Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SAN601 Büyük Selçuklu Mimarisinde Dört Eyvan Gelişimi 927003 1 1 7.5

Dersin Amacı

Büyük Selçuklular, kervansaraylarda uygulanan bir tasarımı cami mimarisine taşımak suretiyle büyük bir çığır açmışlardır. Anadolu’ya taşınmamakla birlikte bu uygulama, Selçuklu sonrası Türk devleri de içinde olmak üzere bin yıldır İran’da hala uygulanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Kemal ÖZKURT

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Oleg Grabar, Isfahan Great Mosque, 1990 Kemal Özkurt, İsfahan’da Büyük Selçuklu ve İlhanlı Mimarisi, YYÜ, SBE, Doktora Tezi, 2006, Van A Survey of Persian Art from Prehistoric Times to the Present. London and New York: Oxford University Press, 1938–1939. 6 vols.

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Büyük Selçuklu avlu ve mekanlarının çevresinde eyvan ögesi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 50
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 50
1 Ara Sınav 1 40 1
48 Sözlü Sınav 1 30 1
54 Ev Ödevi 1 30 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 3 3
2 Final Sınavı 1 5 5
5 Derse Katılım 13 3 39
10 Tartışma 6 6 36
12 Takım/Grup Çalışması 3 5 15
28 Makale Kritik Etme 5 5 25
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
54 Ev Ödevi 1 15 15

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Selçuklu Öncesinde Mimaride Dört Eyvan
2 Büyük Selçuklu Kervansaraylarda Dört Eyvan
3 Büyük Selçuklu Camilerinde Dört Eyvan
4 İsfahan Mescid-i Cuması
5 Zevvare Mescid-i Cuması
6 Büyük Selçuklu Medreselerinde Dört Eyvan
7 İslam ve Türk Kültüründe Dört Yön
8 Anadolu Selçukluları Cami Mimarisinde Eyvan
9 Büyük Selçuklu Sonraki Kültürlerde Dört Eyvan Etkisi
10 Büyük Selçuklu Camilerinde Dört Eyvan Dışı Örnekler
11 Araştırma seminerlerinin sunumu
12 Araştırma seminerlerinin sunumlarının değerlendirilmesi
13 Seminer
14 Dönem Sonu Sınav

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1539558 Selçuklu Öncesi Mimaride dört eyvan
2 1539559 Büyük Selçuklu dörte yvanlı kervansaraylar
3 1539560 Cami mimarisinde dört eyvan
4 1539562 Büyük Selçuklu dört eyvan anlayışının İlhanlı ve sonrası dönemlere etkisi
5 1539567 İşlev ve Form açısında dört eyvan

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 78508 Lisans düzeyinde edinilen bilgilerin pekiştirilmesi ve genişletilmesi.
2 78507 Sanat eserlerini yorumlama ve analiz etme becerisi.
3 78509 Alan çalışmalarında, bağımsız olarak kendi başına bir alan araştırmasının tüm aşamalarını planlayarak uygulama ve sonuçların yazılı ve sözlü sunabilme.
4 78512 Sanat eserlerini sistematik olarak belgeleme, imge ve simgeleri görme, tanımlama ve yorumlama becerisi.
5 78511 Sanat Tarihi alanında güncel tartışmalar, yeni görüş ve yöntemler hakkında bilgili olmak.
6 78510 Sanat Tarihi alanında uzmanlık düzeyinde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5 4 4 4
2 4 4 4 4 4 4
3 4 4 4 5 5 4
4 4 4 4 5 5 4
5 4 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek