Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
ZMT102 İstatistik 927001 1 2 4

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, olasılık ve istatistiğin önemini kavratmak, örnekleme ve yöntemlerini, merkezi yer ve dağılım ölçülerini, bilimsel hipotez kurmayı, bazı hipotez testlerini (Ki-kare, t vs.), regresyon ve korelasyon analizlerini uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Samet Hasan ABACI

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tamer Kayaalp, Soner Çankaya, İstatistik, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fak. Yayınları A-84, Adana, 2009; Özer Serper, İstatistik II, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2000

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

İstatistiğin temel kavramları, olasılık, örnekleme, yer ve dağılım ölçüleri, güven aralıkları, hipotez testleri, ki-kare analizi, regresyon ve korelasyon analizi.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 70 1
4 Quiz 1 10 1
54 Ev Ödevi 2 20 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
4 Quiz 1 0 0
5 Derse Katılım 13 3 39
29 Bireysel Çalışma 12 2 24
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
52 Quiz için Bireysel Çalışma 1 4 4
54 Ev Ödevi 2 3 6

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Temel istatistik kavramlar ve notasyonlar 1. hafta.pdf
2 Verilerin Sınıflandırılması ve Grafikler I 2-3 haftalar.pdf
3 Verilerin Sınıflandırılması ve Grafikler II 2-3 haftalar.pdf
4 Yer Ölçüleri 4. hafta.pdf
5 Dağılış Ölçüleri 5.hafta.pdf
6 Kesikli Olasılık Dağılışları (Binom, Poisson) 6. hafta.pdf
7 Sürekli Olasılık Dağılışları (Normal, Standart Normal) 7. hafta.pdf
8 Güven Aralıkları 8. hafta.pdf
9 Vize Sınavı
10 Hipotez Testlerine Giriş 10-11 hafta.pdf
11 Farklara ait Hipotez Testleri 10-11 hafta.pdf
12 Ki-Kare Analizi 12. hafta.pdf
13 Regresyon ve Koralasyon Analizi 13. hafta.pdf
14 Genel tekrar

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1516196 Karşılaştığı sorunların çözümü için hipotez kurabilir.
2 1516197 Elde edilen verileri analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3 1516198 Değişkenler arasında ilişki kurabilir ve bu ilişkiyi yorumlayabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76131 Tarımsal uygulamaların çevre üzerine etkilerine eleştirel gözle bakarak, doğal kaynakların korunmasına yönelik uygulamalara katılır.
2 71630 Çayır-mera ve yem bitkileri, endüstri bitkileri, yemeklik baklagiller ve tahıllar grubuna giren bitkilerin yetiştiriciliği ve ıslahı konusunda teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
3 71622 Tarla bitkileri ve ilgili bilim dallarındaki genel kavramları, prensipleri ve olayları kavrar ve gerekli değerlendirmeleri yapar.
4 76132 Tarla Bitkileri ile ilgili konularda projeler tasarlar, tesis kurma ve işletme becerisine sahip olur, alanında karşılaştığı sorunları tanımlayarak çözüm üretir.
5 71623 Tarla bitkileri ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız veya farklı disiplinlerden oluşan takımlarda ekip üyesi olarak yürütür.
6 71627 Tarla bitkileri konusunda özel teşebbüsün gelişimi için projeler üretip uygulanmasında danışmanlık yapar
7 71628 Tarımsal uygulamaların çevreye etkilerini eleştirel gözle bakarak doğal kaynakların korunmasına katkı sağlar.
8 71624 Bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
9 71625 Alanındaki bilgi ve fikirlerini sözlü ve yazılı sunum teknikleri ile ilgili kurum ve kişilere aktarır.
10 71629 Tarla bitkileri ile ilgili problemleri çözer ve elde edilen sonuçları ilgililere aktarır.
11 71626 Tarımsal uygulamaların çevre üzerine etkilerine eleştirel gözle bakarak, doğal kaynakların korunmasına yönelik uygulamalara katılır.
12 76133 Mesleki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder, çalışmalarında bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 1 4 3 1 1 5 3 1 1 1 1 2
2 1 4 3 1 1 5 3 1 1 1 1 2
3 1 4 3 1 1 5 3 1 1 1 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek