Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
HEM622 Çocuk Sağlığı Hemşireliği 927003 1 1 12

Dersin Amacı

Öğrencilere sağlıklı çocukta fiziksel, cinsel, psikososyal, mental, bilişsel büyüme ve gelişme dönemleri ve normalden sapma durumlarından bakım ve danışmanlık verebilecek bilgilerin kazandırılmasını amaçlar.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

DR.ÖĞR.ÜYESİ ESRA TURAL BÜYÜK

Ön Koşul Dersleri

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Conk Z. Başbakkal Z. Bal Yılmaz H. Bolışık B. (2013) Pediatri Hemşireliği Kitabı. Akademisyen Kitapevi. Çavuşoğlu, H.(2011). Çocuk Hastalıkları Hemşireliği Kitabı, Sistem Ofset, Ankara, Cilt:1,2 Savaşer S. Yıldız S. (2009)Hemşireler İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitapevi. Törüner E. Büyükgönenç L. (2012) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayınları. Browne NT., Flanigan L, McComiskey AC, Pieper P. (2013). Nursing Care of Pediatric Surgical, Third edition. Wong D., Eaton MH., Wilson D., Winkelstein ML., Schwartz P. (2009). Wong’ s Essentıals of Pediatric Nursing, Sixth Edition, Mosby, St. Louis. Potts N L, Mandleco B L.( 2012). Pediatric Nursing Caring for Children and Their Families. United States of America, Delmar. Behrman R E. Kliegman R M Jenson H B. ( 2008).Nelson Pediatri Kitabı. Ed: Akçay T. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri Görak G.Dağoğlu T (2007)Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri Kitabı. ed: Dağoğlu T., Görak G.İstanbul. Nobel Tıp Kitabevleri. Samancı N. (2007) Neonatoloji Kitabı. Ed: Dağoğlu T. Ovalı F. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2. baskı

Staj Durumu

var

Dersin İçeriği

Çocukluk yaş döneminde fiziksel, psikososyal,mental ve emosyonel büyüme ve gelişme özelliklerine göre, çocuk ve aileye holistik bir yaklaşım içerir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 16 16
2 Final Sınavı 1 16 16
6 Uygulama/Pratik 1 24 24
20 Rapor Hazırlama 1 24 24
21 Rapor Sunma 1 24 24
24 Seminer 1 36 36
31 Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 36 36
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 24 24
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 24 24
34 Okuma 1 24 24
36 Rapor 1 16 16
54 Ev Ödevi 1 36 36

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dünya da ve Türkiye de Çocuk sağlığına ilişkin veriler 1. KONU-DÜNYADA VE TÜRKİYEDE Ç.S. İLİŞKİN VERİLER.pdf
2 Ülkemizde çocuk sağlığına ilişkin geçmiş sağlık politikaları 2. KONU-ÜLKEMİZDE GEÇMİŞ SAĞLIK POLİTİKALARI.pdf
3 Çocukluk yaş dönemlerine göre sağlıklı çocuk değerlendirmesi Sağlıklı çocuk değerlendirmesi 1.pdf
Sağlıklı çocuk değerlendirmesi 2.pdf
4 Çocukluk yaş dönemlerine uygun yaklaşım ve iletişim 6-12 yaklaşım iletişim.pdf
Adölesana yaklaşım iletişim.pdf
Çocukluk yaş dönemlerine uygun iletişim.pdf
5 Çocuk Sağlığında Bakım Modelleri -Aile merkezli bakım ve Hemşirenin Rolü AİLE MERKEZLİ BAKIM VE HEMŞİRENİN ROLÜ.pdf
Bakım modelleri.pdf
6 Çocuk hakları ve Ülkemizdeki Durum Pediatri Hemşireliğinde etik PEDİATRİ HEMŞİRELİĞİNDE ETİK.pdf
Çocuk hakları.pdf
7 Ülkemizde çocuk sağlığı ile ilgili sağlık taramaları Aşılar ve son gelişmeler Ülkemizdeki çocuk sağlığı ile ilgili taramalar.pdf
Aşı.pdf
8 Anne Sütü ile Beslenme Yaş Dönemlerine Göre Beslenme Ülkemizde çocuklarda sık görülen beslenme sorunları ÇOCUK- 0-2 yaş beslenme.pdf
ÜLKEMİZDE ÇOCUKLARDA SIK GÖRÜLEN BESLENME SORUNARI (1).pdf
ÇOCUK- 6-12 yaş beslenme.pdf
ÇOCUK-3-6 yaş beslenme.pdf
Anne sütü ile beslenme.pdf
9 ARA SINAV
10 Fiziksel engeli olan çocuk ve ailesine hemşirelik yaklaşımı Zihinsel ve duyusal engeli olan çocuk ve ailesine hemşirelik yaklaşımı FİZİKSEL ENGELİ OLAN ÇOCUK VE AİLESİNE HEMŞİRELİK YAKLAŞIMI.pdf
ÇOCUK- Görme engeli olan çocuk.pdf
ÇOCUK- Zihinsel engeli olan çocuk.pdf
ÇOCUK-İşitme engelli çocuk.pdf
11 Sigara- Alkol- Madde Bağımlılığı Olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı çocuk ve madde bağımlılığı.pdf
12 Doğal Afetler ve Çocuk Göç ve Çocuk Doğal afet ve çocuk.pdf
Göç ve çocuk.pdf
13 Çalışan Çocuklar Sokakta yaşayan Çocuklar Sokak çocuğu.pdf
Çalışan Çocuklar.pdf
14 Çocuk istismarı ve ihmali Çocuk ihmal ve istismarı.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1296838 Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Sağlığının durumunun ve sorunlarının farkında olabilme
2 1296839 Çocukluk yaş dönemlerine göre fiziksel, psikososyal, mental, bilişsel değerlendirme yapabilme
3 1296840 Çocukluk yaş dönemlerine göre bakım becerisini kazanabilme
4 1296841 Sağlıklı çocukta normalden sapma durumlarında danışmanlık yapabilme
5 1296842 Engeli olan çocuk ve ailesine yaklaşımda bulunabilme
6 1296843 Çocuk ve aileye yönelik aile merkezli bakım yaklaşımını uygulayabilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69812 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hemşirelik alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir, bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.
2 69813 Disiplinlerden elde ettiği kapsamlı bilgileri bütünleştirir ve uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
3 69814 Hemşirelik alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alır ve buna yönelik araştırmalar yapar
4 69815 Hemşirelik alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilir ve bakım alanına yansıtarak kanıta dayalı uygulamaları takip eder.
5 69816 Bireyin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde etkin rol alır.
6 69817 Birey ve toplumun sağlığı ile ilgili mevzuata (yasa, yönetmelik, yönerge) ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
7 69821 Hemşirelik alanındaki sorunlara yönelik çözüm yöntemleri geliştirir, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.
8 69818 Hemşirelik alanıyla ilgili kazandığı bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
9 69819 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi).
10 69820 Hemşirelik alanındaki bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlamak ya da ulusal/uluslararası kongrelerde sunabilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
6 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek