Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
ZMT102 İstatistik 927001 1 2 4

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, olasılık ve istatistiğin önemini kavratmak, örnekleme ve yöntemlerini, merkezi yer ve dağılım ölçülerini, bilimsel hipotez kurmayı, bazı hipotez testlerini (Ki-kare, t vs.), regresyon ve korelasyon analizlerini uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Samet Hasan ABACI

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tamer Kayaalp, Soner Çankaya, İstatistik, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fak. Yayınları A-84, Adana, 2009; Özer Serper, İstatistik II, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2000

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

İstatistiğin temel kavramları, olasılık, örnekleme, yer ve dağılım ölçüleri, güven aralıkları, hipotez testleri, ki-kare analizi, regresyon ve korelasyon analizi.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 70 1
4 Quiz 1 10 1
54 Ev Ödevi 2 20 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
4 Quiz 1 0 0
5 Derse Katılım 13 3 39
29 Bireysel Çalışma 12 2 24
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
52 Quiz için Bireysel Çalışma 1 4 4
54 Ev Ödevi 2 3 6

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Temel istatistik kavramlar ve notasyonlar 1. hafta.pdf
2 Verilerin Sınıflandırılması ve Grafikler I 2-3 haftalar.pdf
3 Verilerin Sınıflandırılması ve Grafikler II 2-3 haftalar.pdf
4 Yer Ölçüleri 4. hafta.pdf
5 Dağılış Ölçüleri 5.hafta.pdf
6 Kesikli Olasılık Dağılışları (Binom, Poisson) 6. hafta.pdf
7 Sürekli Olasılık Dağılışları (Normal, Standart Normal) 7. hafta.pdf
8 Güven Aralıkları 8. hafta.pdf
9 Vize Sınavı
10 Hipotez Testlerine Giriş https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/samet.abaci/127578/10-11%20hafta.pdf
11 Farklara ait Hipotez Testleri https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/samet.abaci/127578/10-11%20hafta.pdf
12 Ki-Kare Analizi https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/samet.abaci/127578/12.%20hafta.pdf
13 Regresyon ve Koralasyon Analizi https://avys.omu.edu.tr/storage/app/public/samet.abaci/127578/13.%20hafta.pdf
14 Genel tekrar

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1516199 Karşılaştığı sorunların çözümü için hipotez kurabilir.
2 1516200 Elde edilen verileri analiz edebilir ve sonuçlarını yorumlayabilir.
3 1516201 Değişkenler arasında ilişki kurabilir ve bu ilişkiyi yorumlayabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71650 Tarımla ilgili çalışmalarda Tarımsal Yapılar ve Sulama ile ilgili bilim dallarındaki kavramları, prensipleri ve olayları kavrar.
2 71651 Tarımsal Yapılar ve Sulama konularında karşılaştığı sorunları çözecek düzeyde temel bilgi ve becerilere sahip olur.
3 76134 Tarımsal Yapılar ve Sulama alanında karşılaştığı sorunları tanımlayarak uygun çözüm yollarını uygular.
4 76135 Tarımsal Yapılar ve Sulama alanında temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
5 76136 Tarımsal Yapılar ve Sulama oluşan sorunları fark ederek, sorunların çözümü için gerekli projeleri yürütür.
6 76137 Tarımsal Yapılar ve Sulama Alanında tesis kurabilir, işletebilir, proje hazırlayabilir ve uygulayabilir.
7 76138 Tarımsal uygulamaların çevre üzerine etkilerine eleştirel gözle bakarak, doğal kaynakların korunmasına yönelik uygulamalara katılır.
8 76139 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisini sergiler.
9 76140 Alanıyla ilgili güncel konuları takip edebilecek düzeyde (B1 düzeyinde) en az bir yabancı dili kullanır.
10 76141 Mesleki gelişim ve iletişim için bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
11 76142 Sanayi ve teknolojik gelişmelerin alanda uygulanması sırasında tarım ve çevre ilişkisini dikkate alır.
12 76143 Alanıyla ilgili mevzuata hakim olur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 1 4 3 1 1 5 3 1 1 1 1 2
2 1 4 3 1 1 5 3 1 1 1 1 2
3 1 4 3 1 1 5 3 1 1 1 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek