Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
HEM638 Çocuk İhmali ve İstismarı 927003 1 1 6

Dersin Amacı

Bu ders ile çocuk ihmali ve istismarı konusunda ileri düzeyde bilgili, şüpheli istismar olgularını tanıyabilen, istismara uğramış bir çocuğa terapötik yaklaşımı bilen, ihmal ve istismara yönelik Türkiye ve dünya profili ve önleyici yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

DR. ÖĞR. ÜYESİ OYA SEVCAN ORAK

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Gürhan N (2015). Her Yönüyle Çocuk İstismar ve İhmali (Sağlık-Yasa-Eğitim ve Aile Boyutu), Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Topçu S (2009). Silinmeyen İzler Çocuk, Genç ve Engellilerin İstismar ve İhmali, Phoenix Yayınevi, Ankara. 3. Babaroğlu A (2013). Çocuk Psikolojisi Ve Ruh Sağlığı, Vize Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara. 4. Sanderson C (2004). Anne, Baba ve Öğretmenler İçin Çocuğun Cinsel Eğitimi ve Tacizden Korunma Rehberi, (Çeviri: Hekimoğlu Gül A ve Şar F) Sistem Yayıncılık, İstanbul.

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Bu ders çocuk ihmali ve istismarı ile ilgili konuları içerir

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 50 1
5 Derse Katılım 1 30 1
28 Makale Kritik Etme 1 20 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 3 3
2 Final Sınavı 1 3 3
28 Makale Kritik Etme 14 3 42
34 Okuma 14 3 42
54 Ev Ödevi 14 4 56

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İstismar ve ihmale yönelik kavramlar: çocuk ve çocukluk, istismar.
2 Fiziksel istismar ve özellikleri
3 Duygusal istismar ve özellikleri
4 Cinsel istismar ve özellikleri
5 Ekonomik istismar ve özellikleri
6 İhmal ve özellikleri
7 İnternet ve çocuk istismarı
8 Çocuk istismarı ve ihmali açısından çocuk, anne-baba, aile ve toplumla ilgili ilgili risk faktörleri
9 Cinsel istismarcıların özellikleri
10 Çocuk ihmal ve istismarının çocuk üzerindeki etkileri
11 İstismara uğramış bir çocukla görüşme
12 Çocuk istismar ve ihmalinin yasal boyutları
13 Çocuk hakları
14 Çocuk istismar ve ihmali ile ilgili yapılan çalışmalar

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1308099 Çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili kavramları bilir.
2 1308100 İstismar ve ihmalin Türkiye’deki ve dünyadaki yaygınlığını bilir.
3 1308101 İstismar ve ihmalin yasal boyutları konusunda bilgi sahibidir.
4 1308102 İhmal ve istismara yönelik koruyucu yaklaşımları bilir.
5 1308103 İstismara uğramış bir çocukla terapötik iletişim sürecini bilir.
6 1308104 Çocuk haklarını bilir.
7 1308105 İstismar türlerini ve özelliklerini söyleyebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69812 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hemşirelik alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir, bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.
2 69813 Disiplinlerden elde ettiği kapsamlı bilgileri bütünleştirir ve uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
3 69814 Hemşirelik alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alır ve buna yönelik araştırmalar yapar
4 69815 Hemşirelik alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilir ve bakım alanına yansıtarak kanıta dayalı uygulamaları takip eder.
5 69816 Bireyin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde etkin rol alır.
6 69817 Birey ve toplumun sağlığı ile ilgili mevzuata (yasa, yönetmelik, yönerge) ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
7 69821 Hemşirelik alanındaki sorunlara yönelik çözüm yöntemleri geliştirir, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.
8 69818 Hemşirelik alanıyla ilgili kazandığı bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
9 69819 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi).
10 69820 Hemşirelik alanındaki bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlamak ya da ulusal/uluslararası kongrelerde sunabilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4 5 5 3 4 4 4 4
2 4 4 4 5 5 3 4 4 4 4
3 4 4 4 5 4 3 4 4 4 4
4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
6 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4
7 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek