Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSESYL Seminer 927001 1 2 0

Dersin Amacı

Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literatür araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literatür ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Assoc. Prof. Dr. Ali TOMAK , Assoc. Prof. Dr. Ali TOMAK, Asst. Prof. Dr. Tarık YAZAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çalışılan konu ile ilgili referans bilgileri içeren kitaplar, makaleler ve ilgili çalışmalar.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Seminer, yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literatür araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve sunumu gibi bağımsız bir araştırmayı kapsar.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
48 Sözlü Sınav 1 100 1
51 Sözlü Sınav 1 100 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Seçilen bir konuda çözüme ulaşabilmek için problemi anlamaya çalışmak. Sunum hazırlığı
2 Seçilen bir konuda çözüme ulaşabilmek için problemi anlamaya çalışmak. (Devam) Sunum hazırlığı
3 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren literatür taraması yapılır. Sunum hazırlığı
4 Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren literatür taraması yapılır. (Devam) Sunum hazırlığı
5 Konuyla ilgili olarak ulaşılan kaynaklar incelenir. Sunum hazırlığı
6 Konuyla ilgili olarak ulaşılan kaynaklar incelenir. (Devam) Sunum hazırlığı
7 Konuyla ilgili olarak ulaşılan kaynaklar incelenir. (Devam) Sunum hazırlığı
8 Seminer konusuyla ilgili çalışmalara başlanır. Sunum hazırlığı
9 Problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturulur. Sunum hazırlığı
10 Problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturulur. (Devam) Sunum hazırlığı
11 Seminer konusuyla ilgili rapor yazılır. Sunum hazırlığı
12 Seminer konusuyla ilgili rapor yazılır. (Devam) Sunum hazırlığı
13 Seminer konusuyla ilgili rapor yazılır ve sunum hazırlanır. Sunum hazırlığı
14 Seminer raporu sunumu yapılır. Sunum

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1258898 Verilen bir konuda detaylı bir literatür araştırması yapabilir.
2 1258899 İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir probleme çözüm üretebilmek adına literatür araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir.
3 1258900 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70052 Sanat/tasarım ve medikal alanlardan gelen öğrenciler bu alanlarda iletişim kurabilecek temel terminolojiye sahip olurlar.
2 70053 Geçmişten günümüze uygulanan geleneksel görselleştirme tekniklerini bilirler ve uygulayabilirler.
3 70054 Günümüzde uygulanan ve gelişen görselleştirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Üç boyutlu ve hareketli uygulamalar gerçekleştirebilirler.
4 70055 Tıp alanında görselleştirmeye ihtiyaç duyulan problemleri tespit edebilirler, doğru ve uygun görselleştirme çözümleri üretebilirler.
5 70056 Medikal alan uzmanları ile ortak çalışma yürütebilecek bilgi ve donanıma sahip olurlar.
6 70057 Ekip çalışması yaparak meslek yaşamında kendilerini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.