını ve kurallarını bilen ve uygun kullanan bireyler yetiştirmek. |
- 1.
- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
- 1.
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- 2.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- 3.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
- 1.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- 2.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- 3.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
- 1.
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme
- 4.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- 2.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
- 2.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
TYYÇ | Program Çıktıları | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
BİLGİ | 1 | ||||||||||||||
BECERİ | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
2 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
CGL-01 | Seçmeli Dersler-I | SDG | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 |
CGL103 | Özel Eğitim-I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
CGL151 | Anne Çocuk Sağlığı ve Beslenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
CGL153 | Çocuk Gelişimi I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
CGL155 | Psikolojiye Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
CGL157 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
TDİ101 | Türk Dili I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
YD101 | Yabancı Dil I | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
CGL-02 | Seçmeli Dersler-II | SDG | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 |
CGL102 | Özel Eğitim-II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
CGL152 | Anne - Baba Eğitimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
CGL154 | Çocuk Gelişimi II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
CGL156 | Çocuk Edebiyatı | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
CGL158 | Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
YD102 | Yabancı Dil II | SDG | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
CGL-03 | Seçmeli Dersler-III | SDG | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 |
CGL251 | Eğitimde Araç Gereç Geliştirme | Zorunlu | 1 | 1 | 0 | 2 | 2 |
CGL253 | Çocukta Oyun Gelişimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
CGL255 | Çocuk Ruh Sağlığı | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
CGL257 | Çocuk ve Drama | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
CGL259 | Eğitim Kurumlarında Uygulama I | Zorunlu | 1 | 5 | 0 | 4 | 6 |
CGL261 | Program Geliştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
CGL263 | Çocuk Hakları | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
SSD | Serbest Seçmeli Ders | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
CGL-04 | Seçmeli Dersler-IV | SDG | 0 | 0 | 0 | 1 | 30 |
SSD | Serbest Seçmeli Ders II | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
CGL113 | Kişisel Gelişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL121 | İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL159 | Çocukta Fen Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL161 | Değerler Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL163 | Çocukta Beden Eğitimi | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | |
YDA101 | Almanca I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
BİT102 | Bilgi ve İletişim Teknolojisi | 2 | 1 | 0 | 3 | 3 | |
CGL160 | Seminer Çalışmaları | 2 | 1 | 0 | 3 | 3 | |
CGL166 | Sanat Etkinliklerini İzleme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
CGL215 | Diksiyon ve Beden Dili | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL265 | Kaynaştırma Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL267 | Temel Matematik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL269 | Çocuk ve Teknoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
İŞG201 | İş Güvenliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
CGL252 | Çocuk Animatörlüğü | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | |
CGL254 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
CGL256 | Davranış Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
CGL258 | Temel İlk Yardım Eğitimi | 2 | 1 | 0 | 3 | 4 | |
CGL260 | Sanat ve Yaratıcılık | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | |
CGL262 | Müzik Eğitimi | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | |
CGL264 | Eğitim Kurumlarında Uygulama II | 1 | 5 | 0 | 4 | 6 | |
CGL266 | Topluma Hizmet Uygulaması | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | |
CGL268 | Çocuk ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL270 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL272 | Özel Gereksinimli Çocuklar | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL274 | Okula Hazırlık | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
CGL278 | İş Yeri Eğitimi | 8 | 4 | 0 | 10 | 14 | |
CGL280 | İş Yeri Uygulaması | 0 | 16 | 0 | 8 | 16 |