Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
FBESYL Seminer 927001 1 2 0

Dersin Amacı

Bu dersin amacı: Araştırma odağını güçlendirmek; Araştıma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmak; Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek; Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek; Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
5 Derse Katılım 14 50 1
11 Soru-Yanıt 14 25 1
28 Makale Kritik Etme 14 25 1
38 Rapor Hazırlama 1 60 1
39 Rapor Sunma 1 40 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
21 Rapor Sunma 1 1 1
24 Seminer 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje hazırlamanın önemi.
2 Yapılmış tezler üzerine analizler
3 Proje geliştirme. Tasarım sorunları.
4 Proje alanları hakkında bilgilendirme. Konu seçimi.
5 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması
6 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması
7 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması
8 Tez önerisi dosyası hazırlama
9 Tez önerisi dosyası hazırlama
10 Tez önerisinde biçimsel koşullar
11 Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir
12 Tez önerisinde içerik ile ilgili çalışmalar
13 Tez uygulama süreci. Danışman ile çalışma koşulları.
14 Tez öneri değerlendirmeleri

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1336168 kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecek
2 1336169 gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecek
3 1336170 kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecek
4 1336171 kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 66392 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
2 66393 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
3 66379 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
4 66380 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
5 66381 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
6 66382 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
7 66391 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
8 66386 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
9 66385 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
10 66384 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
11 66383 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder.
12 66387 Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
13 66388 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
14 66390 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
15 66389 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Çıktısı
1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek