Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
ZMT109 Tarım Tarihi ve Deontolojisi I 927001 1 1 2

Dersin Amacı

Tarım sadece teknik ve ekolojik olmayıp, ekonomik ve sosyo-kültürel bir faaliyet olarak görülmelidir. Bu dersin sonunda öğrencilerin dünyanın farklı bölgelerinde tarımın gelişimi, önemi ve geleceği ile ilgili konularda bilgi ve vizyon sahibi olması düşünülmektedir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Dr. Esin Hazneci

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirci, A., Özçelik, A., 1986. Tarım Tarihi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 976, 138 s., Ankara. Eriş, A. 2002. Tarım Deontolojisi. Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Ders Notları No: 88, 113 s.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Dünyadaki farklı medeniyetlerde tarım ve tarihsel gelişimi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
29 Bireysel Çalışma 14 1 14
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tarımın Önemi ve Arkeobotani Tanışma
2 Tarihi Evreler ve Çiftçiliğin Gelişimi Okuma-Kaynak tarama
3 Orta Asya’da Tarım Okuma-Kaynak tarama
4 Bereketli Hilal’de Tarım Okuma-Kaynak tarama
5 Mezopotamya ve Mısır Medeniyetlerinde Tarım Okuma-Kaynak tarama
6 Anadolu Medeniyetlerinde Tarım Okuma-Kaynak tarama
7 Selçuklu ve Osmanlılarda Tarım Okuma-Kaynak tarama
8 Arasınav
9 Avrupa’da Sanayi Öncesi ve Sonrası Tarımsal Gelişme Okuma-Kaynak tarama
10 Endülüs’de Tarım Okuma-Kaynak tarama Okuma-Kaynak tarama
11 Amerika Kıtasında Tarımsal Gelişme Okuma-Kaynak tarama
12 Afrika ve Avustralya’da Tarım Okuma-Kaynak tarama
13 Türkiye’de Tarım ve tarımsal Gelişme Okuma-Kaynak tarama
14 Ziraat mühendisliğinin tanımı ve kapsamı Türkiye'de ziraat mühendisliği hakkındaki mevzuat Okuma-Kaynak tarama

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1284189 Tarımın ve tarım topraklarının stratejik öneminin kavranması
2 1284190 Geleceğin mesleği olan tarımın geçmişte geçirdiği evrelerin anlaşılması
3 1284191 Geçmişte farklı toplumlarda tarımın sosyal yaşam üzerindeki etkilerinin tartışılması
4 1284192 Günümüzde tarım toprakları üzerinde ülkelerin, çok uluslu şirketlerin etkilerinin tartışılması

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69962 Temel mühendislik bilgileri, biyolojik malzeme bilgisi, tarımsal teknolojilerde temel prensipler, tarım makinaları tasarımı ve işletmeciliği ve tarımda enerji kullanımı konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 69963 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama.
3 69965 Kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme.
4 69966 Gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma.
5 69967 Tarım makinaları alanında sahip olduğu bilgiler ile bağımsız çalışabilme.
6 69968 Karşılaşılan bir sorunu çözebilmek için bireysel veya ekip olarak sorumluluk alma.
7 69970 Bilgiye erişebilme, bu amaçla kaynak araştırması yapabilme veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını ve bilişim teknolojilerini kullanabilme.
8 69971 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma.
9 69972 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak tarım makinaları alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim kurabilme.
10 69973 Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği.
11 69974 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Çıktısı
1 3 2
2 3 5 2 3
3 3 2
4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek